Graag alleen thuis zijn na werkweek

21-06-2019 02:39 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een 40-urige werkweek blijf ik het liefste lekker alleen thuis. Heel het weekend als het kan. Ik heb weinig (sociale) verplichtingen. Ik ben single en heb bewust geen kinderen. Ik kan me dus goed opladen in het weekend. Vooral met lezen, computeren, muziek luisteren en Netflixen.
Ik vind het echt heerlijk om in mijn uppie thuis te zijn en ben dan op mijn allergelukkigst.

Meestal halen mensen plezier in contact met anderen mensen tijdens hun weekend, maar ik kan me goed vermaken in mijn eentje. Heerlijk onafhankelijk van anderen.

Wie herkent dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een introvert. Ik denk dat miljoenen mensen dat herkennen. Niks mis mee toch?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mormoon!

Ja dat herken ik enorm.
Je bent echt de enige niet daarin :)
Ook single, bewust geen kinderen.
Toch wil ik af en toe wel iemand zien, maar een druk sociaal leven ambieer ik zeker niet.
Ik krijg ook geen voldoening uit sociale contacten. Vind het vaak vermoeiend juist.

Denk je dat je een relatie zou kunnen hebben/willen, samenwonen?

Ik heb geen idee of ik dat zou kunnen.
Fijne nacht nog!
Zo was/ben ik ook.
Alleen toen ik kinderen kreeg, trok ik dat slecht in combinatie met werken. Uiteindelijk belandde ik in een burn-out.
Inmiddels werk ik maar twee dagen en niet aaneengesloten, omdat ik anders niet voldoende meer kan opladen.
Alle reacties Link kopieren
tulp222 schreef:
21-06-2019 02:49
Hoi Mormoon!

Ja dat herken ik enorm.
Je bent echt de enige niet daarin :)
Ook single, bewust geen kinderen.
Toch wil ik af en toe wel iemand zien, maar een druk sociaal leven ambieer ik zeker niet.
Ik krijg ook geen voldoening uit sociale contacten. Vind het vaak vermoeiend juist.

Denk je dat je een relatie zou kunnen hebben/willen, samenwonen?

Ik heb geen idee of ik dat zou kunnen.
Fijne nacht nog!
Hallo tulp22 , ik zou best een relatie willen, maar vind het heerlijk om single te zijn met tijd voor mezelf! Fijne dag en bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-06-2019 02:49
Klinkt als een introvert. Ik denk dat miljoenen mensen dat herkennen. Niks mis mee toch?
Klopt, Chocolol ik ben introvert van aard.
Heb ik ook hoor. Een weekend met veel afspraken trek ik heel slecht.
Af en toe spreek ik wat af met een vriendin, ik wil wel mensen blijven zien, maar niet al te vaak.
Yep, da's mijn verhaal. Ik heb een IT-functie in de zakelijke dienstverlening en na 40 uur ben ik het "dit werkt niet", "hoe moet dat"-gezeur en eindeloos geduld opbrengen echt beu.
Alle reacties Link kopieren
ik herken het ook heel erg! ik heb wel man en kinderen. ik werk nu niet maar als de kinderen naar school zijn en man naar werk dat is mijn tijd.
ik heb een beste vriendin waar ik veel mee doe. man heeft een handje vol vrienden waar we wel eens wat mee ondernemen, zij en hun aanhang zijn inmiddels ook vrienden en vriendinnen van mij. maar als we afspreken neemt man altijd initiatief daarvoor. ik vind het wel best. ik merk dat dat soort sociale contacten mij energie kosten, ik moet daarna ook altijd even opladen. man snapt dat niet zo goed. maar zo ben ik nou eenmaal, hij heeft er wel respect voor ook al kan hij het zich niet voorstellen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Mandy81 schreef:
21-06-2019 02:53
Zo was/ben ik ook.
Alleen toen ik kinderen kreeg, trok ik dat slecht in combinatie met werken. Uiteindelijk belandde ik in een burn-out.
Inmiddels werk ik maar twee dagen en niet aaneengesloten, omdat ik anders niet voldoende meer kan opladen.
dit! ik kon de combi ook niet goed aan. Daarom werk ik nu niet. Wil wel weer maar dan maar 2 of 3 dagen idd
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, en ik heb wel man, kinderen en een filltime baan
Maar ik ben heel graag alleen, gelukkig snapt mijn man het.
Alle reacties Link kopieren
Izzy_ schreef:
21-06-2019 07:09
Yep, da's mijn verhaal. Ik heb een IT-functie in de zakelijke dienstverlening en na 40 uur ben ik het "dit werkt niet", "hoe moet dat"-gezeur en eindeloos geduld opbrengen echt beu.
haha! have you tried turning it off and on again? ;-)
Don't cry, buy a bag and move on.
Izzy_ schreef:
21-06-2019 07:09
Yep, da's mijn verhaal. Ik heb een IT-functie in de zakelijke dienstverlening en na 40 uur ben ik het "dit werkt niet", "hoe moet dat"-gezeur en eindeloos geduld opbrengen echt beu.

:rofl:

Ik kan me dat levendig voorstellen.
Ik herken het deels. Ben single en vind het ook heerlijk om alleen thuis te komen na een werkweek. Maar hele weekenden alleen thuis zitten, vind ik dan weer saai.
Ga graag in de weekenden in mijn eentje weg. Of dat nu een dag wandelen is, naar een museum, theater, stad, fotograferen, uit eten o.d. En af en toe met vrienden afspreken, vind ik dan ook weer erg gezellig.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 07:45
1.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het volkomen. Na een werkdag wil ik ‘uit’. Ben getrouwd en heb twee kinderen dus soms gaat dat niet. Dat geeft wel eens stress moet ik zeggen. Maar een weekend zonder enige sociale verplichting, daar kan ik me enorm op verheugen. Liefst ook een waarbij man gaat golfen en de kinderen met vrienden afspreken. Dan ben ik lekker alleen.
Ja, ook heel herkenbaar 😊 Ik heb een gezin en ik ben enorm gek op de kinderen, maar ik heb ook veel oplaadtijd nodig. Ik werk nu 18 uur en heb anderhalve schooldag voor mezelf, zonder kinderen, waarin ik kan opladen.
Gisteravond was man niet lekker dus die sliep op de bank. Kinderen lagen op bed. Ik heb echt genoten van de rust! 😄
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook. Ben ‘gelukkig’ gescheiden waardoor ik ook regelmatig een kind-vrij weekend heb waarin ik me kan opladen. Ik vind af en toe sociale contacten ook fijn, maar dan 1-op-1 met fijne gesprekken, geen grote groepen.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, herkenbaar.
Ik werk op een school en dat trekt wel echt het maximum van mijn sociale kunnen. Met een plakkerige kletsgrage dochter zit ik tegenwoordig thuis ook niet echt lekker rustig.
Wat fijn om jullie te lezen!
Ik krijg regelmatig het idee dat ik een vreemd mens ben. Mede door reactie van mijn partner.

Ik heb tijd voor mezelf nodig. Ik merk dat wanneer ik die tijd niet heb dat mijn accu leeg loopt.

Partner respecteert dit zeer moeizaam. Zonder dat hij dat moet staat hij op als ik opsta, heb meermaals uitgelegd dat ik graag even 5-10 minuten in mijn eentje beneden ben om wakker te worden en de dag te starten voordat ik het huis verlaat.
Hij komt onaangekondigd extra vroeg thuis wanneer ik me net even dacht terug te trekken om af te schakelen.
Hij onderhoud geen sociale contacten en is altijd thuis wanneer hij niet werkt, en van dat laatste vertrekt hij dus vaak ruim eerder dan eigenlijke einde werkdag. Voor mij altijd een onvoorspelbare factor dus die mij hartstikke onrustig maakt.

Het vooruitzicht van zomervakantie waarin ik de ene tijd kind 24-7 om me heen heb lopen en andere tijd partner daar bovenop maakt dat ik nerveus ben.
Niet omdat ik ze niet graag heb. Wel omdat ik geen uitweg zie bij die vele prikkels.

Bespreken? Gedaan, stoot op verzet en onbegrip!

Ik doe mijn eigen ding/ trek veel mijn eigen plan. Wandeling, blokje om, dat soort dingen. Echter dat doet een mens niet onbeperkt.
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
21-06-2019 07:51
Ik vind af en toe sociale contacten ook fijn, maar dan 1-op-1 met fijne gesprekken, geen grote groepen.
Herkenbaar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook. Sinds kort heb ik wel een relatie. Morgen ben ik vrij en heb ik echt een hele dag voor mezelf gepland. Mijn vriend begrijpt me wel. Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Elastiekje22 schreef:
21-06-2019 07:51
Ik vind af en toe sociale contacten ook fijn, maar dan 1-op-1 met fijne gesprekken, geen grote groepen.
Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb nu een periode met veel verplichtingen en feesten met grote groepen maar het kost me heel veel energie en hersteltijd.
Tegelijkertijd moet ik van mezelf beter in de gaten houden dat er goede balans is tussen alleen zijn en afspreken met iemand.
Meer afspreken in mijn geval.
Tijdschriftenverslindster schreef:
21-06-2019 07:30
Ik herken het deels. Ben single en vind het ook heerlijk om alleen thuis te komen na een werkweek. Maar hele weekenden alleen thuis zitten, vind ik dan weer saai.
Ga graag in de weekenden in mijn eentje weg. Of dat nu een dag wandelen is, naar een museum, theater, stad, fotograferen, uit eten o.d. En af en toe met vrienden afspreken, vind ik dan ook weer erg gezellig.
Dit herken ik. Het is bij mij echt die mix. Ik vind het heerlijk om dingen te ondernemen met vrienden of alleen, maar zoals nu heb ik een weekend leeg en alleen thuis en dat vind ik ook zalig. Lekker met mijn hobby's bezig of series bingewatchen. Voor mij is het echt de afwisseling die ik het liefst heb en ik zorg er ook altijd wel voor dat ik in een vol weekend tenminste 1 dag helemaal voor mezelf leeg hou. Ik ben wel n sociaal dier maar heb daarnaast ook echt wel veel tijd voor mezelf nodig.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
21-06-2019 02:49
Klinkt als een introvert. Ik denk dat miljoenen mensen dat herkennen. Niks mis mee toch?
Introvert is dat je niet zo nodig al je gevoelens en gedachten met iemand hoeft te delen.

Introvert is als je niet zo nodig in het middelpunt van de belangstelling hoeft te staan.

Introvert zijn heeft niets te maken met niet sociaal zijn of geen mensen willen zien.

Mensen zijn van nature geen solitair levende wezens. Dus als je altijd het liefst alleen wil zijn dan gaat dat wel veel verder dan introvert zijn.

Is je baan niet te veeleisend to?

Als haar baan weg zou vallen dan zou to ontzettend eenzaam worden.

Niemand kan alles alleen.

Nu zijn collega's voor haar het zelfde wat voor een ander vrienden en famie zijn. Als dat weg valt kan ze het nog moeilijk krijgen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
21-06-2019 09:13
Introvert is dat je niet zo nodig al je gevoelens en gedachten met iemand hoeft te delen.

Introvert is als je niet zo nodig in het middelpunt van de belangstelling hoeft te staan.

Introvert zijn heeft niets te maken met niet sociaal zijn of geen mensen willen zien.

Mensen zijn van nature geen solitair levende wezens. Dus als je altijd het liefst alleen wil zijn dan gaat dat wel veel verder dan introvert zijn.

Is je baan niet te veeleisend to?

Als haar baan weg zou vallen dan zou to ontzettend eenzaam worden.

Niemand kan alles alleen.

Nu zijn collega's voor haar het zelfde wat voor een ander vrienden en famie zijn. Als dat weg valt kan ze het nog moeilijk krijgen.
Dat kan zomaar, dat ze eenzaam wordt als haar baan wegvalt, maar moet ze dan minder werken omdat ze in het weekend graagt het liefst alleen een boek leest?

Toen ik alleen woonde was het eigenlijk een prima mix, supersociaal op het werk, daarbuiten een stuk minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven