Zweetlucht kledingkast

01-01-2019 17:47 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees online al veel verhalen over zweetlucht in de pax kasten van Ikea, maar nog nergens of iemand het heeft kunnen oplossen. Ikea reageert met 10 jaar garantie met aankoopbon, maar dat is hier niet aan de orde.

Onze kast stinkt al een tijdje echt naar muf en zweet, vooral als het warm weer is. Dat het aan de kleding ligt is uitgesloten en word ook wel bevestigd als ik google. Heb de kast ook al meerdere malen helemaal uitgesopt en zelfs geurvreter ingespoten, laten luchten... tot nu toe nog niks dat helpt. Is er een oplossing of is het gewoon pech? Iemand hier een tip?
Huh, wat gek! Wij hebben inderdaad ook de Pax kasten van Ikea.
Die van mijn vriend stinkt, die van mij niet. Ik dacht dat het gewoon aan de "luie man" lag, maar niet dus. Men heeft vaker dit soort problemen.. Ik ben ook benieuwd naar de oplossing!!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo is de 10 jaar garantie met aankoopbon hier niet aan de orde? Ikea biedt op klacht.nl aan naar de klantenservice te gaan met de bon en je klacht daar voor te leggen.
Vreemd. Misschien iets met de lijm die ze gebruikt hebben of zo?

Je hebt geen garantie meer, begrijp ik? Tijd voor een nieuwe kast?
Alle reacties Link kopieren
Nou een kast kan niet zweten en kan dus niet uit zich zelf naar zweet gaan ruiken.

Dat zal toch echt komen omdat er in jouw kleding een zweetlucht hangt of er kan een muffe geur zijn ontstaan omdat je kleding nog niet helemaal droog was voor je het in de kast hing.

Kasten heel nat uitsoppen lijkt mij ook niet echt een goed idee. Of je moet het heel goed droog maken na de tijd

Als er vocht in het hout trekt gaat een kast ook muf ruiken.
Ik ruik niets
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dit ook gehad, het waren de witte deuren en niet de donkerbruine wanden of binnenkant.
We hadden ze al een aantal jaar en het werd steeds erger. Absoluut geen geur vanuit kleding, maar het lag aan het materiaal van de deuren. Ik heb hetzelfde weleens geroken aan plastic witte tuinstoelen en aan keuken plankjes van een bepaalde kunststof.

Wij hebben de kastdeuren mogen omruilen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Beetje vreemd. Een kast kan niet "zweten" dus ook niet zomaar uit t niets naar zweet stinken. Dat kan wel als je gedragen kleding er in terug hangt. Dan kan de lucht in de kast trekken.
Hier exact hetzelfde de kast meurt naar natte hond vinden wij helaas geen aankoopbon meer en Ikea geeft niet thuis.
Op internet meerdere verhalen over te vinden idd .
Is een bekend probleem en we hangen echt alleen schone droge kleding in de kast.
anoniem_642d224ec8888 wijzigde dit bericht op 01-01-2019 18:15
19.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat is het dus, het is geen lucht afkomstig van zweet. Het is een geur die in bepaalde materialen zit (kunststof) die doet denken aan (oud) zweet. Klinkt gek maar is echt zo.
Heb je het schoenenrek? Die hebben wij eruit gehaald hoe handig hij ook was omdat de hele kast ging stinken vanwege de schoenen. Het kan dus ook door zweetvoeten komen.
Lavendel_Madelief schreef:
01-01-2019 18:19
Heb je het schoenenrek? Die hebben wij eruit gehaald hoe handig hij ook was omdat de hele kast ging stinken vanwege de schoenen. Het kan dus ook door zweetvoeten komen.
Nee het is een bekend iets bij de pax kast.
Alle reacties Link kopieren
Geen last van bij onze paxkast, maar wij hebben niet de witte variant.
MargjeM schreef:
01-01-2019 18:28
Geen last van bij onze paxkast, maar wij hebben niet de witte variant.
Wij ook niet en wel het probleem helaas.
MargjeM schreef:
01-01-2019 18:28
Geen last van bij onze paxkast, maar wij hebben niet de witte variant.

Wij ook niet inderdaad.
Ik durf te wedden dat het met de lijm te maken heeft. Mogelijk was die niet helemaal goed en hebben ze het productieproces inmiddels verbeterd (waardoor sommigen er dus wel last van hebben en anderen niet).
Die planken van IKEA bestaan allemaal uit een dun fineerlaagje met MDF of spaanplaat ertussen (in tegenstelling tot massief hout). Die lagen worden op elkaar gelijmd.

Als je de bon niet meer hebt wordt ruilen lastig. Wat je nog eens zou kunnen proberen is de deuren los te halen en kijken of het alleen die zijn. In dat geval zou je alleen de deuren kunnen vervangen, die zijn niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Koffiepad onderin leggen die de geur absorbeert net zoals in de koelkast?
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties! Ik heb de kast overgenomen van familie een aantal jaren geleden, zodoende geen garantiebewijs.

Geen schoenenrek erin. Ik dacht in het begin ook dat het lag aan sportkleding, maar inmiddels ben ik wel overtuigd dat dat het niet is.

Ik begrijp dat het dus lijkt op zweetlucht, maar het de lijm is. Ik ga eens even op onderzoek uit of het alleen de deuren zijn. Er is dus buiten vervangen geen enkele oplossing? Daar baal ik van zeg. De kast is echt nog helemaal netjes.
Als het inderdaad de lijm is dan kun je daar weinig aan doen denk ik, dat zit echt in het hout. Knappe geurvreter die dat wegkrijgt. Misschien dat je zo'n deur een tijd buiten kan zetten, hopen dat het vervliegt.
Wij hebben geen deuren alleen leg en hang gedeeltes en helaas die stinkt ook gewoon ik heb nu kastpapier op de planken liggen :(
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
01-01-2019 20:11
Wij hebben geen deuren alleen leg en hang gedeeltes en helaas die stinkt ook gewoon ik heb nu kastpapier op de planken liggen :(
Helpt dat?
sparkandshine schreef:
01-01-2019 20:18
Helpt dat?
Een beetje maar niet afdoende baal er enorm van wij hebben een kamer waar alle kleding ligt wand tot wand Pax :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven