Andijvie, accessoires keukenmachine

30-12-2018 11:06 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik de accessoires (deeghaken, mixers) van mijn keukenmachine in de vaatwasser gedaan. De deeghaken kwamen er heel raar uit, er zat een soort van zwarte smeer op en een soort witte bolletjes.

Ik heb al geprobeerd dit eraf te krijgen door de deeghaken af te wassen met vaatwasmiddel maar dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand een idee hoe ik deze deeghaken weer in hun oude staat krijg?

Het gaat om zo’n soort keukenmachine: https://www.coolblue.nl/product/734959/ ... CcQAvD_BwE
Eerst weken in kokend heet water met een vaatwastablet
wil nog wel eens helpen.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
30-12-2018 11:14
Eerst weken in kokend heet water met een vaatwastablet
wil nog wel eens helpen.
Is dat niet juist wat er ook in de vaatwasser is gebeurd waardoor het nu zo vies is geworden? :P
SaulGoodman schreef:
30-12-2018 11:16
Is dat niet juist wat er ook in de vaatwasser is gebeurd waardoor het nu zo vies is geworden? :P
Oei, ik dacht dat de (metalen) deeghaken het vuil van andere vaat hadden opgevangen.
Maar je denkt dat de smeer uit de haken zelf afkomstig is?
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend zeg en ik vrees dat de deeghaken niet tegen de vaatwasser konden. Een soort van erosie, zo lijkt het. Ik zou Kitchenaid of de leverancier waar de machine vandaan komt hierover benaderen. Zou niet mogen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zijn het accessoires met een laagje? Die mogen wel in de vaatwasser. Zonder laagje mogen ze er niet in.

Bij mij heeft de garde geen laagje dus die mag sowieso niet in de vaat. Paddle en deeg haak wel.
maktub wijzigde dit bericht op 30-12-2018 14:05
Reden: Spelling is moeilijk
1.24% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
30-12-2018 11:18
Oei, ik dacht dat de (metalen) deeghaken het vuil van andere vaat hadden opgevangen.
Maar je denkt dat de smeer uit de haken zelf afkomstig is?
Ik dacht inderdaad dat het smeer uit de haken zelf kwam. Maar kan me erin vergissen. Maar het is dus een beetje een zwartig laagje wat ook afgeeft aan je vingers als je erover wrijft.

Ik heb geen idee of er een laagje overheen zat. We hadden voorheen geen vaatwasser dus waste het eerder altijd met de hand af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven