Uit huis?

13-11-2018 13:37 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Wat zit ik in een dilemma.

Vorige maand op een klein appartementje hier in de buurt gereageerd bij de woning bouw. Puur omdat ik (als student) wou kijken op welke plaats ik zou komen zodat ik kan inschatten wanneer ik eventueel een keer uit huis kan. Nu heb ik het huis! Een schok.

Ik moet ineens bedenken of ik het nu al financieel kan opbrengen want het is een super toffe buurt en ik merk dat ik het thuis zat begin te worden. En dacht ook al na over het feit om op kamers te gaan.

Nu ben ik aan het budgetteren of ik het kan opbrengen zonder lening :
Appartement 45 m2

Nu is de kale huur €395,- excl servicekosten a €19

Hiervoor krijg ik €184 huur toeslag.

De kosten van gas licht water schat ik in als €80 per maand

Internet €20 p m
Gemeentelijke heffingen en water €30 p m
Telefoon abonnement €10 p m

Zorg verzekering €100
Toeslag €94

Schat ik dit zo goed in?

Uiteraard weet ik dat ik een huis moet inrichten, hier heb ik spaargeld voor.

Heeft iemand enig idee welke kosten ik ben vergeten?

En hoeveel kosten boodschappen voor een 1 persoons (niet te luxe) huishouden?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie qua zorg alleen je zorgverzekering staan, heb je daarnaast nog andere zorgkosten (dingen die niet onder de verzekering vallen?)
Alle reacties Link kopieren
Doen! De woningmarkt is lastig, wie weet hoe lang het duurt voor je weer zo'n kans krijgt. Financieel red je dat wel.
Met slim inkopen kan je voor 150 euro p/m toe met boodschappen.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
13-11-2018 13:43
Ik zie qua zorg alleen je zorgverzekering staan, heb je daarnaast nog andere zorgkosten (dingen die niet onder de verzekering vallen?)
Klopt! Ik heb eigenlijk nooit iets, ja 2 keer per jaar tandarts controle a €20 want wordt grotendeels vergoed.
Ik denk dat je de energiekosten behoorlijk hoog hebt ingeschat. Voor gemeentelijke heffingen kun je soms kwijtschelding krijgen. Dan mag je overigens niet veel vermogen hebben.

Boodschappen voor 1 persoon kosten per week 30-50 euro.
Je vergeet nog een inboedelverzekering, een aansprakelijkheidsverzekering, en een reservering voor je zorgkosten (eigen risico).
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
13-11-2018 13:43
Doen! De woningmarkt is lastig, wie weet hoe lang het duurt voor je weer zo'n kans krijgt. Financieel red je dat wel.
Met slim inkopen kan je voor 150 euro p/m toe met boodschappen.
Dus €40 per week en dat is dan inclusief wasmiddel etc?
Vergeet je inboedel en aansprakelijkheidsverzekering niet. En je begrafenisverzekering.
Alle reacties Link kopieren
Redt je makkelijk!
Ik heb het wel met minder gedaan vroegah.
Leuk!
Student2020 schreef:
13-11-2018 13:47
Dus €40 per week en dat is dan inclusief wasmiddel etc?


Je hebt voor 4 euro bij de Lidl een fles wasmiddel voor 40 wasbeurten, dus zoveel kost dat niet.
Chickeletta schreef:
13-11-2018 13:49
Redt je makkelijk!
Ik heb het wel met minder gedaan vroegah.
Leuk!


Wat is zijn inkomen dan?



Ik zou het wel doen TO, met die huurtoeslag kost het maar zo weinig, en het levert je zoveel op. Ik vind op jezelf wonen heel goed voor je persoonlijke ontwikkeling.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-11-2018 13:46
Ik denk dat je de energiekosten behoorlijk hoog hebt ingeschat. Voor gemeentelijke heffingen kun je soms kwijtschelding krijgen. Dan mag je overigens niet veel vermogen hebben.

Boodschappen voor 1 persoon kosten per week 30-50 euro.
Je vergeet nog een inboedelverzekering, een aansprakelijkheidsverzekering, en een reservering voor je zorgkosten (eigen risico).
Bedankt, inboedel via mijn zorg toevoegen als student kost €5 extra. Klinkt voor mij prima. En aansprakelijkheidsverzekering ben ik niet van op de hoogte. Kan je mij daar iets meer over vertellen?
Student2020 schreef:
13-11-2018 13:51
Bedankt, inboedel via mijn zorg toevoegen als student kost €5 extra. Klinkt voor mij prima. En aansprakelijkheidsverzekering ben ik niet van op de hoogte. Kan je mij daar iets meer over vertellen?


Dat kan de consumentenbond heel goed: https://www.consumentenbond.nl/aansprak ... erzekering
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-11-2018 13:51
Wat is zijn inkomen dan?



Ik zou het wel doen TO, met die huurtoeslag kost het maar zo weinig, en het levert je zoveel op. Ik vind op jezelf wonen heel goed voor je persoonlijke ontwikkeling.
Ik twijfel zo hard, vooral omdat ik wil proberen geen studenten lening af te sluiten bij duo. Ik heb geen studie financiering dus moet overal voor werken.
Wat zijn je maandelijkse inkomsten?
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 13-11-2018 13:55
65.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Aansprakelijkheidsverzekering particulier. Stel, je rijd iemand omver en diegene is voor zn leven invalide, dan worden de kosten niet op jou verhaald.
Of, je bent bezig met de wii en de console vliegt door de dure led tv van je vriend.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Reiskosten? Of heb je studenten ov?
Kleding, kapper, kadootjes, abonnementen, sport, uitgaan?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
13-11-2018 13:54
Wat zijn je maandelijkse inkomsten?
Dit verschilt , in de zomer €1200-1500 per maand ivm school vakanties en normaal tussen de 600-900 aanvankelijk of ik tentamens heb die ik die maand vallen. Dan werk ik namelijk minder.
Wat verdien je? Heb je wel recht op de maximale toeslagen?
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-11-2018 13:56
Reiskosten? Of heb je studenten ov?
Kleding, kapper, kadootjes, abonnementen, sport, uitgaan?
Lang leve studenten ov! Sporten doen we buiten (hardlopen) en ik ben niet zo een uitgaanspersoon. Kapper,kleding en cadeaus gebruik ik altijd mijn zorgtoeslag voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je het heel goed red. In de zomermaanden een buffertje opbouwen voor de wintermaanden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dus de zorgtoeslag gebruik je niet voor je zorgverzekering. Dus dan kost die je gewoon 105 euro per maand.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Collegeld en boeken gemiddeld 200 euro per maand?
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
13-11-2018 13:59
Ik denk dat je het heel goed red. In de zomermaanden een buffertje opbouwen voor de wintermaanden.


Ik denk zomaar dat de zomerinkomsten opgaan aan collegegeld en andere studiekosten.


Maar ik denk ook wel dat je het goed zult redden TO, met minstens 600 euro in de maand. Ik weet niet hoe je nu evt zit met kleding en zo, de meeste mensen die thuiswonen hebben een behoorlijke garderobe en kunnen best een jaar of langer vrijwel zonder nieuwe aankopen door.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-11-2018 13:46
Ik denk dat je de energiekosten behoorlijk hoog hebt ingeschat. Voor gemeentelijke heffingen kun je soms kwijtschelding krijgen. Dan mag je overigens niet veel vermogen hebben.

Boodschappen voor 1 persoon kosten per week 30-50 euro.
Je vergeet nog een inboedelverzekering, een aansprakelijkheidsverzekering, en een reservering voor je zorgkosten (eigen risico).
Ik vind het juist weer laag ingeschat, ik heb nooit minder dan 120 per maand aan stroom betaald. En water kost nauwelijks wat: hier met 5 personen ( en in de zomer elke dag een badje vullen) is het 35 euro per kwartaal.
Dan zou ik het zeker doen TS! Ik denk dat je voor boodschappen rond de 100/150 euro zit pm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven