Afwerking badkamer natte ruimte, tegels of alternatief?

15-07-2018 21:51 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
We krijgen een nieuwe badkamer. Qua indeling en design ben ik eruit. Maar ik kom niet zo goed uit met hoe ik de natte ruimtes moet afwerken. De douche staat bij een schuine wand. Het liefst zou ik die stuccen maar dat kan natuurlijk niet. Op de rechte muurtjes komen tegels maar het lijkt me raar om die schuine wand ook te betegelen. Wat zouden jullie doen? Kennen jullie nog alternatieven?
Alle reacties Link kopieren
Misschien zoiets als betoncire? Volgens mij kan dat prima in natte ruimtes.
Je hebt wel van dat watervaste stuc, wel eens gezien bij vrienden. Weet alleen niet hoe het heet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien van die speciale badkamerverf? Voelt een beetje plasticachtig, je ziet het in ieder geval veel in zwembaden.
miss_musica schreef:
15-07-2018 21:56
Misschien zoiets als betoncire? Volgens mij kan dat prima in natte ruimtes.
Dat bedoel ik :)
Alle reacties Link kopieren
Van die kunstof platen met foto's van planten?
Alle reacties Link kopieren
Beton cire heet het volgens mij, waterdicht gestuct en in veel tinten te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens naar Beton Ciré, dat is een alternatief voor stucwerk dat geschikt is voor de badkamer.

Tadelakt is ook een dergelijke afwerking.

Maar ook renovlies kan in de badkamer worden gebruikt. Dan moet je wel geschikte lijm en verf toepassen, die geschikt is voor vochtige ruimtes, maar het kan echt.
Alle reacties Link kopieren
Google eens op Bolwerk, dit zijn aluminium afwerkplaten. Heb ik in de keuken maar kan ook in de badkamer, ideaal. Een andere en goedkopere optie zijn Agnes plafondplaten.
Alle reacties Link kopieren
25 jaar terug woonde ik in een sociale woningbouwflat met linoleum op de vloer in de douche en afwasbaar schuimbehang op de muur.

Ook nog eens in het okergeel.

Het zag er niet uit maar het kan dus wel. Zowel het schuimbehang en linoleum bleven gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
In ons vorige huis hadden we stucwerk in de douche en dat ging perfect. Gewoon normale stuc, geschilderd met verf voor de badkamer. Nu hebben we dit weer gedaan maar de stucer heeft het afgewerkt met een soort coating, en dat had hij beter niet kunnen doen want door die coating laat de verf los. Vanaf een meter hoog gaat het goed, maar het gedeelte eronder waar het water direct op komt blijft niet mooi. Nu gaan we het onderste deel vervangen door plexiglas, het bovenste deel laten we wel stucwerk.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allen. Ik ga eens kijken naar betoncire en stuc met speciale verf dat past het meest bij onze stijl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven