Poezen hebben ruzie

12-08-2018 09:13 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Thuis hebben wij 2 poezen van 6 jaar oud. Ze zijn zusjes en het was altijd dikke mik. Af en toe wel een ruzietje maar dat stelde niks voor. Nu kwamen we gister thuis van boodschappen doen en hoorde we de poezen sissen grommen en blazen na elkaar. 1 poes zat onder de bank en heeft alles onder geplast en gepoept. Wij denken zelf door de schrik. Ze heeft nog 2 uur onder de bank gezeten en ze hebben elkaar de hele tijd in de ogen zitten staren. Eenmaal in elkaars buurt begon het weer en plaste 1 poes weer alles onder. We hebben ze nu uit elkaar gehaald 1 is boven en 1 beneden. In de avond nog geprobeerd om ze bij elkaar te zetten maar zodra ze elkaar al zien is het al grommen en sissen. We dachten het zal vandaag wel over zijn, maar helaas nog steeds hetzelfde. Ze hebben nog nooit zo'n erge ruzie gehad. Heeft er iemand een soort gelijke ervaring of tips hoe we dit kunnen oplossen?

Groetjes :)
Alle reacties Link kopieren
Ga met de kat die plast en poept naar de dokter. Er kan een medische reden zijn dat ze haar urine en ontlasting laat lopen, en katten doen wel vaker “opeens” heel lelijk naar (ernstig) zieke soortgenoten.
Wat naar.
Ik zou ze vandaag in elk geval apart houden en morgen met de bange kat naar de dierenarts gaan. Misschien is er iets met haar aan de hand waardoor de ander haar ineens aaanvalt.

Kan er één zwanger zijn?
anoniem_172829 wijzigde dit bericht op 12-08-2018 09:29
0.92% gewijzigd
Ja hier ervaring. Waarschijnlijk is er wat gebeurd waardoor ze zijn geschrokken en daardoor in gevecht zijn geraakt.

Enige oplossing; uit elkaar houden, helemaal en volledig een paar dagen geen contact. Daarna voorzichtig weer contact laten maken. Gaat het niet, weer scheiden. Poes moet eerst haar angst kwijt, bij ons duurde het 2,5 week maar uiteindelijk weer helemaal goed nu.
En inderdaad naar dierenarts als poes alleen ook alles onder blijft plassen en poepen.
Ik zou de alles laten lopende kat morgen naar de dierenarts brengen. Misschien is ze ziek waardoor haar zusje zo pittig doet.

Voor vandaag zou ik ze uit elkaar houden.
Alle reacties Link kopieren
En die Feliway helpt niet?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja uit elkaar halen totdat ze tot rust zijn gekomen en dan weer rustig elkaar weer laten ontmoeten. Geef ze allebei even hun eigen territorium en laat ze elkaar vanuit daar weer ontmoeten. Geef het even tijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ook, dat katten lelijk konden gaan doen tegen een zieke soortgenoot maar ik begreep laatst van een kattengedragsdeskundige dat dit helemaal het geval niet is. Katten reageren wel op vreemde geuren, dus als ze anders is gaan ruiken dan kunnen wel reageren maar niet per sé op zwakte of op ziekte.
Loopt er om jullie huis heen een andere kat die de boel aan het opstoken is?
Katten die bij elkaar wonen gaan zich dan afreageren op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook even naar de DA gaan inderdaad, gewoon om iets medisch uit te sluiten
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Eens met de meeste even met de plassende kat naar de dierenarts gaan en tot die tijd uit elkaar houden
Alle reacties Link kopieren
Zoals Splinter zegt, bij ons was vroeger de liefde tussen de poezenzussen over bij een zwangerschap. Zou het kunnen, denk je?
Alle reacties Link kopieren
Misschien inderdaad even langs de huisarts wacht het morgen nog even af. Zover ik weet loopt er geen kat verder in de buurt. Het zijn ook binnenpoezen en verder dan de tuin komen ze niet. @splinter nee dames zijn beide gesteraliseerd. Ik denk persoonlijk niet dat de poes ziek is. Verder nooit niks aan de hand en of aan gemerkt de dagen ervoor. Maar ik zal het natuurlijk ook niet uitsluiten.

Alvast bedankt voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
-Medische zaken uitsluiten
-Feliway Friends
Onze tijd is nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven