Nespresso welke smaak?

27-12-2018 08:12 28 berichten
Sinds een paar dagen in bezit van een Nespresso apparaat. Nu een cadeaubon ontvangen om cups te bestellen. Smaak is heel persoonlijk, maar als ik zeg , ik hou van een gemiddeld sterke bak koffie , welke cups zou je mij dan aanraden? Ik zie door de bomen het bos niet meer .
Zat er bij het apparaat niet zon uitprobeerset?? Ik vind rosabaya het lekkerst maar zoals je al zegt, het is zo persoonlijk. Af en toe neem ik eens een speciale zoals vanille of hazelnoot.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo persoonlijk en smaak afhankelijk. Ik hou van een sterke bak koffie en vind de smaakjes allemaal veel te zoet.
Ik had dus altijd de sterkste cups.

Nu een bonenmachine en ook daarin een koffie die heel sterk is.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
sterkte #8 - #10, wanneer je van een sterke koffie houd. Die van L'or en AH excellence zijn wel lekker. Wij hebben nu van die hervulbare cupjes, die we met gemalen espresso koffie vullen. Veel minder afval.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad echt zo per persoon verschillend. Ik heb de laatste 4 maanden van alles uitgeprobeerd en ben er nu achter dat ik de Livanto het lekkerst vind. Voor een sterke bak drink ik wel eens Kazaar.
Wel moet ik zeggen dat ik geen gemiddelde koffiedrinker ben. Ik drink het pas sinds ik Nespresso ken en lust de koffie uit de bonenmachine van mijn ouders niet eens. Dus of je aan mijn smaak nou iets hebt? :-D

Bij het apparaat kreeg je als het goed is ook allerlei cups, of doen ze dat niet meer? Anders zou ik gewoon zo’n doosje met verschillende smaken kopen.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 27-12-2018 09:01
22.75% gewijzigd
Zwart!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
27-12-2018 09:00
Zwart!
Bedoel je Ristretto?
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet is de paarse. Je kunt ook naar een winkel gaan en uitleggen wat je ongeveer zoekt, dan kun je proeven.
Ik heb wel eens een uitstapje gemaakt naar supermarktcups, maar die halen het niet bij de echte nespresso helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even kijken voor een proefset. Wij zijn hier erg gek van indya en roma.
Airecolette1 schreef:
27-12-2018 09:03
Mijn favoriet is de paarse. Je kunt ook naar een winkel gaan en uitleggen wat je ongeveer zoekt, dan kun je proeven.
Ik heb wel eens een uitstapje gemaakt naar supermarktcups, maar die halen het niet bij de echte nespresso helaas.
Ik vind die van de Lidl wel prima smaken.
Alle reacties Link kopieren
Sofietje1983 schreef:
27-12-2018 08:14
Zat er bij het apparaat niet zon uitprobeerset?? Ik vind rosabaya het lekkerst maar zoals je al zegt, het is zo persoonlijk. Af en toe neem ik eens een speciale zoals vanille of hazelnoot.
De Rosabaya is er niet meer, ze hebben nu de Colombia die vergelijkbaar is.

@TO: er zit toch zo'n setje van 10 smaken bij? En anders gewoon naar de winkel gaan.
Die cupjes kun je trouwens weer inleveren zodat ze gerecycled kunnen worden, ze hebben daar van die speciale zakken voor. Ik vind zelf andere merken niet lekker, dus ik haal ze gewoon online of in de winkel.

Ik ben er trouwens wel achter dat als je een espresso als een lungo wil drinken, je dan beter een americano kan zetten. Dus 1x gewoon zetten als espresso, daarna het cupje eruit halen en dan nog een keer een espresso zetten (dus alleen water).
Valhalla! Where the brave may live Forever!
gizzmo-returns schreef:
27-12-2018 09:06
Ik vind die van de Lidl wel prima smaken.
Die van de Lidl passen bij mij niet goed en daardoor is er ooit eentje ontploft in het apparaat. Koffiedrap door de hele keuken!

Ik koop nu vaak L'OR. No 5 (delizioso) en No 11 (ristretto), afhankelijk van hoe sterk we willen.
Lady49 schreef:
27-12-2018 08:12
Ik zie door de bomen bonen het bos niet meer .
.
Ga eens proeven. Gemiddeld sterk is rond 6-8, maar koffie is meer dan de sterkte alleen.
Milde smaken zijn de Linizo Lungo (fel oranje kleurtje), Volluto (goud) en inderdaad van de nieuwe serie Master Origins de roze Colombia en de donker gouden Nicaragua.
Een krachtige kop die niet te sterk smaak en lekker opkikkert in de ochtend is de smaragdgroene Fortissio Lungo.
Fortissio Lungo, maar thuis heb ik gewoon de Jumbo no. 4 lungo :$
Roma, fortissio lungo en Indonesia zijn mijn favoriete smaken. Ik zou gewoon een probeerset bestellen, dan merk je vanzelf welke je het lekkerst vindt.

Wij hebben altijd de echte, want supermarktcups vind ik heel erg vies.
pamelacourson schreef:
27-12-2018 09:01
Bedoel je Ristretto?
geen idee hoe het heet. Mijn ouders hebben zo'n apparaat en ik houd van sterke koffie en krijg altijd een zwart of donkerpaars cupje
V1k1ng schreef:
27-12-2018 09:08
De Rosabaya is er niet meer, ze hebben nu de Colombia die vergelijkbaar is.
En gelijk 3 cent duurder :|
Alle reacties Link kopieren
Fortissio lungo drinkt mijn man, die is inderdaad ook lekker.
Is rosabaya er niet meer??????
Damn.
Ik heb nog wel een voorraadje. Ik koop ook weleens l’or idd,
De papaya of de ristretto
Zo, wat veel tips al. Ik vermoed dat de fortussio Lungo het meest in de buurt komt.
Maar ik ga eerst maar een probeerset aanschaffen.
Vroeger was er ook nog een donkergroene lungo, die was het allerlekkerst maar ik kan hem nu niet meer vinden in het lijstje.
Het nadeel van zo’n probeerset vind ik wel dat er ook een hoop koffies bij zitten die ik niet lekker vind. En cafeïnevrij (die dronk ik alleen tijdens mijn zwangerschappen af en toe). Heb je niet iemand in je omgeving waar je kunt proeven?
Sofietje1983 schreef:
27-12-2018 12:08
Ik koop ook weleens l’or idd,
De papaya of de ristretto
.

Bedoel je niet Papua? Van l’Or vind ik de Or Rosé ook lekker.

Van Nespresso zelf Arpeggio (paars) en van Lidl ook de paarse.
Erizon schreef:
27-12-2018 12:39
.

Bedoel je niet Papua? Van l’Or vind ik de Or Rosé ook lekker.

Van Nespresso zelf Arpeggio (paars) en van Lidl ook de paarse.
Oh dat denk ik ja :rofl: die blauwe iig!

Die van de Lidl heeft mijn apparaat het ook op begeven. Kan toeval zijn natuurlijk maar die durf ik niet meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven