Mieren probleem.

14-03-2019 14:11 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik heb al jaren lang een mierenprobleem. Het begon op de begane grond. Met mierenlokdoosjes opgelost, die we wel meerdere keren moesten plaatsen, over de jaren heen. Inneens zaten ze ook op de eerste verdieping, aan dezelfde kant als waar ze vandaan kwamen beneden. Weer blijven ze terugkomen, ondanks mierenlokdoosjes, strooipoeder, dicht kitten, zout strooien, gekookt water overal in de tuin gegooid, op strategische plekken koper geplaatst, afrikaantjes in de tuin gezet... en al MEERDERE KEREN de bestrijdingsdienst over de vloer gehad!!! En toch blijven ze komen. En nu zelfs op de 2e verdieping!!! Ik heb het idee dat ze gewoon in de muren zitten en zich overal doorheen eten. Want je kunt t zo gek niet bedenken of ik heb het wel geprobeerd. Ik stofzuig iedere dag, en alles word meteen afgewassen en opgeruimd. Elke week stofzuig ik onder de bank en overal achter. En alle etenswaren zijn verder goed afgesloten. Dus er valt gewoon niets te halen hier. En toch wonen we hier al jaren met steeds terug kerende mieren. Ik ben een beetje ten einde raad.. word er gewoon verdrietig van inmiddels en als verhuizen een optie was dan was ik zonder twijfel verhuist. Nu ben ik opzoek naar DE gouden tip, want niets helpt en ik zit hier haast te huilen van frustratie :cry:
de gouden tip:
professionele bestrijdingsdienst
ouwewijsneus schreef:
14-03-2019 14:16
de gouden tip:
professionele bestrijdingsdienst
Er staat "al MEERDERE KEREN de bestrijdingsdienst over de vloer gehad!"
Je zal toch op de een of andere manier op zoek moeten naar de bron, lijkt me. Normaalgesproken nemen ze het gif uit die mierenlokdoosjes mee naar het nest, waardoor die wordt uitgeroeid, maar blijkbaar is dat hier niet het geval. Zo lang er een nest is zullen ze blijven terugkomen.
Deze informatie lijkt professioneel en het bedrijf betrouwbaar: https://www.meldpuntongedierte.nl/insec ... ag-in-huis

Ik kan me voorstellen dat er ook veel beunhazen onder bestrijders zitten. Misschien heb je pech gehad met de vorige?
JuriaanB schreef:
14-03-2019 14:26
Er staat "al MEERDERE KEREN de bestrijdingsdienst over de vloer gehad!"
en ik schrijf professionele bestrijdingsdienst
dit klinkt echt als half werk, de mieren worden bestreden, maar de eieren komen weer uit en het gedonder begint van voor af aan.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zal idd wel gewoon niet de beste bestrijder gehad hebben... die JuriaanB als tip geeft ziet er inderdaad betrouwbaar uit, ik ga eens contact met ze opnemen, kijken wat zij zeggen.
Hier helpt dweilen met dettol en mierenlokdoosjes.

Dettol is ook giftig.
En dan bedoel ik die echte dettol ( witte fles groen etiket )
Alle reacties Link kopieren
Heb je buren naast je? Misschien hebben zij wat te verbergen. ;)

Ik zou toch nog eens een ander bestrijdingsbedrijf proberen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt bijna alsof je faraomieren hebt. Die hebben meerdere koninginnen en zodra ze denken dat een kolonie bedreigt worden stichten ze een nieuwe. Ze zitten alleen binnen en zijn erg klein maar ontzettend moeilijk te bestrijden.

Succes, ik weet verder ook niets anders te bedenken dat toch weer een professioneel bedrijf en te schakelen en als je een geschakelde woning hebt ook bij dw buren te bestrijden want mieren kunnen ook in muren nestelen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook heel veel last van mieren, heb ook al verschillende dingen geprobeerd maar ze blijven terugkomen.
Pepermint_Patty schreef:
14-03-2019 15:55
Klinkt bijna alsof je faraomieren hebt. Die hebben meerdere koninginnen
Ja of het Mediterraan Draaigatje. Hoorde ik over bij Vroege Vogels! Die maken zeer grote nesten met vele koninginnen.
Alle reacties Link kopieren
Mieren lopen vaak een standaard route, zie jij ze ergens in het specifiek rondlopen? Ik neem aan dat ze niet overal en nergens zitten, maar dat ze in een bepaalde reeks lopen.

Als je weet waar deze vandaan komt en waar het naartoe leidt kan je ze beter bestrijden. Misschien zijn ze wel op tocht naar het volgende huis en is jouw huis een tussenstation.
Alle reacties Link kopieren
Wellicht goede tips en oplossingen voor jullie?

Link: https://www.ongediertebestrijden.com/mieren/

Naar mijn weten erg goede tips, ook om ze zelf te bestrijden!
Alle reacties Link kopieren
In mijn vorige huis ook veel last gehad van mieren. Toen ze het eerste jaar kwamen, zei een vriendin al “die komen elk jaar terug”. Ze had gelijk. :-( Ik bleef aan het stofzuigen en sprayen. En zij bleven komen. Wat uiteindelijk hielp was lokdoosjes neerzetten voordat ze kwamen. Ze hadden meerdere ingangen in huis en daar stonden dan de doosjes. Ik denk dat de eerste mieren het meenamen het het de nesten uitroeiden. Op een enkele verdwaalde mier na, geen last meer gehad.
Ik weet niet of het dezelfde soort is, want bij mij kwamen ze steevast mei/juni.
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt heel gek, mijn moeders advies toen ik last had van mieren.

Bekijk goed wat hun route is en leg op deze route (exact hoe ze lopen) meerdere 5 euro centjes.

Daarnaast de keuken echt goed schoonmaken, dagelijks heeft bij mij ervoor gezorgd dat mijn huis vorig jaar mier-vrij was
Is je regenpijp misschien verstopt? Hier zat daar allemaal prut in waardoor de mieren naar de eerste verdieping kwamen. Ik heb standaard strooigif en lokdoosjes in huis. Zodra ik 1 mier zie gooi ik gelijk de hele gifbelt leeg, en dan weet ik het gelukkig onder controle te houden. Het is hier in het dorp heel erg, iedereen heeft er last van. Ik vorig jaar al in januari!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven