Last van buren

24-06-2019 16:36 20 berichten
Goedendag,

Ik wil via deze weg advies inwinnen over wat te doen met vervelende buren.

De situatie is als volgt, wij hebben buren die klagen om van alles en nog wat, eigenlijk om dingen die er niet zijn.
Wij wonen in een oud huis, dus dat men leefgeluiden zou horen zou normaal gevonden moeten worden.

Maar het stopt enkel niet daarbij, hij (de buurman) gaat zo ver als in het uitdagen op straat. Waarschijnlijk om te proberen te intimideren.
Nu is geen van ons bang voor hem, enkel mijn zus en moeder dan. Wij proberen ons geduld te bewaren, maar dat word steeds moeilijker, het lijkt erop alsof hij enkel leeft om ons te treiteren. De politie doet niks, ook al heeft hij bedreigingen aan ons adres geuit.

Buurtbemiddeling enz is al geprobeerd.

[...]

Zou graag ook (als die er zijn) ervaringen lezen van mensen of kenissen daarvan, wél hun buurman/buren inelkaar hebben geslagen, en wat de gevolgen (positief of negatief) daarvan waren.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2019 16:55
Reden: Ongepast
6.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Geen-Gebruikersnaam schreef:
24-06-2019 16:36
Zou graag ook (als die er zijn) ervaringen lezen van mensen of kenissen daarvan, wél hun buurman/buren inelkaar hebben geslagen, en wat de gevolgen (positief of negatief) daarvan waren.
:sarcastic: :rofl:
Ja hoor.
Wat doet hij precies? Op straat jullie bedreigen? Kun je dat niet filmen als bewijs voor de poltie? En als dat het enige is dan kan je hem toch gewoon negeren.
ik heb me buurman doodgeslaguhh
wat wil je weten
Denk je nou echt dat je op een vrouwenforum veel mensen tegenkomt die hun buren in elkaar geslagen hebben?

Ik denk dat je zelf een tokkie bent, en ze niet voor niks over jullie klagen.
Alle reacties Link kopieren
[...]

Moet dit nou zo? Nee toch? Totaal onnodig, dat gescheld met 'kanker'.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-06-2019 18:30
Reden: quote verwijderd
28.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De buurman afgezien van het feit dat hij niet mag dreigen mag verder zelf weten wat hij vindt van jullie leefgeluiden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
super soaker dan maar?
Lorem Ipsum
VelvetVolvo schreef:
24-06-2019 16:39
Ik denk dat je zelf een tokkie bent, en ze niet voor niks over jullie klagen.

+1
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
24-06-2019 16:39
Ik denk dat je zelf een tokkie bent, en ze niet voor niks over jullie klagen.
Nou dit inderdaad. Je gescheld je dat je hem in elkaar wil slaan? Doe normaal.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
24-06-2019 16:39
Denk je nou echt dat je op een vrouwenforum veel mensen tegenkomt die hun buren in elkaar geslagen hebben?

Ik denk dat je zelf een tokkie bent, en ze niet voor niks over jullie klagen.
Dit.
Alleen al dat 'kk' :facepalm:

Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik je buren wel begrijp.
viva-amber schreef:
24-06-2019 16:42
De buurman afgezien van het feit dat hij niet mag dreigen mag verder zelf weten wat hij vindt van jullie leefgeluiden.
Dat is het probleem, de politie doet niets aan de dreiging, maken enkel een dossier aan en doen niets. Komen zelfs niet eens even langs om te laten weten dat dit gedrag niet kan. Wij hebben hem nooit gedreigd met iets, om een voorstelling te maken.

Zelfs van het doortrekken van de wc s'nachts geeft hij aan 'last te hebben'. Wij horen de leidingen ook als hij water tapt o.i.d maar daar doen wij niet moeilijk over.

Negeren.. Ja, het probleem is dat hij toch wel door blijft gaan met zijn getreiter.

Over de dreiging, dan zou er toevallig iemand langsmoeten lopen met een telefoon. Hij is wel zo slim om dat soort dingen niet op camera te doen.

Hij komt s'nachts op de ramen bonken omdat één van ons per ongeluk van de trap viel.. Zover gaat het dus.

En voor diegene die denken dat ik de tokkie ben, mag je vinden. Ik wil enkel adviezen, ik ben er behoorlijk pissig over vandaar mijn eerste post. Ik WIL hem niet slaan, maar soms zie ik dat als enige optie als de gewone weg helaas niet helpt.

Terug treiteren, dat ga ik niet doen, heeft toch geen zin en maakt het alleen maar erger.
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat eigenlijk wel geruststellend dat iemand het merkt als je van de trap dondert en dan komt kloppen ook

je hoeft trouwens natuurlijk niet persé 'snachts door te spoelen he? (misschien alleen na woensdag mee beginnen)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Niet terug treiteren, maar wel gelijk de buurman in elkaar willen slaan? Bijzonder...

Wat je uiteraard moet doen, is elke keer als de buurman dreigt, de politie bellen. Dossieropbouw is best handig hoor!
Dus niet net zo dom doen als de buurman, en al helemaal geen geweld gebruiken, maar je gemak houden en zorgen dat de politie een dossier kan opbouwen. Simple comme bonjour!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik snap volkomen dat ze last van jullie hebben. Je klinkt als een super buurman :applause:
Succes voor jullie buren
Alle reacties Link kopieren
Je vindt dat hij niets mag vinden van leefgeluiden en dat hij niet mag klagen want hij moet het normaal vinden...maar lieve schat andere mensen moeten of hoeven zich niet naar jouw verwachtingen of maatstaven te gedragen. Wanneer jij 's nachts lawaai maakt dan vinden mensen daar iets van omdat je geen nachtrust hoort te verstoren. Nachtelijk burengerucht is namelijk net zo goed strafbaar als een beetje intimideren. En nachtelijke harde leefgeluiden zijn niet normaal...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik laat het maar hierbij.. Lijk toch niet begrepen te worden.
Geen-Gebruikersnaam schreef:
24-06-2019 23:25
Ik laat het maar hierbij.. Lijk toch niet begrepen te worden.

Als je nou je OP wat minder tokkie had geschreven dan had je op veel meer begrip kunnen rekenen. Mensen die schelden met kanker die kan ik echt niet serieus nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven