Ondiepe wandkast gezocht

29-07-2019 23:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand voor mij een goede tip?
Ik ben op zoek naar een open wandkast, ongeveer 150-200 cm hoog, maar vooral heel ondiep. Maximaal 10-15 cm. Breedte maakt niet zo heel veel uit.
Is voor in de keuken om voorraadbussen in te zetten.
Op de site van Ikea heb ik het niet gevonden, daar had ik zoiets eigenlijk wél verwacht. Maar misschien heb ik niet goed gezocht?

Het gaat om zo'n soort model, maar dan dus veel ondieper en meer plankjes:

Afbeelding
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Die kasten hebben wij in de bijkeuken staan en zijn inderdaad min. 30 cm diep. Overigens kun je er zoveel planken in zetten als je zelf wilt.

Waarom geen planken (met blinde bevestiging) onder elkaar? Die kun je precies op maat (laten) maken met zoveel ruimte onderling als je zelf wilt.
Alle reacties Link kopieren
Laten maken een idee? Of zelf maken.
Je zou een paar CDkasten naast elkaar kunnen zetten, die zijn maar 17 cm diep. Zoals deze van Ikea. Zijn er in 5 kleuren.

Afbeelding
of je hebt deze van Ikea, maar die is 24 cm diep. Hij is wel maar 19,95.
Ik denk niet dat je het gaat vinden, want grotere kasten dan een CDkast, vallen om als ze te ondiep zijn.


Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Doe gewoon planken aan de muur. Of van die rails waar je zelf plankdragers in kan hangen. Kun je ook makkelijk een plankje wat hoger of lager doen als de voorraadbussen wat groter of juist kleiner zijn.
Afbeelding
Bol.com - 12 cm diep

Afbeelding
Bol.com - 18 cm diep

Afbeelding
Home24 - 10 cm diep
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op wandrek in plaats van kast, misschien vind je dan meer wat je zoekt.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
10-15 cm is wel heel ondiep. Grote kans dat dingen daar heel makkelijk af/uit gaan vallen :/
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Gemaakt van losse plankjes en Ostbit bordenrekken.

Afbeelding
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90322360/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
https://www.verzamelkasten.eu/product/dvdkast-partiot/

DVD kast Partiot
€110.00

Breedte: 60 cm
Diepte: 14.5 cm
Hoogte: 196.5 cm
Afstand tussen planken: 20.5cm


Afbeelding
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Zitten een aantal interessante bij, die van bol bijvoorbeeld. En zoeken op wandrek/cd-rek is ook een goeie. Heb weer inspiratie om verder te zoeken!

Plankjes aan de muur ga ik niet doen. Misschien bevalt het niet en moet het weer weg, en tig gaten in de muur is dan niet zo fijn. ;-D

Ik ben niet bang dat het omvalt, heb het bij iemand zien staan en dat was mooi en praktisch. Moet je natuurlijk niet het zwaarste bovenop zetten en onderop niets. :P
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Coerage schreef:
30-07-2019 13:39
Bedankt voor de reacties. Zitten een aantal interessante bij, die van bol bijvoorbeeld. En zoeken op wandrek/cd-rek is ook een goeie. Heb weer inspiratie om verder te zoeken!

Plankjes aan de muur ga ik niet doen. Misschien bevalt het niet en moet het weer weg, en tig gaten in de muur is dan niet zo fijn. ;-D

Ik ben niet bang dat het omvalt, heb het bij iemand zien staan en dat was mooi en praktisch. Moet je natuurlijk niet het zwaarste bovenop zetten en onderop niets. :P
Ik zou wel even de diameter van de grootste pot opmeten. Dan weet je of je goed zit met de diepte.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
30-07-2019 20:22
Ik zou wel even de diameter van de grootste pot opmeten. Dan weet je of je goed zit met de diepte.

Thanks. :) Ja, heb ik gedaan. Kast mag heus wel iets dieper dan 10 cm zijn hoor, maar de standaard 30 cm die ik tegen kwam niet.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven