Wonen in Maastricht

19-06-2019 17:53 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Er bestaat een redelijke kans dat ik in Maastricht een baan aangeboden krijg. Mocht dit gebeuren dan ga ik er natuurlijk ook wonen!

Maar...ik ben als volwassene nog nooit in Maastricht geweest. Ik kom zelf uit het noorden en woon nu in Amsterdam. Ik heb wel wat ervaring met in andere landen wonen en ik aard overal met gemak, dus ik maak me geenszins zorgen over de eventuele verhuizing.

Ik ben me nu aan het ‘inlezen’ op het internet en ik ga er binnenkort ook een dagje heen.

Ook zou ik het erg leuk vinden om ervaringen te horen van forummers die er wonen, of forummers die er juist heen verhuisd zijn! Dingen als wat de goede wijken zijn, welke ik beter kan vermijden, wat is er fantastisch en wat is er minder leuk, etcetera.

Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Het is alweer wat jaartjes geleden maar als stident vond in Wijck altijd heerlijk !
Alle reacties Link kopieren
Ik woon er alweer enige tijd en ik vind het een fijne stad. Het leven is toch wat meer bourgondisch dan in de randstad, waar ik vandaan kom. Ik vind de mensen, met name in de horeca, vriendelijker. In de randstad heb ik vaak het idee dat het personeel in een restaurant lastig val met mijn bezoek. De stad is in ontwikkeling. Er is een fijn filmhuis, Lumière. Maastricht ligt ver van de randstad, maar dichtbij de Ardennen, Aken en Hasselt. Ik vind het leven hier relaxed, woonruimte is niet exorbitant duur, er zijn geen wachtlijsten voor kinderopvang, scholen etc. en je bent zo in de natuur, als je een stukje wil gaan fietsen of wandelen.
Wijken die ik fijn vind: Wyck, Scharn, Heer, Ceramique, Heugem, Campagne en St Pieter. Minder prettig vind ik het Wittevrouwenveld en Nazareth bijvoorbeeld. Je kunt me altijd een pb sturen voor meer informatie.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de informatie! De dingen die je opnoemt zijn allemaal dingen die ik fijn vind! Ik hoef niet dicht bij de randstad te zitten dus dat maakt niet uit.

Is er ook een beetje een international community?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Maastricht heeft de universiteit dus ook een internationale community
Maastricht heeft een Bourgondische sfeer. Veel cafe’s en terrasjes. Je kunt echter ook zo de natuur in wandelen
Huizen zijn voor Limburgse begrippen duur maar goedkoop als je Amsterdam gewend bent. Het heeft hele leuke wijken bv die Belle noemt. Maar ook vanaf de echte buitenwijken ben je met 20 minuten fietsen in de binnenstad.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, dankzij o.a. de universiteit is er zeker een internationale gemeenschap.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Nog een import Maastrichtenaar hier. Veel import/ internationale mensen zitten ook in Randwyck, vlakbij het UMC en de uni. Dit is wel een echt een gezinswijk. Als student zal je er minder hebben. (Al zitten er ook wel wat studentenflatjes) Nazareth en Wittevrouwenveld niet doen, Amby, Heer en Heugem vind ik als je hier niet vandaan komt ook minder leuk.

Langs de Maas en in het Stadspark lag het met het mooie weer gisteravond helemaal vol mensen, heerlijk vind ik dat. Het doet mij in zekere zin ook wel aan Groningen denken. Maar dan wel met veel beter weer. :-D
Veel mensen van de uni wonen ook in villapark of st Pieter.
Wolder Biesland en Campagne zijn ook populair.
Aan de andere kant van de stad Randwijck, Heugem, Scharn, Vroendaal of Amby.
Zijn ook wel de duurdere wijken om te wonen
Ik ken ook wel wat mensen die richting Meerssen/Margraten of Eijsden vertrekken
lisbeth schreef:
19-06-2019 19:00

Ik ken ook wel wat mensen die richting Meerssen/Margraten of Eijsden vertrekken
Zou ik als horeca-mens (weinig OV op onmogelijke tijden) en single van buiten Limburg niet voor kiezen trouwens. Genoeg haalbaar in de stad zelf, zeker als je Amsterdamse concurrentie en prijzen gewend bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens geen student :).

Ik kan alleen huren, niet kopen. Mijn max budget is €1000 pm inclusief. Dat is in Amsterdam niks, maar zag toch best eea voorbijkomen in Maastricht onder die prijs.

Mijn werkplek zal zo’n 5 autominuten ten noorden van Maastricht zitten. Ik wil graag op de fiets naar werk kunnen, dus even uitvogelen waar ik dan het beste zou kunnen huren.

Niks is nog definitief, maar een beetje fantaseren is wel leuk! Ik ga volgende week met m’n paps een roadtrip maken naar Maastricht om de stad een beetje te verkennen :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Voor 1000 euro kun je hele eensgezinswoningen huren hier. :-D Ik zou in Maastricht een fiets huren om rond te kijken en gevoel te krijgen voor de stad en bijvoorbeeld de afstand naar je toekomstige werk.
[...]?
Als dat zo is dan zou ik me oriënteren op Amby, Scharn en misschien toch meerssen of Bunde. Dat is allemaal op fietsafstand.
Limmel, Nazareth en wijckerpoort ook maar die wijken zijn niet super. Al is wijckerpoort wel in opkomst weer met de nieuwe groene strook over de A2
Je moet echter een beetje weten welke straten
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 00:31
Reden: privacy
2.42% gewijzigd
Oh en als het komend weekend zo heet wordt als voorspeld: Ijs bij Luna Rossa eten en bij Fun Valley (net buiten de stad) aan het strand een duik in de Maas nemen.
RegretteRien schreef:
19-06-2019 19:24
Oh en als het komend weekend zo heet wordt als voorspeld: Ijs bij Luna Rossa eten en bij Fun Valley (net buiten de stad) aan het strand een duik in de Maas nemen.
Een wandeling maken door cannerbos en milleniumbos is ook mooi met dit weer en ‘s avonds de st Pietersberg op wandelen en over de stad uitkijken
Alle reacties Link kopieren
RegretteRien schreef:
19-06-2019 19:17
Voor 1000 euro kun je hele eensgezinswoningen huren hier. :-D
Kijk dat geeft de burger moed :). Ik heb maar twee kamers nodig, ben alleen. Nu betaal ik iets minder voor 1 ruimte van 32m2 met gedeelde keuken en badkamer.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
19-06-2019 19:20
[...]?
Als dat zo is dan zou ik me oriënteren op Amby, Scharn en misschien toch meerssen of Bunde. Dat is allemaal op fietsafstand.
Goede gok :), en ik noteer die wijken!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 00:32
Reden: privacy
3.21% gewijzigd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
19-06-2019 19:43
Goede gok :), en ik noteer die wijken!
Tja loop hier al een tijdje rond ;-) zo’n 40 jaar ofzo
Ook ik woon in Maastricht. Vlakbij geboren en getogen en nu genoeg inkomen om er in een fijne wijk te kunnen wonen. Heerlijke stad, leuke horeca, relaxte sfeer en veel natuur vlakbij. International community is er zeker door de studenten en expats. Ik zeg doen! ;)

1000 euro is hier een redelijk budget inderdaad, daar moet je wel iets voor kunnen vinden. Zeker niet in alle wijken, maar er blijft nog genoeg over. De wijken in het noorden van Maastricht zijn over het algemeen wat minder, op Amby na, maar dat is meer een dorp. Als je het stadsgevoel wilt zou ik eerder richting centrum gaan kijken. Ook dat is waarschijnlijk nog wel fietsafstand.
Sorry, dubbel
anoniem_63b1fdb33c98f wijzigde dit bericht op 19-06-2019 19:56
97.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lisbeth schreef:
19-06-2019 19:51
Tja loop hier al een tijdje rond ;-) zo’n 40 jaar ofzo
Haha weet ik. Ben hier zelf toch ook alweer een tijdje :)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Als je naar [...] gaat, kun je ook eens kijken langs de groene loper voor een woning, ongeveer ten hoogte van het station. Daar staan flats en over de groene loper ben je zo bij [...]. Ik bedoel ongeveer ter hoogte van dit appartement (https://www.funda.nl/huur/maastricht/ap ... lein-54-k/)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 00:30
Reden: privacy
5.02% gewijzigd
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
19-06-2019 20:40
Als je naar [...] gaat, kun je ook eens kijken langs de groene loper voor een woning, ongeveer ten hoogte van het station. Daar staan flats en over de groene loper ben je zo bij [...]. Ik bedoel ongeveer ter hoogte van dit appartement (https://www.funda.nl/huur/maastricht/ap ... lein-54-k/)
Grappig deze had ik zelf ook al gezien, heel erg betaalbaar. Vind het gebouw godsgruwelijk lelijk (heb tot nu toe altijd in oude huizen met mooie geveltjes gewoond) .
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 00:30
Reden: privacy
2.86% gewijzigd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Absoluut geen gekke plek. Zo bij het station en je kunt ook makkelijk richting [...] fietsen. En met de nieuwe groene loper daar ook leuk wonen
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 00:29
Reden: privacy
5.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het gebouw is inderdaad gruwelijk lelijk, maar de locatie is perfect. Je zit vlakbij het station, je bent zo bij [...] en je loopt zo Wyck in met alle terrasjes en restaurantjes. Dit is misschien wat meer je smaak en zit er vlakbij (https://www.funda.nl/huur/maastricht/hu ... ea66c6459/)
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 07:52
Reden: Privacy
2.04% gewijzigd
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Oeh ja dat is een leuk gebouw. Enige nadeel is de vo school die vlakbij ligt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven