Bed 'katvrij' maken met bed in woonkamer

05-08-2019 11:08 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Meerdere mensen weten meer dan één en ik hoop dat hier misschien ideeën geopperd worden waar ik zelf nog niet aan gedacht heb. In oktober krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Dit huis heeft één (grote) slaapkamer, dat wordt mijn zoon zijn kamer. Grenzend aan de woonkamer zat ooit een tweede slaapkamer, deze muur is doorgebroken om de woonkamer te vergroten. Aangezien ik mijn kledingkast in mijn zoon zijn kamer zet heb ik alleen een bed. Mijn bed kan ik half 'verschuilen' achter een muur (is een soort nis), en verder stoort het mij niet dat mijn bed (deels) te zien is. Het is aan de andere kant van de kamer en is bijv. vrijwel niet te zien vanaf de bank of de eethoek.

So far, so good. Probleem is dat ik twee katten heb die dolgraag bij mij in bed slapen. Dit wil ik niet. Maar ik wil die muur niet terugbrengen, de woonkamer is nu ruim, open en licht. Het enige wat ik kan bedenken zijn room dividers (gaan ze vast en zeker onderdoor/tussendoor/overheen), een klamboe (laten ze zich niet door tegenhouden), een hemelbed kopen en daar iets mee verzinnen.. Allemaal geen top ideeën :facepalm:

Iemand hier toevallig een briljante oplossing, waarmee ik mijn woonkamer open kan laten? Afgezien van 'accepteren dat ze op/in bed slapen', want dat is uiteraard de laatste optie.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Je slaapt in je woonkamer?
Alle reacties Link kopieren
Tja. Denk dat je zelf de opties al hebt genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Elektrische vliegenmepper!.
En anders heb jij gewoon pech😂😂😂😂
Zij doen toch wat ze zelf willen.
Onze kat ging krabben aan de deur van de meidenkamer. Toen plakte ik er aluminiumfolie op, dus krabben hield op, toen ging hij oorverdovend miauwen.....
Alle reacties Link kopieren
Je hebt altijd toegelaten dat ze bij jou in bed sliepen en nu mag het opeens niet meer?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Misschien een sprei op bed leggen die je er voor het slapen af kunt halen zodat je bed iig beschermt wordt tegen de haren?

Heb ook wel eens gehoord dat aluminiumfolie helpt.. Maar om daar je bed nou iedere dag mee vol te leggen, is ook weer zo wat :P
Wij hebben een stapeltje grand foulards die per stuk het hele bed bedekken. Als we smorgens op staan maken we het bed op en gaat er een grand foulard overheen. Als we gaan slapen, gaat die er weer af.

Zo kunnen de katten op bed en hebben wij haar vrij beddengoed. Wij wonen ook in een open appartement.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat heeft jarenlang in een grote bench geslapen.Het was een siamees dus de eerste 2 weken heb ik slecht geslapen. :-D
Eerst sliep kat altijd bij mij in bed, maar kat bleek astma te hebben vandaar.
Stippeltjesbehang schreef:
05-08-2019 11:12
Misschien een sprei op bed leggen die je er voor het slapen af kunt halen zodat je bed iig beschermt wordt tegen de haren?

Heb ook wel eens gehoord dat aluminiumfolie helpt.. Maar om daar je bed nou iedere dag mee vol te leggen, is ook weer zo wat :P
Maar dan gaan ze toch s nachts nog op bed?

Als de slaapkamer groot is en je jonge zoontje is niet de hele week bij jou: zelf ook je bed in de slaapkamer zetten? Dan kan tenminste de deur dicht.
Maak de slaapkamer je masterbedroom en timmer een deel van die woonkamer weer terug af als kinderkamer tot je een normaal formaat huis hebt. En probeer die katten te herplaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
05-08-2019 11:10
Je slaapt in je woonkamer?

Jep.

Froezel schreef:
05-08-2019 11:12
Elektrische vliegenmepper!.
En anders heb jij gewoon pech😂😂😂😂
Zij doen toch wat ze zelf willen.
Onze kat ging krabben aan de deur van de meidenkamer. Toen plakte ik er aluminiumfolie op, dus krabben hield op, toen ging hij oorverdovend miauwen.....

Ja, dat ken ik. Ik vrees ook dat er niets anders op zit dan acceptatie.

Madeliefjees schreef:
05-08-2019 11:12
Je hebt altijd toegelaten dat ze bij jou in bed sliepen en nu mag het opeens niet meer?

Nee, ze hebben de eerste drie maanden van hun leven bij mij bij mij geslapen (zelfde probleem), maar daarna niet meer (dus dat is inmiddels zo'n 7 jaar geleden). Ze mogen niet in mijn slaapkamer komen, ze zeuren ook niet (mauwen voor de deur, aan de deur krabben, dat doen ze niet).

Stippeltjesbehang schreef:
05-08-2019 11:12
Misschien een sprei op bed leggen die je er voor het slapen af kunt halen zodat je bed iig beschermt wordt tegen de haren?

Heb ook wel eens gehoord dat aluminiumfolie helpt.. Maar om daar je bed nou iedere dag mee vol te leggen, is ook weer zo wat :P

Ja, dat was sowieso al mijn plan. De eerste 4-6 weken mogen ze niet naar buiten i.v.m. wennen, dus dan ga ik zo'n beetje alles met dekentjes bedekken (bank, bed, stoelen). Maar ik weet dat de kleinste graag onder de dekens tegen mijn buik aankruipt, en de grote languit tegen mijn rug aan gaat liggen. Dus dan is mijn bed overdag veilig, maar 's nachts.. :rolling:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 11:15
Wij hebben een stapeltje grand foulards die per stuk het hele bed bedekken. Als we smorgens op staan maken we het bed op en gaat er een grand foulard overheen. Als we gaan slapen, gaat die er weer af.

Zo kunnen de katten op bed en hebben wij haar vrij beddengoed. Wij wonen ook in een open appartement.

Gaan ze 's nachts dan niet op je bed/jou/jullie?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
05-08-2019 11:16
Maak de slaapkamer je masterbedroom en timmer een deel van die woonkamer weer terug af als kinderkamer tot je een normaal formaat huis hebt. En probeer die katten te herplaatsen.

Wat een rare reactie. Het huis is groter dan het huis waar ik nu in woon met drie slaapkamers.
Waarom zou ik mijn katten herplaatsen?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
05-08-2019 11:18


Ja, dat was sowieso al mijn plan. De eerste 4-6 weken mogen ze niet naar buiten i.v.m. wennen, dus dan ga ik zo'n beetje alles met dekentjes bedekken (bank, bed, stoelen). Maar ik weet dat de kleinste graag onder de dekens tegen mijn buik aankruipt, en de grote languit tegen mijn rug aan gaat liggen. Dus dan is mijn bed overdag veilig, maar 's nachts.. :rolling:

:love:
Deze reactie heb je helemaal niks aan hoor, maar hoe kun je dat nou niet willen?! :flirting:
:cat:
.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
05-08-2019 11:15
Maar dan gaan ze toch s nachts nog op bed?

Als de slaapkamer groot is en je jonge zoontje is niet de hele week bij jou: zelf ook je bed in de slaapkamer zetten? Dan kan tenminste de deur dicht.

Dat is zeker een optie, alleen moet ik dan twee nachten per week met mijn zoon in dezelfde kamer slapen - ik weet uit ervaring dat we dan beiden minder goed slapen (of heb ik twee nachten in de week alsnog hetzelfde probleem, met de katten in de woonkamer).

Ik dacht er zelf nog aan, als ik echt geen oplossing kan bedenken, om mijn bed in de grote slaapkamer te zetten en een slaapbank in de woonkamer. Dan maar twee nachten in de week accepteren dat de katten over me heen lopen en bij me slapen.

Mijn voorkeur gaat er naar uit om niet continu tussen bedden te hoeven wisselen en gewoon altijd in de woonkamer te slapen. Mijn zoon verdient ook zijn eigen plek, zonder dat de kamer helemaal vol staat en je je er niet meer normaal kunt bewegen (met een tweepersoonsbed, een kinderbed, een commode, een grote kledingkast, etc.). Daarom hoop ik dat er toch nog een briljant idee naar voren komt.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
05-08-2019 11:19
Gaan ze 's nachts dan niet op je bed/jou/jullie?
Niet meer. Mijn man ging er nog wel eens op eentje liggen en ik zette de andere 100x uit bed en toen viel het kwartje.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-08-2019 11:22
:love:
Deze reactie heb je helemaal niks aan hoor, maar hoe kun je dat nou niet willen?! :flirting:
:cat:

Haha ja, het is ook hartstikke fijn en lief. Maar de nadelen wegen toch op tegen de voordelen (overal haar, op je gezicht gaan liggen om 5 uur 's ochtends, met elkaar stoeien op bed middenin de nacht, muizen meebrengen, maling hebben aan evt. gezelschap, etc.).
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zou een een klamboe kunnen werken?

(Hier zouden ze dat aan flarden scheuren gok ik, maar ik weet niet hoe jouw katten zijn?)
.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
05-08-2019 11:24
Niet meer. Mijn man ging er nog wel eens op eentje liggen en ik zette de andere 100x uit bed en toen viel het kwartje.

:HA:
Ik zal vragen of m'n broer de eerste tijd blijft slapen om er bovenop te gaan liggen.
Ze luisteren wel goed, komen bijv. ook niet in de kinderkamer terwijl de deur altijd openstaat.
Dus dat zou ik zeker kunnen proberen. Thanks!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-08-2019 11:25
Zou een een klamboe kunnen werken?

(Hier zouden ze dat aan flarden scheuren gok ik, maar ik weet niet hoe jouw katten zijn?)

Ja, daar dacht ik dus ook aan. Misschien een 'stevige' klamboe, waar ze niet zomaar onderdoor kunnen.
Wil alleen zelf ook nog kunnen ademhalen :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Tja, waarom zou je je katten herplaatsen. Het is duidelijk dat je niet kunt leven met kattenlogica en dat is dat ze het gezellig, knus en liefdevol vinden om met z'n allen in bed te slapen, lekker tegen elkaar aan. Ik snap ook niet wat je daar tegen hebt, echt niet.
Maar als jullie bedden in de slaapkamer staan, kunnen commode en kledingkast weer in de hoek in de woonkamer 💡

Denk je niet dat het went om samen in een kamer te slapen? Zeker als hij maar 2 nachtjes per week bij jou is (wat weinig trouwens) zou ik je eigen bed in de slaapkamer zetten.

Wordt hij ouder en krijgt hij meer behoefte aan privacy dan kan je de inrichting altijd weer aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
05-08-2019 11:27
Ja, daar dacht ik dus ook aan. Misschien een 'stevige' klamboe, waar ze niet zomaar onderdoor kunnen.
Wil alleen zelf ook nog kunnen ademhalen :lol:

Afbeelding
Je zou er tafelkleedgewichtjes oid aan kunnen hangen.
.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
05-08-2019 11:27
Tja, waarom zou je je katten herplaatsen. Het is duidelijk dat je niet kunt leven met kattenlogica en dat is dat ze het gezellig, knus en liefdevol vinden om met z'n allen in bed te slapen, lekker tegen elkaar aan. Ik snap ook niet wat je daar tegen hebt, echt niet.

Wat een onzin. Dus als je niet met je katten in bed wilt slapen moet je maar geen katten hebben?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
05-08-2019 11:26
:HA:
Ik zal vragen of m'n broer de eerste tijd blijft slapen om er bovenop te gaan liggen.
Ze luisteren wel goed, komen bijv. ook niet in de kinderkamer terwijl de deur altijd openstaat.
Dus dat zou ik zeker kunnen proberen. Thanks!


Ja lach maar, maar die kat heeft echt een trauma :-P) Als we gezamenlijk op 1 bank zitten sprint die kat al in paniek weg als mijn man op zij buigt om de afstandsbediening te pakken. Mijn man werd er ook gewoon niet wakker van, van een wurmende klauwende kat onder zich :facepalm:

Heb je al aan een bedkast gedacht? https://www.misterbed.nl/concept-vertic ... oduct-4855

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven