Kabelbaan achtertuin

01-01-2019 12:38 46 berichten
Mijn kinderen zijn dol op kabelbanen (met zo’n schotel-schommel langs een zip-line) in speeltuinen dus ik dacht eens te kijken naar een in onze achtertuin.

Maar ik kan relatief weinig info vinden, waarschijnlijk omdat de particuliere markt voor die dingen niet heel groot zal zijn denk ik? Heeft iemand ervaring met zo’n kabelbaan in de tuin? Of misschien een goed referentie-adres voor de materialen?
Alle reacties Link kopieren
Leuk man! Vanuit de dakkapel!
Alle reacties Link kopieren
je hebt nogal wat ruimte nodig lijkt mij. dus als die baan in jullie achtertuin 3 keer zo kort is als in de speeltuin, zal de lol er snel af zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oh even aanvulling nodig zie ik. We wonen in het bos en hebben heel veel grond. Dus slingeren hoeft niet uit de dakkapel (zie het al wel voor me, hahaha) en we kunnen afstand maken.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring hier, maar zou de lol er niet gauw af zijn? En er mag niks staan op het het hele traject, geen geparkeerde fiets, tuinstoel, boom...
Als je dit echt wilt, zou ik bij de klanten informeren (scholen, gemeentes, speeltuinbestuur) en de 'grote spelers' op de markt benaderen.
Oh, en hou er rekening mee dat de prijzen aanmerkelijk hoger zullen liggen dan bij regulier tuinspeelgoed want andere verantwoordelijkheden, aansprakelijkheid enzo.
streepjessokken wijzigde dit bericht op 01-01-2019 12:46
22.55% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Er zijn toch meer mensen die dat doen, hier kun je alle instructies en materialen vinden:

https://www.ziplinerider.com/Zipline_Kits.html


https://www.ziplinerider.com/Build_Zipline.html
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het voor particulieren te duur is omdat dit typisch zo'n ding is dat jaarlijks gekeurd moet worden om het veilig te houden.

Als ik even google dan vind ik bij Nijha verschillende kabelbanen. 5000-10.000 euro ex btw.
jo12345 schreef:
01-01-2019 12:41
Leuk man! Vanuit de dakkapel!

Handig voor als ze home alone zijn.
Klopt Jo, en er zijn wel wat meer sites te vinden. Maar ik zoek meer de ervaringen en koopadressen via referentie. Hoewel dat lastig is gezien de wat meer gemiddelde nederlandse achtertuin denk ik.
Hmm ik zou dan om een zwembad zeuren bij mijn ouders.
Maar kijk eens bij die sportparken waar ze hun materiaal vandaan halen.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
01-01-2019 12:47
Klopt Jo, en er zijn wel wat meer sites te vinden. Maar ik zoek meer de ervaringen en koopadressen via referentie. Hoewel dat lastig is gezien de wat meer gemiddelde nederlandse achtertuin denk ik.
En de kosten denk ik...
Stampertje12 schreef:
01-01-2019 12:50
En de kosten denk ik...
Dat valt nog mee. Zie bijvoorbeeld de site van kabelbanenshop.
TanteBedelia schreef:
01-01-2019 12:47
Hmm ik zou dan om een zwembad zeuren bij mijn ouders.
Dit!

Daar heb je als uitgespeelde puber en volwassene tenminste ook wat aan.
Een kabelbaan én een zwembad! Denk aan de mogelijkheden. :-D
Leuk! Geen tips, maar ik vind het een waanzinnig leuk idee! Hopelijk ook uitvoerbaar ;-D
RikM schreef:
01-01-2019 13:02
Een kabelbaan én een zwembad! Denk aan de mogelijkheden. :-D
Haha ik dacht er idd ook gelijk aan toen ik die vorige schreef; jezelf tijdens de vlucht in t zwembad laten vallen! ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ohh ik vond (vind :$ ) die dingen ook zo gaaf. Leuk idee.
redbulletje schreef:
01-01-2019 13:06
Haha ik dacht er idd ook gelijk aan toen ik die vorige schreef; jezelf tijdens de vlucht in t zwembad laten vallen! ;-D
TO kan er ook meteen een sportcircuit van maken. Doe er dan ook een klimwand bij to!
Onder de noemer áls je het doet moet je het ook meteen goed doen!
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
01-01-2019 12:52
Dat valt nog mee. Zie bijvoorbeeld de site van kabelbanenshop.
Maar waarom bestel je niet gewoon die van deze site, dat topmodel ZLX? Dan ben je toch klaar?
Am Yisrael Chai!
Klimwanden vinden ze niet leuk. Teveel klimbomen in de tuin die leuker zijn.

En de baan uit laten komen in het zwembad is een cool idee! Maar dat dan als de kinderen wat groter zijn en beter kunnen zwemmen. Nu eerst gewoon in de tuin of bij een andere boom laten uitkomen.
fashionvictim schreef:
01-01-2019 13:12
Maar waarom bestel je niet gewoon die van deze site, dat topmodel ZLX? Dan ben je toch klaar?
Omdat ik eerst op zoek ben naar ervaringen en eventueel een referentieadres, zoals ik al schreef. Anders houd ik inderdaad deze site als goede optie in gedachten.
redbulletje schreef:
01-01-2019 13:06
Haha ik dacht er idd ook gelijk aan toen ik die vorige schreef; jezelf tijdens de vlucht in t zwembad laten vallen! ;-D

Ja ik zag het ook meteen voor me: een kabelbaan over het zwembad. Ook nog leuk voor pubers! (En volwassenen...)


Leuk TO dat je de ruimte hebt om zoiets in je tuin te doen! Helaas geen ervaring of tips; altijd een postzegeltuintje gehad :)
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
01-01-2019 13:16
Omdat ik eerst op zoek ben naar ervaringen en eventueel een referentieadres, zoals ik al schreef. Anders houd ik inderdaad deze site als goede optie in gedachten.
Ik denk dat je die niet veel zult vinden, de gemiddelde Nederlander heeft immers geen plek voor een kabelbaan.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
01-01-2019 13:18
Ik denk dat je die niet veel zult vinden, de gemiddelde Nederlander heeft immers geen plek voor een kabelbaan.

Nee dat schreef ik ook al, maar kan het altijd proberen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Sure, niet geschoten is altijd mis inderdaad. Maar mijn advies, niet gebaseerd op enige ervaring, is om gewoon die kabelbaan die je al gevonden had te bestellen. Qua prijs val je je er geen buil aan en het ziet er prima uit, toch? Als ik de ruimte had zou ik die zo bestellen in ieder geval.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven