Hoe hou ik die beesten in leven.

14-07-2018 11:38 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft 4 gekko’s en een baardagaam, die levend voer krijgen (krekels en Sprinkhanen)

Nu gaan we binnenkort op vakantie en komt een kennis ze voeren, het probleem is, dat de insecten, na een week, echt dood zijn, weet ik uit ervaring, zeker de sprinkhanen. Ik geef ze al fruit of zo te eten, zodat ze vocht binnen krijgen, maar dat werkt niet echt. ( was tip vd leverancier) Nu kan ik natuurlijk vragen of die kennis even verse haalt, maar ze levend houden, is makkelijker, dan hoeft hij niet naar de winkel.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik zou ze gewoon lekker door die kennis laten halen in de winkel. Kleine moeite, groot gemak :)

Fijne vakantie!
Kijk eens bij een reptielenforum voor deskundige tips.
Ik weet het antwoord niet, maar vind het sowieso al knap dat hij eraan durft te beginnen. Ik vind die doosjes met insecten er altijd zo griezelig uit zien. Misschien kun je bij de dierenwinkel vast wat doosjes betalen, zodat je kennis ze alleen maar op hoeft te halen?
Kun je die insecten niet invriezen of moeten die beesten ze levend kunnen eten?
Alle reacties Link kopieren
Leg een lasso klaar. In de tuin zitten er genoeg.

Sorry, verder geen tips. Hier hoor ik elke avond een hoop krekels dus ik gok erop dat ze gewoon buiten horen, tussen de planten. Dus ipv fruit kun je ze misschien beter een handvol gras-met-onkruid geven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-07-2018 11:44
Kun je die insecten niet invriezen of moeten die beesten ze levend kunnen eten?
Helaas eten ze, ze alleen levende, gedroogde al eens geprobeerd,maar die worden niet aangeraakt.
Such a beautiful place to be with Friends.
LoveDobby schreef:
14-07-2018 11:46
Helaas eten ze, ze alleen levende, gedroogde al eens geprobeerd,maar die worden niet aangeraakt.
Ook niet als ze goed honger hebben?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-07-2018 11:47
Ook niet als ze goed honger hebben?
Toen niet iig. Geen idee als ik het langere tijd probeer, misschien nog ff uitproberen,
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw kennis was zou ik het prima vinden om een paar keer verse te halen. Liever dat en gezonde dieren weer aan de eigenaar af kunnen leveren, dan gedoe met voer wat ze niet willen eten.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/eNpTj1lBFqY
Zij weet haar krekels 2 weken in leven te houden op deze manier.
Voor de laatste optie kiezen en de verzorger levende krekels etc. laten kopen.


Of niet met vakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
bureaulampjes schreef:
14-07-2018 13:30
https://youtu.be/eNpTj1lBFqY
Zij weet haar krekels 2 weken in leven te houden op deze manier.
Hier kan ik wel wat mee, bedankt.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven