Oriëntatie terras

14-06-2019 00:17 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een appartement op het oog (verschillende zijn nog vrij in één blok).

Wat is de 'beste' oriëntatie voor het terras volgens jullie?

(zuid)oosten, zuiden of zuidwesten lijken mij het meest ideaal.

Ik hou niet van te felle zon op de middag (parasol zetten kan altijd denk ik dan) of halfschaduw gaan zitten
Voor zuidwesten ben ik een beetje bang dat er teveel wind zou staan.
Oosten: zon is vrij snel weg denk ik dan.

Graag advies!
zuidwesten
Alle reacties Link kopieren
Zuidwest of west. Pal zuid is te warm, ook met parasol. En oost is de zon idd te snel weg.
.
Alle reacties Link kopieren
Zuidwest, het is maar kort echt zomer en in het voor en najaar heb je daar het langst plezier van, s avonds nog even bijvoorbeeld
Alle reacties Link kopieren
Ligt er ook een beetje aan wat er om je heen is, je kan wel een terras op het zuidwesten hebben, maar als een ander hoog gebouw ervoor staat dan is die zon er ook niet.
En als je op het oosten een mooier uitzicht hebt of meer privacy is dat ook weer iets waard.
Zuidwest of west.

Steekt het balkon in zijn geheel uit (geen muur links of rechts van het balkon), is het inpandig (links en rechts een muur) of half inpandig (links of rechts een muur)?
Alle reacties Link kopieren
Als je niet in de zon wel zitten oost...
Alle reacties Link kopieren
Terras op het westen en een klein zitje op het oosten.
Alle reacties Link kopieren
Geen zuid. Dan brand je weg in de zomer.
Vol op zuid is bloedheet. Zeker als de zon ook op je ramen staat. Dan is het in huis ook niet te doen. Ons vorige huis had een tuin op zuid en tuindeuren. Ik was continu in de weer met het zonnescherm, extra parasol en de gordijnen binnen. Mede hierom ook verhuisd. Nu een tuin op het westen en dat is veel prettiger.
Voor een inpandig balkon is west wel te doen, maar heb je er vooral ‘s middags en ‘s avonds zon. Geeft wel veel licht in de kamer ook. Balkon op oost geeft een wat donkere kamer, daar heb je alleen ‘s ochtends zon dan. Ik zou ook voor zuidwest gaan denk ik. Niet te heet, maar wel zon :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven