Verhuisd voor de liefde, doodongelukkig in nieuwe woonplaats

28-07-2019 17:00 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog niet zo lang geleden ben ik van een redelijk grote stad verhuisd naar een middelgroot dorp met weinig voorzieningen. Mijn omstandigheden waren makkelijker om te verhuizen dan die van hem. Ik had nooit gedacht dat ik er zo veel moeite mee zou hebben maar ik mis mijn oude leventje enorm. Ik vind het fijn om elke dag bij hem te zijn maar tegelijkertijd besef ik me ook dat hij nu vooral mijn leven is. Ik heb hier weinig tot geen sociale contacten en het spontane is uit de vriendschappen die ik had. Ik mis mijn vrienden en familie enorm. Ik kan het er wel met hem over hebben, en ik geloof ook wel dat hij het snapt maar heel veel kan hij er verder ook niet mee. Zijn er meer mensen ik gelijk soort situaties? Hoe kan ik ik hemelsnaam hier mijn draai haan vinden!
Alle reacties Link kopieren
Logisch dat het eerst even wennen is. Zou proberen zo snel mogelijk zelf daar een sociale kring op te bouwen. Doe je aan een teamsport of iets dergelijks? Dan daar misschien voor opgeven.

Geef het even tijd. Het is niet niks. Vaak vind je je draai wel na een tijdje.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn om elke dag bij hem te zijn maar tegelijkertijd besef ik me ook dat hij nu vooral mijn leven is
Nee, hij is niet jouw leven, je hebt je eigen leven en daar maakt hij deel van uit. Ga mensen leren kennen, hoeven niet meteen dikke vriendinnen te worden, maar gewoon mensen waar je iets mee gaat doen. Theedrinken, handwerken sporten, Maakt niet uit maar maak je kring groter.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar een grote stad verhuisd aan de andere kant van het land voor werk en naar een groot dorp in de buurt van die stad voor de liefde. Na 5 jaar heb ik eindelijk het gevoel dat ik gewend ben. Na t krijgen van een kindje heb ik allerlei contacten en zelfs een goede vriendin in de wijk overgehouden aan de bezoeken bij de verloskundige dus dat is erg leuk maar ik mis mijn familie ook nog altijd. Ooit hoop ik met mijn gezin richting mijn geboortestad terug te verhuizen.
Verhuis terug naar je roots en ga latten.
Alle reacties Link kopieren
Het duurt echt even voor je je draai vindt in een nieuwe woonplaats. Ik ben ook naar de andere kant van het land verhuisd, dus ik weet waar je het over hebt. Heeft je vriend sociale contacten in het dorp? Misschien leer je zo weer nieuwe mensen kennen. Sport je? Misschien een idee om je aan te melden bij een lokale vereniging? Idem voor andere hobby's.

Is het ver van je oude woonplaats vandaan? Het spontane is nu wel weg, maar probeer wel gewoon contact te houden met de mensen daar!

Voor nu even sterkte. Maar geef het echt de tijd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Vriendin van me wende er niet aan en is terug verhuisd.
Due-scimmie schreef:
28-07-2019 17:30
Vriendin van me wende er niet aan en is terug verhuisd.
Sommige mensen beseffen zich dat pas als ze een kind hebben en nog meer behoefte krijgen aan hun eigen familie in de buurt en dan wordt het terugverhuizen lastiger.
..
anoniem_346296 wijzigde dit bericht op 28-07-2019 21:34
98.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oost west, thuis best. Geloof me, na iedere verhuizing voor werk of lief , voelde ik me zo ongelukkig. Ik miste het vertrouwde, zelfs de chagrijnige buurman en de overvolle trams. Thuis voelen, duurt best lang. Geef gemis de tijd en dan focussen op het nieuwe. Overal zijn leuke mensen, je moet ze alleen nog tegenkomen.

Wat ik deed:
- In het 'nieuwe' huis een plek voor mezelf maken. Met foto's, kaartjes, boeken,
spulletjes om me thuis te voelen.
- Familie en vrienden uitnodigen, een logeerbed, samen aan de keukentafel, de
omgeving verkennen. Spontane bezoekjes werden leuke dagen samen.
- iedere dag iets positiefs bedenken van m'n nieuwe woonplaats, na
maanden had ik een hele lijst : )

Het is echt investeren, contact maken (sport-, natuur-, naai club).
Dat dorp is ook niet voor eeuwig toch, blijf plannen maken :)
Alles sal reg kom
Ik geloof niet zo in verhuizen voor de liefde, tenzij het een plek is waar je sowieso al naar toe wilde verhuizen. Ik vind verhuizen naar een andere woonplaats een behoorlijk grote opgave die je dan maakt voor de ander. Je kunt natuurlijk proberen er het beste van te maken en te investeren in nieuwe contacten daar. Maar hou er rekening mee dat dat alsnog niet voldoende gaat zijn. Een vriendin van me is ook verhuisd voor de liefde en dat heeft haar uiteindelijk depressief gemaakt. Na het einde van de relatie was ze dolblij dat ze weer terug kon naar haar oude woonplaats. Ik zou dus heroverwegen of samenwonen wel zo'n goed idee was. Is latten geen optie? Of alleen de weekenden samen zijn? Kan hij niet verhuizen naar jouw oude woonplaats?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 3000km verderop gaan wonen voor de liefde en het is niet makkelijk. Ik ben zeker niet ongelukkig, maar we willen wel terug verhuizen wanneer het mogelijk is. Ik probeer hier wel contacten te maken maar echt warme contacten hebben tijd nodig. Ik woon hier nu drie jaar.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een positiever verhaal. Vijf jaar geleden naar een andere stad verhuisd voor de liefde. Ik heb veel geïnvesteerd in het leren kennen van mijn nieuwe stad en het leren kennen van nieuwe mensen. Het scheelt wel dat ik hier uiteindelijk ook ben gaan werken en inmiddels kinderen heb.
Zelfs als mijn relatie nu zou eindigen dan zou ik voor deze plek kiezen om te willen wonen.
Het heeft veel tijd gekost en ik heb mij met vlagen ook behoorlijk ongelukkig gevoeld, maar ik heb zeker geen spijt.
Tips: ga op zoek naar een leuke teamsport, kijk of er clubjes in de buurt zijn, ga vrijwilligerswerk doen. Of kijk online bij nmlk ( in een ver verleden wel positieve ervaringen mee opgedaan) of vriendinnenonline ( je bent vaak niet de enige die wel wat nieuwe vriendinnen kan gebruiken) of plaats een oproepje op viva.

Bedenk dat het leven in je oude woonplaats ook niet altijd hetzelfde zal blijven. Mensen gaan relaties aan, verhuizen, vriendschappen verwateren. De echte goede vriendschappen overleven ook op afstand. Ik heb vriendinnen die ik maar een paar keer per jaar zie, maar wel een hele goede band mee heb. En inmiddels ook vriendinnen in de buurt voor dat kopje koffie.
MMXVIII schreef:
28-07-2019 19:34
Ik heb een positiever verhaal. Vijf jaar geleden naar een andere stad verhuisd voor de liefde. Ik heb veel geïnvesteerd in het leren kennen van mijn nieuwe stad en het leren kennen van nieuwe mensen. Het scheelt wel dat ik hier uiteindelijk ook ben gaan werken en inmiddels kinderen heb.
Zelfs als mijn relatie nu zou eindigen dan zou ik voor deze plek kiezen om te willen wonen.
Het heeft veel tijd gekost en ik heb mij met vlagen ook behoorlijk ongelukkig gevoeld, maar ik heb zeker geen spijt.
Tips: ga op zoek naar een leuke teamsport, kijk of er clubjes in de buurt zijn, ga vrijwilligerswerk doen. Of kijk online bij nmlk ( in een ver verleden wel positieve ervaringen mee opgedaan) of vriendinnenonline ( je bent vaak niet de enige die wel wat nieuwe vriendinnen kan gebruiken) of plaats een oproepje op viva.

Bedenk dat het leven in je oude woonplaats ook niet altijd hetzelfde zal blijven. Mensen gaan relaties aan, verhuizen, vriendschappen verwateren. De echte goede vriendschappen overleven ook op afstand. Ik heb vriendinnen die ik maar een paar keer per jaar zie, maar wel een hele goede band mee heb. En inmiddels ook vriendinnen in de buurt voor dat kopje koffie.
Je ouders worden een dagje ouder en je wil dan waarschijnlijk toch dichter bij hen in de buurt zitten. Of alleen al als je een kind neemt dat je om die reden liever bij je eigen ouders in de buurt woont dan bij je schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
ik ben 30 jaar geleden verhuisd voor mijn werk. Toen werk ophield dachten mensen dat ik wel terug zou gaan richting moeder en andere familie. Geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht. Zat prima hier, en nog steeds.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
:hug:

Wat is 'nog niet zo lang geleden'?

Woont de familie van jouw vriend ook in jullie stad?

Heb je de mogelijkheid om eens een weekend bij een vroegere vriendin of je familie te gaan logeren om de weemoed een beetje baas te kunnen?

Ik wens je het beste!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-07-2019 19:36
Je ouders worden een dagje ouder en je wil dan waarschijnlijk toch dichter bij hen in de buurt zitten. Of alleen al als je een kind neemt dat je om die reden liever bij je eigen ouders in de buurt woont dan bij je schoonfamilie.
Mijn ouders zijn nooit een reden geweest om in de buurt te blijven wonen. Dus die vlieger gaat in mijn geval niet op.
Alle reacties Link kopieren
Ik was al meerdere keren verhuist en kon steeds prima aarden in een nieuwe woonplaats.

Dus toen mijn vriend aangaf nooit weg te willen uit zijn woonplaats ben ik voor hem daar naar toe verhuist. Ook al leek het mij vanaf het begin al niet echt een fijne woonplaats.

Woon er nu een jaar of 12 en heb nooit kunnen wennen. Als ik het over kon doen zou ik het nooit meer doen.

De mentaliteit van de mensen daar sluit zo niet aan bij die van mij.

Maar ja terug verhuizen gaat niet tenzij ik de relatie zou verbreken. En daar zou ik ook niet gelukkig van worden want we hebben wel een kind samen.Die daar ook zijn leven heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik was al eens vanwege studie naar de andere kant van het land verhuisd. Na die studie ben ik daar nog 10 jaar blijven wonen. Inmiddels 10 jaar geleden mijn huidige man ontmoet en weer een stuk verderop gaan wonen. Ik merkte dat de echte vriendschappen gebleven zijn, maar de meesten bleken toch kennissen te zijn. Niet iedereen nam de moeite om helemaal mijn kant op te komen, en andersom deed ik dat ook niet... was een prima proces.
Wel merkte ik dat ik sowieso vrij ongeworteld ben, iets waar ik soms best last van heb gehad. Nu kan ik zeggen dat ik in mijn huidige woonplaats (de geboorteplaats van mijn man dus) echt aan het wortelen ben. En dat voelt goed? Ik heb geen enorme vriendenkring opgebouwd, maar daar heb ik ook geen behoefte aan. Als ik dat echt had gewild had dat wel gekund, en had ik er beter mijn best voor moeten doen. Via werk, hobby, buurtgenoten en nu ook de kinderen heb ik wel contacten opgedaan en ben ik redelijk tevreden over mijn sociale leven hier.
Geef het even de tijd, maar probeer ook niet teveel vast te houden aan dat wat je had. Ik bedoel niet alle contacten verbreken, maar ik heb bijvoorbeeld ook mijn baan opgezegd en een baan vlakbij nieuwe woonplaats genomen, en ik miste mijn oude werk en collega’s enorm, bleef daar te lang in hangen.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd naar wat 'niet zo lang geleden is'. Ben je in je oude stad blijven werken, of heb je ook een nieuwe baan?

Bedenk je dat ook over 3 of 5 jaar je eigen stadje niet meer hetzelfde is. Vriendinnen zijn gaan samenwonen (al dan niet in een andere stad) hebben kinderen gekregen en dus ook minder tijd. De goede vriendschappen blijven, want je zult tijd voor elkaar maken. Andere vriendschappen zullen verwateren, maar met een beetje effort (zie bovenstaande tips) kun je vast een gezellig kringetje opbouwen.

Zonder te weten hoe lang je al bij je vriend woont nu, denk ik dat een beetje tijd je zal helpen. En, als je echt niet kunt wennen over een paar jaartjes kun je samen met hem kijken of terugverhuizen met hem een optie is?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
28-07-2019 19:36
Je ouders worden een dagje ouder en je wil dan waarschijnlijk toch dichter bij hen in de buurt zitten. Of alleen al als je een kind neemt dat je om die reden liever bij je eigen ouders in de buurt woont dan bij je schoonfamilie.
Djeez RB, kinderen die een fantastische baan, onderzoeksplek of hun passie vinden buiten de regio waar ze opgegroeid zijn, ouderlijk huis, gaan echt niet even verhuizen om dicht bij paps en mams te wonen? Of ouders die hun eigen stek opgeven om bij een kind in de buurt te wonen. Ik zorg goed voor mijn oude moedertje, no way, dat ik verhuis naar de biblebelt voor haar. Dochter in Rome, zij zit echt niet te wachten dat ik in de buurt kom wonen.

On topic, TO ondek je nieuwe omgeving, ook buiten het dorp.Plan avondjes, dag in met je vrienden en familie. Maak van jouw huis een thuis.
Alles sal reg kom
Weer zo’n man die niet wil verhuizen, terwijl zijn vriendin doodongelukkig is.

Je schrijft dat hij er niets aan kan doen, maar dat kan hij natuurlijk wel: samen met jou ergens anders naartoe verhuizen. Jouw geluk is net zo belangrijk als dat van hem.
Kissie30 schreef:
28-07-2019 18:40
Ik geloof niet zo in verhuizen voor de liefde, tenzij het een plek is waar je sowieso al naar toe wilde verhuizen. Ik vind verhuizen naar een andere woonplaats een behoorlijk grote opgave die je dan maakt voor de ander. Je kunt natuurlijk proberen er het beste van te maken en te investeren in nieuwe contacten daar. Maar hou er rekening mee dat dat alsnog niet voldoende gaat zijn. Een vriendin van me is ook verhuisd voor de liefde en dat heeft haar uiteindelijk depressief gemaakt. Na het einde van de relatie was ze dolblij dat ze weer terug kon naar haar oude woonplaats.

Dit.
Ik zou zelf nooit mijn heerlijke plek opgeven.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er hier zoveel tips voorbij komen. Het zijn allemaal dingen die je ergens wel weet maar die soms even opnieuw gezegd moeten worden tegen je.

Ik woon hier nu sinds januari. De familie van mijn vriend woont hier wel in de omgeving maar daarmee is er niet heel veel contact. We zien elkaar eens in de maand, met verjaardagen soms een keer vaker. Ik werk hier wel maar ik ben zzp'er dus geen collega's etc.
Bridgit schreef:
29-07-2019 07:28
Fijn dat er hier zoveel tips voorbij komen. Het zijn allemaal dingen die je ergens wel weet maar die soms even opnieuw gezegd moeten worden tegen je.

Ik woon hier nu sinds januari. De familie van mijn vriend woont hier wel in de omgeving maar daarmee is er niet heel veel contact. We zien elkaar eens in de maand, met verjaardagen soms een keer vaker. Ik werk hier wel maar ik ben zzp'er dus geen collega's etc.
En wat ga je nu doen dan? :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven