wasbol andijvie

13-12-2018 19:27 30 berichten
Hoi,

Ik wil weer eens gaan wassen met een wasbolletje maar ik kan ze nergens meer vinden in de winkels dus moet ik er maar eentje bestellen. Goeie zaak en beter voor het milieu want toen de bolletjes nog hipperdepip waren zaten ze standaard op de dop van iedere fles vloeibaar wasmiddel. Daardoor had ik toen juist weer te veel van die wasbolletjes.
In mijn huis kan ik ze nergens meer terugvinden en ik had er best veel, zo kwam ik ze "vroeger" overal tegen in huis vooral achter mijn wasmachine of in mijn pas gewassen dekbedhoes waar er dan weer eens eentje vrolijk uit stuiterde bij het ophangen.
Maar goed, nu wasbol-loos en ga er eentje bestellen maar nou heb ik de keuze uit een wasbol van t/m 125 ml of een wasbol van t/m 52 ml. En ik kan me er echt niets bij voorstellen, is de grote wasbol ter grootte van een hockybal en de kleine ter grootte van een golfballetje?

Ik wil de ouderwetse grootte maar welke maat moet ik dan nemen?
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel wasmiddel ben je van plan te gebruiken? Wat zegt de verpakking van je wasmiddel?

Ik ken ze trouwens alleen van 125 ml, dus ik gok dat dat de ouderwetse is
Bij mijn was gaat minder dan 30 ml, dus een klein bolletje is groot zat. Ik heb Robijn en vaak staan er zat flessen met een bolletje erop.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies wat je zegt. 125ml is de hockeybal en 45 is de golfbal.

Moet je doe bestellen ja? Ik heb er inderdaad een stuk of 10 in huis.
Ook grote en kleine. Doe er altijd maar een beetje in.
Annelleke schreef:
13-12-2018 19:31
Hoeveel wasmiddel ben je van plan te gebruiken? Wat zegt de verpakking van je wasmiddel?

Ik ken ze trouwens alleen van 125 ml, dus ik gok dat dat de ouderwetse is
Geen idee want ik was de laatste tijd alleen maar met van die pods maar de laatste keer liet dat een grote vast geplakte klodder achter op een kleding stuk vandaar dat ik nu weer kies voor de wasbol :) . Voor de pods waste ik met losse waspoeder en deed daarvan twee eetlepels in het wasbakje van de machine.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de grote nemen alleen omdat je die minder snel kwijtraakt in een dekbedhoes. Een grote valt meer op hoeveel wasmiddel je erin doet maakt niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Misschien ontgaat mij iets...

Maar waarom wordt er met een wasbolletje gewassen?
Je kunt de zeep (poeder/vloeibaar) toch gewoon in het wasmiddelenbakje doen?

On topic: op de wasmiddelen van de meeste a-merken zit er een wasbolletje om de zoveel flessen.
Kijk maar eens in de supermarkt. Een fles Robijn kopen is waarschijnlijk goedkoper als een wasbolletje kopen en per pakket thuis sturen.
Phoebe-Buffay schreef:
13-12-2018 19:42
Misschien ontgaat mij iets...

Maar waarom wordt er met een wasbolletje gewassen?
Je kunt de zeep (poeder/vloeibaar) toch gewoon in het wasmiddelenbakje doen?

On topic: op de wasmiddelen van de meeste a-merken zit er een wasbolletje om de zoveel flessen.
Kijk maar eens in de supermarkt. Een fles Robijn kopen is waarschijnlijk goedkoper als een wasbolletje kopen en per pakket thuis sturen.

In mijn herinnering rook mijn was prettiger als ik het gewassen had met een bolletje en zeeppoeder of vloeibaar wasmiddel gaat in mijn zeepbakje rotten.
Ik zie de balletjes hier niet meer in de super of het Kruidvat e.d.

Het balletje is gratis te bestellen :)
ik was laatst ook op zoek naar zo'n bolletje omdat ik er thuis geen meer kon vinden. ik dacht ook even dat ze ze niet meer hadden. maar in ieder geval die van robijn zijn van vorm veranderd. het zijn geen bolletjes meer, maar ze hebben meer de vorm van de dop van de fles wasmiddel. het leek dus alsof ze er niet opzaten, maar bij sommige flessen was dat wel zo!

ik hoop dat ik het zo helder uitleg, even kijken of ik ergens een plaatje kan vinden...
Afbeelding

ah ja, zoals hier dus.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Robijn zitten die er nog gewoon op hoor, gewoon even goed zoeken in het schap.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
13-12-2018 19:45
In mijn herinnering rook mijn was prettiger als ik het gewassen had met een bolletje en zeeppoeder of vloeibaar wasmiddel gaat in mijn zeepbakje rotten.

Die kan je eruit halen en afwassen ;-D
Pandax schreef:
13-12-2018 20:13
Die kan je eruit halen en afwassen ;-D
Dan krijg ik 'm er niet meer in :shame:
chirimoya schreef:
13-12-2018 20:08
Afbeelding

ah ja, zoals hier dus.
O dus de wasbol is veranderd in een wasbekertje, en ik maar denken dat die dingen maatbekertjes waren. Wat verwarrend.
Bobby-Pin schreef:
13-12-2018 20:17
O dus de wasbol is veranderd in een wasbekertje, en ik maar denken dat die dingen maatbekertjes waren. Wat verwarrend.

bekertje was inderdaad het woord dat ik zocht :D
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
13-12-2018 20:15
Dan krijg ik 'm er niet meer in :shame:

Ik projecteer nu vast mijn onbenulligheid, maar ik ontdekte nog niet zo lang geleden dat dat bakje los in de lade zit, je kunt hem er (nouja, ik bij mijn machine) eigenlijk heel makkelijk uitvissen en schoonmaken. Maar misschien is jouw machine anders, ik dacht ik tip het even :)
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
13-12-2018 20:17
O dus de wasbol is veranderd in een wasbekertje, en ik maar denken dat die dingen maatbekertjes waren. Wat verwarrend.
Die bollen zijn ook maatbekers, maar dan boller.
Sorry, ik ben een wasbolletjesleek, maar kreeg van de wasmachinemonteur te horen dat ik beter met een wasbolletje kon wassen. Hoe zit dat met die dop die ik ook voor maatbeker aanzag, die zet je tussen je was in de wasmachine ofzo? Maar dat heeft na 1x ronddraaien van de trommel toch hetzelfde effect als wasmiddel op de kleding gieten?
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
13-12-2018 20:28
Sorry, ik ben een wasbolletjesleek, maar kreeg van de wasmachinemonteur te horen dat ik beter met een wasbolletje kon wassen. Hoe zit dat met die dop die ik ook voor maatbeker aanzag, die zet je tussen je was in de wasmachine ofzo? Maar dat heeft na 1x ronddraaien van de trommel toch hetzelfde effect als wasmiddel op de kleding gieten?
Ik denk dat het vanuit de bol eerst in het water terecht kom waardoor het zich beter verspreidt. Meteen op de kleding verspreidt de zeep minder goed. Net als met handwas.

Denk ik.
@Aviv, je kunt de bolletjes bestellen, gratis en voor niets en wel in twee maten! :cheer:
anoniem_327927 wijzigde dit bericht op 13-12-2018 20:53
0.56% gewijzigd
aviv_13 schreef:
13-12-2018 20:28
Sorry, ik ben een wasbolletjesleek, maar kreeg van de wasmachinemonteur te horen dat ik beter met een wasbolletje kon wassen. Hoe zit dat met die dop die ik ook voor maatbeker aanzag, die zet je tussen je was in de wasmachine ofzo? Maar dat heeft na 1x ronddraaien van de trommel toch hetzelfde effect als wasmiddel op de kleding gieten?
Ja, ik denk het ook. Ik ben ooit begonnen met een bolletje omdat het wasmiddel in het bakje aankoekte tot zwarte prut. En pas op mijn 35e kwam ik erachter dat het bakje uit de wasmachine kan, dus ik heb jaren met een doekje zitten pielen om het schoon te krijgen :-)
Ik gebruik mijn lade in de wasmachine zelden. Ik was meestal met poeder, omdat iemand me vertelde dat dat beter voor de machine is, en dat schep ik gewoon rechtstreeks in de trommel. En met vloeibaar wasmiddel inderdaad in zo’n bolletje.

Tuurlijk kun je dat laatje schoonmaken, maar daar ben ik te lui voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg de tip van de wasmachine monteur, geen vloeibaar wasmiddel in het bakje, spoelt niet goed weg tussen het bakje en de trommel...

En waar kan je ze bestellen? Pas nog gezocht maar niet gevonden...
brownie84 schreef:
13-12-2018 21:00
Ik kreeg de tip van de wasmachine monteur, geen vloeibaar wasmiddel in het bakje, spoelt niet goed weg tussen het bakje en de trommel...

En waar kan je ze bestellen? Pas nog gezocht maar niet gevonden...

Hier: http://onlinepromo.eu/unileverwasbollen/nl-nl/register
Alle reacties Link kopieren
thuis/wassen-met-een-bolletje/list_messages/335959

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven