Gps tracker voor kat

31-07-2019 16:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede en betaalbare gps-tracker voor een kat.
Ik lees veel over Tractive, maar bij het goedkoopste abonnement zit je dan gelijk 5 jaar aan vast, en daar hou ik niet van. Verder heb ik liever een penning of zoiets dan een halsbandje, want mijn kat draagt al een vlooienband en heeft die ook echt nodig waar ik woon.

Gebruikt iemand hier al zo een ding en wat zijn je ervaringen?
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ja tractive. En voor de vlooien geven wij een pipet 1x per maand.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hier ook Tractive. Bij een goede GPS-tracker ontkom je niet aan abonnementskosten denk ik.

En voor de vlooien Bravecto pipet - goed voor 3 maanden.
Ook hier Tractive :)
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook gps-trackers zonder abo waar je een sim-only sim kaartje in zet.
Wij hebben hem hier voor de hond en doen al meer dan een jaar met een tientje beltegoed. Dus zonder abo verder.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Weenect Cats 2. Abo kosten gaan per maand (€7,80), 1 jaar (€60) of 2 jaar (€80). Daarnaast kan je voor €3,99 per maand de extra optie toevoegen dat de tracker kostenloos vervangen wordt bij verlies of defect.

Ben erg tevreden met de tracker. Los van het GPS signaal kan met een druk op de knop de tracker naar je mobiel telefoneren (voor het geval iemand je kat of de losse tracker vind). En via de app kan je ook de tracker "bellen" (mocht je je kat in willen zetten als afluister spion).
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ook graag over jullie ervaringen!

Hoe nauwkeurig is de locatie? Zie je de kat verplaatsen? Is het een live locatie of een ‘5 minuten geleden’ locatie? Is het een groot apparaatje om het nekje? Kan de kat dit kapot bijten of makkelijk kwijt raken?

Ik heb heel veel vragen, ha! Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan instellen hoe regelmatig de locatie gecheckt wordt. Dit varieert van iedere 30 seconden, tot 1 maal per uur. Daarnaast kan ik geofences instellen, zodat ik bericht krijg wanneer de kat een bepaald gebied verlaat, of juist binnen gaat. En hij heeft een "live" functie, dan wordt gedurende 4 minuten iedere 10 seconden een signaal gestuurd en kan je de kat quasi "live" volgen.

Geschiedenis waar de kat was kan ik tot 24 uur terug kijken, maar dan hoofdzakelijk de route die hij in die tijd heeft afgelegd. Binnen die route kan ik kijken hoe laat het was wanneer een bepaald signaal ontvangen is. Maar ik kan niet zeggen van: "ik wil de locatie van 22:45 uur zien".

Apparaatje is ca. 2 bij 5 cm. Lijkt groot, maar de kat schijnt er geen last van te hebben. Heb de tracker nu twee maanden en in die tijd is de kat hem 2x verloren.
Tracker is gelukkig eenvoudig terug te vinden doordat ik hem via de app een pieptoon kan laten maken. Kapot kan de kat hem volgens mij niet maken.

Het signaal is niet altijd even nauwkeurig, hangt van het weer af. Is voor mij ook niet belangrijk omdat ik eigenlijk alleen wil weten of de kat nog in de tuin is of niet. Ik heb wel eens gehad dat de tracker mij alarmeerde dat de kat het blok verlaten had, terwijl hij naast mij op de tafel lag. Maar die keren dat ik de kat ben gaan zoeken heb ik hem d.m.v. de tracker wel altijd snel kunnen localiseren.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93, hoe gaat dat dan en hoe heet dat dan?
S7verin, klinkt goed! Hoe maak je dat apparaatje vast dan?
Alle reacties Link kopieren
Met de Tractive krijg je om de zoveel tijd een update van de locatie en je kunt ook 'live tracking' doen en dan zie je inderdaad hoe de kat zich verplaatst.

Hier een site die een aantal trackers vergelijkt:

https://en.trackyourpet.nl/gps-trackers-compare/
Ik heb de Weenect (versie 1 niet 2) en wat ik daar ideaal aan vind is dat ik de tracker op afstand kan laten trillen of rinkelen. Mijn kat heb ik nu zo getraind dat als hij een keer de tuin verlaat en ik merk het, hij bij een tril signaal direct terug komt. Eén keer werkte dat niet, hij was toen ergens van geschrokken en toen heb ik gerinkeld en kon ik mijn kat op gehoor vinden bij de buren 6 huizen verder. Ik was erg blij dat ik zo direct kon achterhalen waar hij was want hij zat heel angstig in een hoekje in die tuin. De gps werkt soms nauwkeurig en soms minder, maar in combinatie met het rinkel geluid gaat dat prima.

De weenect heb ik aan een elastieke kattenbandje dat ik los heb gekocht. Wel belangrijk is om dat bandje op de juiste wijze af te stellen (zeker niet te strak) ook al is hij van elastiek (https://www.purrfectdesign.net/nl/info-pagina.html)

Hij is hem nog nooit verloren maar mocht dat wel gebeuren is dat niet echt een probleem omdat je hem kan tracken en ook kan laten rinkelen (dus op gehoor vind je hem dan terug).

Nadeel is wel dat je de weenect volgens mij vaker moet opladen dan de tractive. Mijn kat is heel makkelijk met op- en afdoen. Hij draagt hem alleen als hij naar buiten. Ik laad hem elke nacht op voor de zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Even puur uit nieuwsgierigheid... waarom vinden jullie t handig/nodig om jullie kat te volgen?

Ik heb zelf ook een kat die dagelijks meerdere keren naar buiten gaat maar nooit die vraag gehad vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Kat van een vriendin is ooit zoek geraakt, wekenlang gezocht, uiteindelijk dood gevonden vlakbij huis.

Twee katten van mijn vriend zijn spoorloos verdwenen. Mijn eigen kat is ook een keer vermist geweest.

Ik wil die stress niet. Ik zit momenteel in het buitengebied. Als mijn kat hier zoek raakt vind ik haar nooit weer tussen de maisvelden. Ik volg mijn kat niet echt maar als ik haar binnen wil hebben moet ik wel weten waar ik moet roepen.
Alle reacties Link kopieren
Dat precies.
Mijn kat was een week zoek, ik heb de hele buurt afgezocht.
Als ze een ander, leuker plekje heeft is het prima. Als ze dood is is dat jammer, risico van buitenkat.
Maar ik wil het wel graag weten. Gedachte dat ze gewond is of op een of andere manier niet terug kan (gewond, opgesloten) dat vind ik echt een rotgedachte.

Heb overigens tractive besteld. Bedankt voor alle reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven