Ongelukkig in gekocht huis

07-04-2019 19:47 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar wonen wij in ons huis, en helaas zit ik hier totaal niet op mijn plek.
Het is alles...de locatie, dingen die we tegen zijn gekomen waar ik ontzettend van baal. Ik krijg het gewoon niet fijn en eigen. Er hangt hier een ontzettende spanning thuis omdat ik me hier gewoon echt ongelukkig voel.

Eind deze maand wilde we de badkamer gaan aanpakken, en volgend voorjaar het buitenschilderwerk. We hebben het huis flink opgeknapt (denk aan alles gestuct, mooie vloer,gewoon alles meer van deze tijd).

Nu hebben we het plan om als ik eind dit jaar er nog zo in sta het huis te gaan verkopen volgend voorjaar.

Het huis hopen we met wat meerwaarde te kunnen verkopen, aangezien we veel hebben gedaan. Maar heeft het aanpakken van badkamer en buitenschilderwerk zin? Zou dit echt meerwaarde bieden?

Ik ben eigenlijk een beetje op zoek naar advies. Wat is slim, wat is wijsheid...
Alle reacties Link kopieren
Schilderwerk nog wel maar een badkamer? Daar zou ik mijn geld niet in investeren.

Je woont er al een jaar maar je bent nog steeds ongelukkig. Wat zou het maken dat je wel gelukkig bent in dat huis? Waarom niet nu verkopen?
Waarom ben je zo ongelukkig in dit huis? Ik begrijp het ergens, maar ergens ook niet. Voor mij is mijn woonomgeving ook vreselijk belangrijk, daar niet van. Maar ik ga er vanuit dat jullie dit huis niet hebben gekocht, omdat je het in eerste instantie ook al geen leuk huis vond. Er zijn dus dingen die je toen bevielen of waar het goed genoeg voor was. Iemand die nl. helemaal geen huis heeft, zou jullie huis nl. heel graag hebben. Voor een dakloze is elk huis een fijne veilige plek. Wat maakt jullie huis niet goed genoeg (meer) om eruit te halen wat het je biedt, nl. een veilige en warme jas waar je in mag wonen? Geef je het wel de liefde die het nodig heeft? Als in, maak je het ook je thuis?
Alle reacties Link kopieren
En wat wil je dan na de verkoop? Andere stad/dorp of andere wijk, ander soort huis? Want als je vlucht voor problemen dan maakt het niet uit waar je woont want die neem je toch weer mee. En ja, aanpakken van badkamer etc verhoogt de waarde van je huis.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg voor je! Dat als eerste, maar mss idd beter als jullie verkopen.
Schilderen is goed, dat haal je wel eruit.
Keukens en badkamers zijn smaakgevoelig en je hebt al geluk als je 50% van de investering daarvan terug haalt, vertelde mijn makelaar mij 2 jaar geleden.

En waarom ga je hier nog een jaar zitten? Waarom nu niet verkopen? Nu is de markt goed, dat kan over een jaar weer compleet anders zijn.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Of de dingen die jullie gedaan hebben meerwaarde hebben kunnen wij natuurlijk niet beoordelen. Wat jij een mooie vloer vindt, vindt een ander een lelijke vloer.
Idem voor badkamer, keuken etc.
Ik zou sowieso geen geld gaan steken in dit soort dingen als je verkoop overweegt
Ik twijfel nu al of je op zulke korte tijd meerwaarde van je huis kunt maken. Je hebt notariskosten betaald, bent begonnen met een lening af te betalen, allerlei kosten, en dan spreek ik nog niet over de vloeren en het stukken.

Als je je geld al terugkrijgt, dan mag je denk ik al blij zijn en die badkamer, laat die in de staat waarin ze zich bevindt. Een koper dingt altijd af op de vraagprijs en jouw keuze van badkamer is niet noodzakelijk de zijne. De badkamer kan wel nieuw zijn, maar het is misschien het eerste wat de nieuwe eigenaar verandert. Dus, geen geld meer in het huis investeren, proberen toch je draai te vinden en als dat niet blijkt te lukken, verkopen.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen alles zelf, dus we investeren alleen in materiaal kosten. Badkamer is 13 jaar oud en overal gaten van pluggen in de muren e.d. Slecht gekit, enz.
Schilderwerk doen we ook zelf.

Wij hebben een ontzettende werking in het dak, waar ik mij heel erg aan stoor. Het belemmert mijn woongenot aanzienlijk. We willen de verkoper alsnog aansprakelijk stellen eigenlijk, aangezien zij aangeven dat er geen knallende/krakende dakplaten zijn maar deze zijn er wel degelijk. In de winter niet als heel storend ervaren maar nu met de warmere dagen begint de ellende weer.
Maar ja, wat is de kans dat we daar iets mee bereiken..
Om precies te zijn 8 maanden geleden de sleutel gekregen en we wonen hier nu 6 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Bloempjee123 schreef:
07-04-2019 21:42
Wij doen alles zelf, dus we investeren alleen in materiaal kosten. Badkamer is 13 jaar oud en overal gaten van pluggen in de muren e.d. Slecht gekit, enz.
Schilderwerk doen we ook zelf.

Wij hebben een ontzettende werking in het dak, waar ik mij heel erg aan stoor. Het belemmert mijn woongenot aanzienlijk. We willen de verkoper alsnog aansprakelijk stellen eigenlijk, aangezien zij aangeven dat er geen knallende/krakende dakplaten zijn maar deze zijn er wel degelijk. In de winter niet als heel storend ervaren maar nu met de warmere dagen begint de ellende weer.
Maar ja, wat is de kans dat we daar iets mee bereiken..
Om precies te zijn 8 maanden geleden de sleutel gekregen en we wonen hier nu 6 maanden.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zeker die eens bellen of de vereniging Eigenhuis. je zou eventueel een geluidsmeting kunnen laten doen dan heb je een objectief rapport over de overlast.
Wat rot dat het zo tegenvalt zeg.
I like being a mess. It's who I am.
Jeetje wat balen zeg!

Ik zou zeker werk maken van dat dak.

En eens met een makelaar praten over evt verkoop.
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen rechtsbijstand. Kan ik nu nog wel aanspraak maken? Probleem heb ik in oktober wel per app aangekaart bij verkopers.
Ben bang dat we het niet zouden "winnen", maar daarintegen; zij hebben wel dingen verzwegen.
Denk dat ik morgen contact met ze opneem of ze bereid zijn hierover in gesprek te gaan om tot een oplossing te komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot, een fijn huis is zo belangrijk om lekker in je vel te zitten. Als je er weg wilt zou ik niet nog een jaar wachten. En voor nu zou ik alles doen wat je kunt doen, inderdaad contact opnemen over dat verborgen gebrek, en eens bekijken wat een makelaar denkt dat jullie huis waard is, en dan kijken of je ergens anders iets naar je zin vind.
Deze website al gevonden? http://www.knallendedakplaten.nl
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
07-04-2019 22:35
Deze website al gevonden? http://www.knallendedakplaten.nl
Die heb ik inderdaad al gezien.
Alle reacties Link kopieren
Als je wilt verkopen zal je het euvel van het dak wel moeten vermelden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Maar ik begrijp niet waarom je er bent gaan wonen?
Wat was aantrekkelijk aan het huis en de omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
07-04-2019 23:45
Maar ik begrijp niet waarom je er bent gaan wonen?
Wat was aantrekkelijk aan het huis en de omgeving?
Wij zagen mogelijkheden in het huis, leuke uitstraling. Gevoel is er helaas nier gekomen in die maanden.
Dorpje verderop, erg rustig, te rustig, wat we op voorhand niet hadden verwacht
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm balen dat jullie het niet naar je zin hebben. Wel vraag ik me af of je dit niet had kunnen voorzien, zeker met betrekking tot de rust van het dorp.
Ik zou je in ieder geval aanraden het buitenschilderwerk, tenzij je echt heel goed bent, niet zelf te doen. Een koop en verkoopmakelaae zijn daar erg kritisch op en zoiets moet echt goed gedaan worden anders levert het je überhaupt eerder kosten als geld op.
Daarnaast is de badkamer erg smaakgevoelig. Hier krijg je hooguit 50% van de aankoopwaarde van terug.

Je geef aan dat de zandplaten klapperen. Als dit verholpen zou zijn, zou je er dan wel.prettig wonen. Je zou anders nog kunnen overwegen een aannemer te vragen te laten kijken waarom de zandplaten klappen en misschien kan hier iets aan gedaan worden. Of je bij de vorige eigenaar hier nog geld voor terug kan krijgen weet ik niet, zeker zonder rechtsbijstand is dat vaak toch lastiger maar zeker niet onmogelijk. Denk in i3der geval goed na. Want verhuizen en een nieuw huis kosten ook weer geld, heb je dit, dan zou ik het huis nu n te koop zetten. Heb je dit geld niet zou ik toch blijven zitten want waar ga je zo snel wonen? Sterkte met deze moeilijke keuze.
Alle reacties Link kopieren
De onrust zit in jezelf en die neem je ook weer mee.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bloempjee123 schreef:
07-04-2019 23:48
Wij zagen mogelijkheden in het huis, leuke uitstraling. Gevoel is er helaas nier gekomen in die maanden.
Dorpje verderop, erg rustig, te rustig, wat we op voorhand niet hadden verwacht
Maar was je niet verliefd geworden op het huis toen je het ging bezichtigen? Dat is voor mij altijd heel belangrijk, dat ik meteen een goed gevoel bij een huis heb.

Wel balen zeg, dat je je zo ongelukkig voelt.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-04-2019 08:13
De onrust zit in jezelf en die neem je ook weer mee.
Dit gevoel krijg ik er ook een beetje bij.
En dan gaat alles je storen : elk krakend geluid van het dak hoor je, het rustige dorp irriteert je. Je hele modus staat op stand ‘ik vind het hier niks’.
Tenminste uit je OP begrijp ik dat je partner er heel anders in staat.
Alle reacties Link kopieren
Als het dak krakend was, prima. Met met temperaturen rond de 20 graden geeft die regelmatig heuze klappen af die beneden hoorbaar zijn. Je kunt er dus eigenlijk niet omheen.
Woensdag worden er ontluchtingspannen geplaatst, in de hoop dat dit de luchtdoorvoer wat ruimte geeft en hier verbetering van komt.
Ik denk dat het gevoel voornamelijk komt door het dak. Mijn woongenot wordt daar zo door belemmerd. Heel jammer, want het is verder echt wel een heel leuk huis waarbij ik me bij de andere punten zeker had kunnen neerleggen. Alleen nu is alles wat ik tegenkom een beetje de overlopende druppel.
Wij hebben besloten dat we, aangezien we alles zelf doen en dus alleen materiaalkosten kwijt zijn, het buitenschilderwerk en de badkamer nog gaan aanpakken en misschien de zolder nog aftimmeren.
De mogelijkheid te verkopen is er nu niet, dus we gaan er de komende 2 jaar nog het beste van maken en iig in gesprek met de verkopers. Als dat niks uithaalt dan wellicht verdere stappen, maar dat is even aankijken. We kunnen gebruik maken van een prodeo advocaat aangezien het inkomen van 2 jaar geleden wordt bekeken en ik toen nog studeerde.
Verder; de huizenmarkt is nu inderdaad op den top, het kan dus over 2 jaar inderdaad weer helemaal anders zijn. Maar dan is ons toekomstige huis wellicht ook lager geprijst dus wat dat betreft blijft het gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het huis met een aankoopmakelaar gekocht? Informeer bij hem/haar even hoe het issue met het dak zit en wat er wel of niet gecommuniceerd is door de verkoper en/of de verkopende makelaar.
Ook al kun je een pro deo advocaat krijgen: wie eist, bewijst. En dat kan best wel eens lastig worden als er niets over op papier staat.
Wat betreft de badkamer: dat hangt heel erg af van je koper.
De een zal denken: niet mijn smaak maar nog zo nieuw, laat maar zitten.
De ander denkt: ik vind het niet mooi en breekt het er uit.
Wij hanteren het standpunt dat we een keuken en een badkamer vooral vervangen voor ons eigen plezier en gaan er niet van uit dat het ook maar iets aan extra geld oplevert bij de verkoop van het huis. Het kan wel meehelpen om een huis snel te kunnen verkopen.
Maar waarom verhelp je niet gewoon de problemen aan het dak dan? Als dat je woongenot zo erg verstoort, zou ik daar je geld in steken ipv in een nieuwe badkamer. De oude kan nog wel mee, maar blijkbaar heb je van dat dak echt last. Dan zou ik dat verhelpen, dan kan je er lekker wonen.
Als je wil verkopen zou ik die badkamer wel een klein beetje oplappen.

Gaten weg, fatsoenlijk gekit, overbodige pluggen weghalen, ...

Een heel nieuw bad of een nieuwe douche of alles uitbreken is misschien niet nodig, maar fatsoenlijke afwerking en eventueel een laagje verf doet ook al wat.



En ik zou diep gaan nadenken waar - in welk dorp of stad - je wel denkt gelukkig te worden.
Want je hebt geen zin om nog 3 keer te verhuizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven