Urine-lucht in huis

22-02-2019 23:59 16 berichten
We hebben tijdelijk een ouder familielid in huis. En ik merk dat het binnen wat naar urine begint te ruiken. Daar kan familielid niks aan doen verder. Geur-olie of stokjes helpen niet. Het maakt de geur enkel erger lijkt. Hoe kun je urine-lucht neutraliseren?
Ecodor.
Ik zeg ook Ecodor. Werkt echt als een tierelier.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja daar kan familie lid natuurlijk wel wat aan doen. Tena, zeiltjes, iedere keer schoon spul als er gelekt is bv.
Mijn oma was midden tachtig ook niet meer zo continent als eerder dus die had behalve inleg in haar onderbroek gewoon een zeiltje op de stoel waar ze zat. Gewoon van die dingen die je voor baby's ook gebruikt. Urine lucht in huis hoeft echt niet.
nina1966 schreef:
23-02-2019 00:45
Nou ja daar kan familie lid natuurlijk wel wat aan doen. Tena, zeiltjes, iedere keer schoon spul als er gelekt is bv.
Mijn oma was midden tachtig ook niet meer zo continent als eerder dus die had behalve inleg in haar onderbroek gewoon een zeiltje op de stoel waar ze zat. Gewoon van die dingen die je voor baby's ook gebruikt. Urine lucht in huis hoeft echt niet.
Een voldruppelende tena ruik je nou eenmaal.
10 verbandjes op een dag gebruiken kan meestal ook niet.
Ik maak in het dagelijks leven veel gebruik van essentiële oliën. Er is er een specifiek voor het neutraliseren van vieze geurtjes: Purification. In een koude nevel difusser. En weg vieze luchtjes.

Puur natuur (ik gebruik een goede kwaliteit olie). Vind ik persoonlijk fijner dan chemische zooi. En het werkt als een tierelier.
Meer water drinken.
Vaker verschonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik thuis vaak een Lampe Berger. Ik woon klein en heb een kat (en een kattenbak). Je hebt ook een vloeistof zonder 'lekker' geurtje. Werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Op tijd verschonen en het raam open zetten als er even niemand in die kamer is.
Ik mag hopen dat diegene wel degelijk incontinentiemateriaal gebruikt en de urine niet in je stoel of bankstel trekt. Voor in bed heb je speciale matjes.
Alle reacties Link kopieren
incontinentie materiaal gaan gebruiken.

bespreek dit, dit kan voor een deel via de huisarts geregeld worden. en maak gebruik van een matrasbeschermer.

kleding regelmatig wassen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik vind het wel rigoureus om ze meteen naar ecuador te sturen hoor!







;-D
Sorry, geen tips
greenmoustache schreef:
23-02-2019 08:32
Nou, ik vind het wel rigoureus om ze meteen naar ecuador te sturen hoor!







;-D
Sorry, geen tips

Nou. Hahaha.
Voor jou de tip om eens een oogmeting te laten doen. Misschien dat een bril je helpt.
Dank voor jullie tips! Ik zet het op m'n boodschappenlijst. En er wordt uiteraard gebruik gemaakt van incontinentiemateriaal.
Herkenbaar. En nee, dat is niet zoals Nina zegt heel makkelijk te voorkomen. Bij mij in de omgeving ook, die mensen wassen en poetsen zich een ongeluk, overal liggen van de wasbare zeiltjes, maar je ruikt het gewoon toch. Urine van een volwassene is toch anders dan van een kind.
Alle reacties Link kopieren
Pipistrello schreef:
23-02-2019 00:43
Ik zeg ook Ecodor. Werkt echt als een tierelier.
Oma of opa insputen met ecodor. :hihi:

Misschien dat een Lampe berger oid wel wat kan zijn inderdaad. Ik gebruik ook een katalytische lamp voor de poezebeesten.
Maar ik kan mij voorstellen dat je hem best veel moet gebruiken, omdat de geur natuurlijk de hele tijd door vrij komt.
De ispropyl alcohol die er in gebruikt wordt kun je wel goedkoop los inkopen, evenals een parfum om er in te doen.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Het is vooral de lucht die om de persoon heen hangt die overal te ruiken is helaas. Dat ruik je ook direct als je een verzorgingshuis binnen stapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven