Bang om de verkeerde keuze te maken

03-06-2019 09:53 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag jullie mening weten!
Wij hebben een oud huis gekocht (monumentaal en prachtig) met veel grond om daar een B&B te beginnen. Dat was altijd al een droom van mij. Het huis staat in een klein gehucht waar ik niemand ken op een afgelegen plek. Het is op een half uur rijden van waar ik nu woon, in de stad, ook in een prachtig huis, zelf verbouwd, kinderen hier gekregen etc.. maar er is hier niets te doen voor mij en wil graag een nieuwe uitdaging.
Toch ben ik enorm bang om de verkeerde keuze te maken. Het is definitief, we kunnen nooit meer terug naar dit prachtige huis waar we ook zo fijn wonen en zoveel mooie herinneringen hebben. In een drukke stad waar ik ook zo van hou. Het ene moment word ik overvallen door paniek en voel intense spijt. En er zijn momenten dat ik daar heel graag aan de slag wil. Maar de somberheid en twijfel overheerst. Wat moet ik nu? Ik word zo heen en weer geslingerd. We zijn al heel ver in het verkoop proces maar kan met kunst en vlieggrepen nog een verhuizing voorkomen.
Ik denk dat je aan onze adviezen niks hebt, het is jouw gevoel.

Hoe oud zijn jullie kinderen? Kunnen ze straks zelfstandig gaan en staan waar ze willen?

Een B&B is jouw wens maar ook vreselijkhard werken en heel onzeker. Je woont op je werk en andersom het loopt in elkaar over. Voor mij redenen genoeg om er niet voor te kiezen maar ik had deze wens ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dat is heel vaak als je ergens afscheid van neemt, dat je het dan opeens helemaal romantiseert en niet kwijt wil. Dat heb ik in elk geval wel, als ik van baan verander, een relatie beëindig, verhuis. Het komt door de onzekerheid van wat voor je ligt. Door die onzekerheid ervaar je spanning, maar eigenlijk wil je dat juist als ik je zo hoor. Het is altijd een droom geweest om een B&B te beginnen en je houdt er ook van op dingen op te knappen. Ik denk dat je er wel blij mee bent als je eenmaal begint.

Neem aan dat je het niet in een opwelling gekocht hebt :)
Het is maar 'n half uurtje van de stad waar je nu woont, dus je kunt daar altijd makkelijk 'n terrasje gaan pakken, gaan shoppen of wat je er nog meer doet.
Als je nu nog geen/weinig tuin gewend bent en je hebt straks de ruimte kun je heerlijk gaan genieten van het buitenleven met je grote tuin!
Alle reacties Link kopieren
Het is logisch dat je nu overspoelt wordt door onzekerheden maar houdt je droom altijd voor ogen.
Die droom is hartstikke mooi, je hebt altijd die drive in je gevoelt en nu ga je hem verwezenlijken!
Geweldig!!! Dit gaat een mooie tijd worden
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben allemaal gelijk, het is meer de ingewikkeldheid van alles. Het mooie huis dat we verlaten, binnen een week hadden we een hoog bod, en waar we naartoe gaan, zoveel grond. misschien omdat het allemaal nog niet concreet is is het beangstigend en wordt alles heel groot in je hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven