Scheur in winterjas repareren

15-11-2018 15:25 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoonlief kwam gister thuis met een scheurtje in zijn winterjas. Het is zo'n jas van polyester en dan gewatteerd (pluizige 'vulling'). Duur ook, en daarom wil ik hem maken. Maar hoe doe je dat? Het buitenste stofje is hartikke dun en kwetsbaar. Ik keek al naar zo'n strijkembleem maar volgens mij smelt de stof dan. Tips anyone?
Alle reacties Link kopieren
Lijmen?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
ff naar de turk brengen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Een goede kleermaker zoeken? Als het zo'n dunne, kwetsbare stof is en dan ook nog eens een dure jas, zou ik zelf niets proberen en het uit handen geven.
Alle reacties Link kopieren
Toch strijken

https://youtu.be/ohwmMbuXjx4
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
plakkertje overheen naaien, dat is ook gebeurd met de jas van mijn man. Een plaatje gekocht en die in de winkel er op laten naaien. Ziet er nu uit als een merkje
Ik zou er ook even mee naar een naai atelier gaan.
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
15-11-2018 15:32
plakkertje overheen naaien, dat is ook gebeurd met de jas van mijn man. Een plaatje gekocht en die in de winkel er op laten naaien. Ziet er nu uit als een merkje
Dit dus. Ik heb het mijn schoonmoeder laten doen, die is coupeuse. In mijn geval ging het om een brandgaatje op de bovenarm van een nieuwe jas. Daarom waren ze veel goedkoper. Met het plaatje erop lijkt het net of het zo hoort.
Alle reacties Link kopieren
Niet rechtstreeks op de stof strijken, maar daar bijvoorbeeld een sloop tussen leggen. Wellicht kun je dat op een onzichtbaar stukje stof proberen?
Alle reacties Link kopieren
Hm ja, misschien wegbrengen. Maar dan moeten we de jas wel minimaal 2 dagen missen, lastig. Dat spul uit het filmpje lijkt me wel interessant.
elninjaa schreef:
15-11-2018 15:57
Hm ja, misschien wegbrengen. Maar dan moeten we de jas wel minimaal 2 dagen missen, lastig. Dat spul uit het filmpje lijkt me wel interessant.
Strijkvlieseline heet dat.
Textiellijm. Heb het zelf nog niet nodig gehad maar wel goede verhalen over gehoord en mooie resultaten gezien met die jassen.
Alle reacties Link kopieren
Even een vest onder zomerjas aantrekken.
Mijn kinderen hadden een goedkope (zeeman) winterjas voor reserve en vieze buitenactiviteiten. Even iets kopen voor 10 euro zou dus mijn advies zijn én de jas bij een kleermaker laten maken. Zelf prutsen als je zoiets nog nooit gedaan hebt is flink risico lopen op verknalde jas.
Alle reacties Link kopieren
Zoon hier ook met nieuwe jas. Heel voorzichtig een strijkplaatje eroverheen doen. Gier ging het net goed en doordat het smeltstof is zit het echt al na 2 tellen vast.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt ff naar de kleermaker (turk) gaan.
Hier was de mouw flink gescheurd van een dure jas!. Repareren koste 7 euro.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
15-11-2018 16:33
Strijkvlieseline heet dat.
Yes, zo heb ik het vorig jaar gedaan met net nieuwe winterjas van puberzoon. Zag je echt helemaal niks meer van!!
Madeliefjees schreef:
15-11-2018 15:31
ff naar de turk brengen.
Naaiatelier...
Zou zo'n reparatiespulletje voor tenten niet werken?
https://www.bever.nl/p/bo-camp-zelfklev ... olour=2998
Alle reacties Link kopieren
Dank iedereen voor het meedenken. Ik heb strijkvlieseline (had ik nog) onder de scheur gefrut, daar een doek op gelegd en zo gestreken. En dat is goed gelukt. Jippie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven