Muis in huis

09-11-2018 19:52 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een terras op 1 hoog en ik woon aan het bos. Ik had al eens eerder een bosmuisje tussen de planten maar die ging snel naar beneden. Mijn kat komt op het terras, was net buiten en kwam voor het eerst sinds ik hier woon met een muis in haar bek binnen. Beestje leefde nog en mijn kat had hem volgens mij alleen vast zonder hard te bijten. Ik schrok en toen heeft mijn kat de muis los gelaten en is deze onder de bank gekropen.

Wat nu?
geef hem/haar een brokje kaas.
Alle reacties Link kopieren
:hihi:

Ze lopen vanzelf weg of de kat vangt hem wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijd met de deur open gezeten en ik hoop dat ie weg is. Ik heb wel even gegild...van de hoofdstad naar de natuur...het valt niet mee :facepalm:
Hoe komt dat beest op 1 hoog?

Ben je zeker dat er niet ergens een nest zit in een spouwmuur?
Kijk morgen nog even onder je bank.

Zo is er bij mij eens een muis onder de bank doodgegaan. Houten vloer, kachel aan en de muis was volledig gemummificeerd toen ik hem of haar weken later een keer vond toen ik onder de bank wilde stofzuigen :proud:
Belg007 schreef:
09-11-2018 20:05
Hoe komt dat beest op 1 hoog?

Moeiteloos via bijvoorbeeld de regenpijp. Ik heb weleens muizen op m'n balkon gehad op drie hoog.
Pipistrello schreef:
09-11-2018 20:07
Kijk morgen nog even onder je bank.

Zo is er bij mij eens een muis onder de bank doodgegaan. Houten vloer, kachel aan en de muis was volledig gemummificeerd toen ik hem of haar weken later een keer vond toen ik onder de bank wilde stofzuigen :proud:
Wat bedoel je met gemummificeerd? Krijg er spontaan rillingen van.
Muizen komen overal via minuscule openingen.
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
09-11-2018 20:05
Hoe komt dat beest op 1 hoog?

Ben je zeker dat er niet ergens een nest zit in een spouwmuur?
Zou kunnen...mijn buur had het daar ook over.
Ik had er laatst ook eentje. Ik dacht dat muizen nachtdieren waren, maar deze was er in de ochtend en middag. Ik zag hem een aantal keer over het aanrecht trippelen. Vrij tam beestje. Hij schrok in ieder geval niet van mij. Ik heb een stukje kaas neer gelegd en dat heeft hij meegenomen en daarna heb ik de muis niet meer gezien.
safrat schreef:
09-11-2018 20:32
Ik had er laatst ook eentje. Ik dacht dat muizen nachtdieren waren, maar deze was er in de ochtend en middag. Ik zag hem een aantal keer over het aanrecht trippelen. Vrij tam beestje. Hij schrok in ieder geval niet van mij. Ik heb een stukje kaas neer gelegd en dat heeft hij meegenomen en daarna heb ik de muis niet meer gezien.
waarschijnlijk kreeg hij een beter stukje bij de buren en is hij verhuisd
Ik heb het gehad op de 4e etage, midden in de stad. Buren gingen grondig verbouwen dus kwamen Mickey and Friends ineens massaal bij ons over de vloer.

Het zijn nogal overlevers.
ouwewijsneus schreef:
09-11-2018 20:39
waarschijnlijk kreeg hij een beter stukje bij de buren en is hij verhuisd
Ze moeten het maar doen met wat ik in huis heb. Ik ga geen speciale dingen halen. :)
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
09-11-2018 20:32
Ik had er laatst ook eentje. Ik dacht dat muizen nachtdieren waren, maar deze was er in de ochtend en middag. Ik zag hem een aantal keer over het aanrecht trippelen. Vrij tam beestje. Hij schrok in ieder geval niet van mij. Ik heb een stukje kaas neer gelegd en dat heeft hij meegenomen en daarna heb ik de muis niet meer gezien.

had zn klokje zeker nog niet verzet
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
09-11-2018 20:41
Ik heb het gehad op de 4e etage, midden in de stad. Buren gingen grondig verbouwen dus kwamen Mickey and Friends ineens massaal bij ons over de vloer.

Het zijn nogal overlevers.
Wat heb je eraan gedaan?

Muizen houden meer van zoet dan van kaas.
EmmadePemma schreef:
09-11-2018 20:45
Wat heb je eraan gedaan?

Muizen houden meer van zoet dan van kaas.

Ik heb alle gaten en kieren dichtgestopt. Wat nogal een onderneming was in een pand uit 1889.
Ttroeteltje schreef:
09-11-2018 20:11
Wat bedoel je met gemummificeerd? Krijg er spontaan rillingen van.
Nou gewoon; ingezwachteld en in zo'n sarcofaagje. Dan doen muizen, wist je dat niet?
ClumsyNinja schreef:
09-11-2018 21:22
Nou gewoon; ingezwachteld en in zo'n sarcofaagje. Dan doen muizen, wist je dat niet?
Ik wel.

“These creatures you call mice, you see, they are not quite as they appear. They are merely the protrusion into our dimension of vastly hyperintelligent pandimensional beings.”

Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook laatst. Ik probeerde de muis te vangen, maar dat ging niet lukken, dus heb ik uiteindelijk de kat met muis en al naar buiten gejaagd.
ClumsyNinja schreef:
09-11-2018 21:22
Nou gewoon; ingezwachteld en in zo'n sarcofaagje. Dan doen muizen, wist je dat niet?

Zoiets inderdaad :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend rende het beestje in paniek rond in de vensterbank en wilde naar buiten. Kat kwam even kijken maar had 0 interesse. Met tip van een vriendin heb ik de muis in een grote bloempot gekregen...nou ja daar is muis zelf ingevallen toen hij tegen het raam wilde opklimmen. Dik boek erop en muis is weer los in de vrije natuur.
Goed gedaan! En de muis heeft thuis een spannend verhaal te vertellen :lol:
Ik heb me laten vertellen dat muizen de weg weer terug weten te vinden... Ik heb al meerdere keren een muis gevangen, met hulp vd kat. Vervolgens voor de zekerheid ver weg ergens weer vrijgelaten (mochten ze zo dom zijn weer in het territorium van m'n kat op te duiken...)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven