Duiven houder als buren

15-02-2019 16:32 72 berichten
Hi, wij hebben een koopwoning op het oog, maar de buren houden duiven. Heb je daar veel last van of niet? Is natuurlijk persoonlijk, maar ben benieuwd naar jullie ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Dat is natuurlijk persoonlijk.
Inderdaad
Ja, daar heb je veel last van. Mijn ding zou het niet zijn.
Is misschien ook wel de reden waarom het huis te koop staat. Ik neem maar wat aan, dat wel.
Duivenmelker
In mijn buurt woont iemand die witte duifjes houdt, ik vind het een prachtig gezicht als ze overvliegen, vooral als de lucht knalblauw is.
Last heb ik er niet van want ik hang geen was buiten maar kan me voorstellen als je dat wel doet dat die duiven dan een dingetje worden.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij woont de duivenman 5 (grote) tuinen verderop en dat vind ik al niet tof..... In de zomer eerst de duivenstront van je tuinmeubels schrapen, was die buiten hang kan soms weer terug de wasmachine in, kinderen hadden last van de hele familie duif die op hun dakkapel verzamelde (koeren e.d).
Inmiddels hebben wij katten, en vinden de duiven het niet zo leuk in onze tuin :proud:
Alle reacties Link kopieren
Onze buurman (er zit 1 huis tussen) heeft duiven en toen hij ging bouwen werdt ik ff niet goed. Maar uiteindelijk hebben we er nauwelijks last van. Als ze op ons zonnescherm zitten dan gooi ik een tennisbal vlakbij om ze weg te jagen.
Nog nooit een vuile was oid van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wel een verschil of je 5 duiven hebt of 60.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
15-02-2019 16:38
Het is ook wel een verschil of je 5 duiven hebt of 60.
:O

Hoeveel duiven heeft een duivenmelker gemiddeld?
Onze buren hebben ook duiven, ik hoor ze niet eens, en als ze overvliegen ook geen last, heb nog nooit poep op m'n wasgoed gehad.
Maargoed er zijn in onze wijk ook meerdere met kippen en hanen, ik stoor me er niet aan, het is maar net hoe gevoelig je ervoor bent denk ik.
Een paar huizen verderop bij ons duiven. Af en toe scheren ze in hun groep over ons huis heen en hoor ik buurman ze roepen. Verder geen last.
Ik zou overigens geen kat nemen die je naar buiten laat met een duivenmelker als buurman.
Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe.

Als je dit niet irritant vindt dan is het geen probleem. :)
Bobby-Pin schreef:
15-02-2019 16:39
:O

Hoeveel duiven heeft een duivenmelker gemiddeld?
12
RikM schreef:
15-02-2019 16:42
Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe.

Als je dit niet irritant vindt dan is het geen probleem. :)
En dat met 60 duif sterk. :@@:
RikM schreef:
15-02-2019 16:42
Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe.

Als je dit niet irritant vindt dan is het geen probleem. :)
Marijke Helwegen,....
En vroeger ervaring mee gehad. Buurman had duiven, maar 0,0 last van gehad
Cateautje schreef:
15-02-2019 16:35
Ja, daar heb je veel last van. Mijn ding zou het niet zijn.
Is misschien ook wel de reden waarom het huis te koop staat. Ik neem maar wat aan, dat wel.
gelul
ga praten met mensen die een duifjesmelker naast zich hebben wonen en de duifjesmelker zelf.
je hebt er geen last van behalve dat er soms duiven overvliegen.
ik ben ervaringsdeskundige op dit gebied.
RikM schreef:
15-02-2019 16:42
Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe. Roekoe.

Als je dit niet irritant vindt dan is het geen probleem. :)
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik had ooit een buurman met ongeveer 20 duiven.
Vreselijk, hij stond iedere dag s'ochtends heel vroeg en s'avonds laat met zijn bakje voer te rammelen en maakte daar keiharde duifachtige geluiden bij.
Midden in een volksbuurtje.
Was buitenhangen was onmogelijk en met de ramen open slapen ook vanwege het constante gekoer.
Hij heeft toen ook een vergunning aangevraagd om zijn hok te vergroten zodat hij er 60 kon houden.
Dat is gelukkig toen afgewezen anders hadden wij ons huis aan de straatstenen niet kwijt gekund.
Bobby-Pin schreef:
15-02-2019 16:39
:O

Hoeveel duiven heeft een duivenmelker gemiddeld?
hier eentje met (gemiddeld) 400 stuks!!
overlast 0
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt totaal geen last van de duiven van mijn buurman.

In de lente heeft hij kuikens die af en toe ergens wat hoger neergezet worden om te leren vliegen.

Zo lief die dikkige propjes met lodderige kraaloogjes.
gizzmo-returns schreef:
15-02-2019 16:42
Ik zou overigens geen kat nemen die je naar buiten laat met een duivenmelker als buurman.
Dit. Duivenmelkers hebben doorgaans een hekel aan katten. Sommige gaan daar heel ver in door middel van het vergiftigen van de buurtkatten.
ouwewijsneus schreef:
15-02-2019 16:50
hier eentje met (gemiddeld) 400 stuks!!
overlast 0
Wat knap dat dat weinig tot geen overlast geeft.
Met 400 stuks is het niet alleen veel gekoer maar ook dat specifieke geluid als ze overvliegen, alsof de vleugeltjes nodig gesmeerd moeten worden.
Genoeggedronken schreef:
15-02-2019 16:37
Bij mij woont de duivenman 5 (grote) tuinen verderop en dat vind ik al niet tof..... In de zomer eerst de duivenstront van je tuinmeubels schrapen, was die buiten hang kan soms weer terug de wasmachine in, kinderen hadden last van de hele familie duif die op hun dakkapel verzamelde (koeren e.d).
Inmiddels hebben wij katten, en vinden de duiven het niet zo leuk in onze tuin :proud:
Maar, ditzelfde heb ik met gewone wilde, losvliegende duiven. Wat is het verschil dan met een duivenmelker, vraag ik mij af.
In een rijtjeswoning in een woonwijk zou ik het denk ik ook niet zo leuk vinden, maar onze oude buren hadden aardig wat duiven. Vrijstaand huis, ruime tuin. Nooit last gehad van stank, herrie of vogelpoep. Kijk even over de schutting naar wat voor hok hij heeft: stevig en goed afsluitbaar, of een veredeld konijnenhok van triplex? Een goed hok isoleert en houdt dus ook stank en geluid binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven