Huisdierenverzekering voor hond, welke heb jij?

05-08-2019 17:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij krijgen een hond van 15 maanden, ik kan mijn geluk niet op!

Ik wil de hond wel graag verzekeren net zoals ik mijn katten heb verzekerd bij Ohra.

Ik ben al flink aan het zoeken en neig naar Petplan, maar wellicht zie ik dingen over het hoofd. Vandaar mijn vraag; welke verzekering hebben jullie en waarom hebben jullie voor deze gekozen?

(Voordat er vragen komen; de hond is al 2 maanden bij ons, dus we weten waar we aan beginnen, en dit gaat ook goed met de katten, anders hadden we het uiteraard nooit gedaan).

Alvast bedankt!
Wij hebben petplan
Alleen nog maar kleine kosten gehad maar goede ervaringen
Makkelijk te declareren en ze betalen snel

Veel plezier met jullie hond
Alle reacties Link kopieren
Lees de Petplan reviews, ik zou voor Ohra gaan nu. Petplan is een administratieve klerezooi en ze verhogen premies zonder bericht. polisvoorwaarden worden gewijzigd, behandelingen die altijd vergoed werden van het een op het andere moment niet meer, etc.
Honey, you should see me in a crown
Ohhh dat klinkt nirt best over petplan
Zal de voorwaarden ook eens opnieuw doornemen
Eurus schreef:
05-08-2019 18:06
Lees de Petplan reviews, ik zou voor Ohra gaan nu. Petplan is een administratieve klerezooi en ze verhogen premies zonder bericht. polisvoorwaarden worden gewijzigd, behandelingen die altijd vergoed werden van het een op het andere moment niet meer, etc.
En petplan is erg duur. Ik heb nog 1 oude hond bij hun in de verzekering en dat laat ik zo. De premie die ik bij hun aan mijn 2 andere, jonge honden zou betalen, zet ik maandelijks op een aparte spaarrekening. Inmiddels is dat aangegroeid tot bijna 3.000 euro dus als er iets onverwacht gebeurt kan ik dat vrij makkelijk betalen. Ik verzeker ze dus niet meer maar ik spaar de premie zelf.
Alle reacties Link kopieren
Arnica25 schreef:
05-08-2019 18:33
Ik verzeker ze dus niet meer maar ik spaar de premie zelf.
Dit doe ik ook.
Ik vond de premie voor een verzekering ook erg hoog, helemaal als je meer dan 1 huisdier hebt

Ik spaar hier ook gewoon apart voor onvoorziene kosten.
Geen, er wordt gewoon geld opzij gelegd mocht er iets zijn. Meestal is er toch een en ander uitgesloten. Ik ken wel mensen die echt veel aan zo'n verzekering hebben gehad maar ook mensen die er niks aan hadden omdat hond iets kreeg waar het ras om bekend stond en dat was dus uitgesloten.
Alle reacties Link kopieren
Ohra, superblij mee.
Heb het er elk jaar makkelijk uit, terwijl hond gezond is.
-
Alle reacties Link kopieren
Geen, paar honderd euro aan dierenarts kosten is voor mij geen probleem mocht het nodig zijn. Gaat iets duizenden euro's kosten verzin ik ook wel wat.
Ja kan alles wel verzekeren.
#doeslief
Phloxx schreef:
05-08-2019 19:42
Ohra, superblij mee.
Heb het er elk jaar makkelijk uit, terwijl hond gezond is.
Waarom ga je dan naar de dierenarts als je hond gezond is? Entingen (die trouwens al een tijd 3 jaar geldig zijn), ongediertebestrijding en eventueel ontwormtabletten zijn niet verzekerd tenzij je daar weer een (dure) extra verzekering voor afsluit.
Alle reacties Link kopieren
Arnica25 schreef:
05-08-2019 20:02
Waarom ga je dan naar de dierenarts als je hond gezond is? Entingen (die trouwens al een tijd 3 jaar geldig zijn), ongediertebestrijding en eventueel ontwormtabletten zijn niet verzekerd tenzij je daar weer een (dure) extra verzekering voor afsluit.
Entingen zijn wel verzekerd :-).
Alle reacties Link kopieren
Arnica25 schreef:
05-08-2019 20:02
Waarom ga je dan naar de dierenarts als je hond gezond is? Entingen (die trouwens al een tijd 3 jaar geldig zijn), ongediertebestrijding en eventueel ontwormtabletten zijn niet verzekerd tenzij je daar weer een (dure) extra verzekering voor afsluit.
Nagels knippen, tandsteen, jaarlijkse check-up... ik noem maar wat (heb zelf geen hond :lol: )
chocolol schreef:
05-08-2019 21:04
Nagels knippen, tandsteen, jaarlijkse check-up... ik noem maar wat (heb zelf geen hond :lol: )
Nagels knippen doe ik zelf, een eventueel randje tandsteen haal ik ook zelf weg met een tandenkrabbertje en een jaarlijkse check-up doe ik zelf ook nooit dus mijn honden ook niet :lol:
anoniempje19877 schreef:
05-08-2019 21:04
Entingen zijn wel verzekerd :-).

Maar dan moet je wel een duurder pakket nemen dan het standaard pakket. Maar aangezien de entingen tegen virale ziekten minimaal 3 jaar geldig zijn, daarna laat ik titeren (wat niet in het pakket zit), vind ik dat geen verzekering waard.
Hier krijgt de hond dagelijks een dental stick en dat helpt ook. Om de zoveel tijd krijgen we een oproep van de dierenarts wanneer hij weer inentingen moet hebben. Dan wordt hij meteen ook gecontroleerd. En verder komen we alleen bij de dierenarts als hij iets mankeert. Soms is dat jaren niks en dan kom je er weer wat vaker. Laatst had hij iets en was het totale kostenplaatje iets van 100 euro. Geen idee hoeveel de premie is per jaar van een gemiddelde verzekering ...
Alle reacties Link kopieren
Arnica25 schreef:
05-08-2019 20:02
Waarom ga je dan naar de dierenarts als je hond gezond is? Entingen (die trouwens al een tijd 3 jaar geldig zijn), ongediertebestrijding en eventueel ontwormtabletten zijn niet verzekerd tenzij je daar weer een (dure) extra verzekering voor afsluit.

Inentingen of vaccinaties.
Honey, you should see me in a crown
Geen ervaring met honden, maar ik heb mijn katten verzekerd bij de Hema, op één uitzondering na, die zit bij de Ohra (kan niet verhuizen wegens twee chronische aandoeningen). Ik ben meer tevreden over de Hema. Ohra vergoedt bv. maar 100 euro consult per jaar, daar was ik in twee maanden al doorheen.

Het kost me voor 10 katten ongeveer 120 euro per maand. Dat kan ik ook sparen ja. Maar zolang het zo is dat ik bv. al 2300 euro terug heb gekregen van de Ohra sinds november voor 1 kat en een keer 3000 euro kosten heb gehad in één maand voor twee andere katten, krijg ik dat niet bij elkaar gespaard door de premie apart te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven