Lelijke keuken tegels pimpen

06-08-2019 20:05 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Heeft iemand ervaring met het pimpen van lelijke tegels in de keuken? Ik woon in een jaren ‘70 huurwoning en de vorige bewoner heeft in 7 jaar tijd letterlijk niks schoongemaakt. De tegels zijn erg dof geworden en vies. Met geen enkele mogelijkheid zijn ze schoon te maken. Daarnaast zit er een heel schattig ( :roll: ) bloemen motiefje op de tegels.

Opnieuw betegelen vind ik zonde, want we mogen hier maar 2 jaar wonen. Het zijn tegels van 15x15 en de keuken is zo’n 2 meter lang en aan beide kanten 60 cm breed.

Tips?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt tegels verven
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je speciale tegelverf voor. Zelfs flexa heeft dat tegenwoordig. Gewoon te koop bij de bouwmarkt.
Alle reacties Link kopieren
Accepteren...
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je mooi qua stijl?
Je hebt tegelverf en kunt sjablonen kopen of maken zodat je een beetje een Portugees tegeltjes effect hebt.
Er bestaan ook stickers (transparant) met een motiefje die je op je tegels kunt 'plakken' zonder lijm. Hadden ze ooit lang geleden bij winkels als Xenos.
Heel goed ontvetten, een primer erop en daarna goede verf. Kan prima en is gelijk een heel ander gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn keuken de tegels bedekt met een plaat MDF.
Goed opmeten, op maat (laten) zagen en dan gewoon goed in de verf zetten in de kleur die je wilt.

En de plaat er dan opplakken met acrylkit (gewoon van de Action), als je er voor zorgt dat je niet op de voegen lijmt maar gewoon op de tegels zelf dan haal je het er ook zo weer af, echt vijf minuten werk.
Is het die kosten écht wel waard voor maximaal 2 jaar?

Ik zou het 2 jaar voor lief nemen en beginnen dromen over welke keuken je wil als je ooit een eigen huis zou hebben.


Mag je overigens uberhaupt wel iets of moet het straks weer naar de "oorspronkelijke staat"?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Verven klinkt goed. Ik las ergens dat dit wel snel kan afbladderen. Hebben jullie daar ervaring mee of blijft het wel echt mooi?

In onze woning mogen we alles opknappen mits de woning hierdoor verbeterd wordt. Best een vaag begrip, dus voordat ik echt iets ga veranderen wil ik nog even bellen. Mijn voorkeur gaat wel uit naar iets wat ik er makkelijk af kan krijgen zodat - indien nodig - de keuken weer terug kan naar de oorspronkelijke staat.
Alle reacties Link kopieren
Jinthe12345 schreef:
07-08-2019 10:34
Bedankt voor jullie reacties!

Verven klinkt goed. Ik las ergens dat dit wel snel kan afbladderen. Hebben jullie daar ervaring mee of blijft het wel echt mooi?

In onze woning mogen we alles opknappen mits de woning hierdoor verbeterd wordt. Best een vaag begrip, dus voordat ik echt iets ga veranderen wil ik nog even bellen. Mijn voorkeur gaat wel uit naar iets wat ik er makkelijk af kan krijgen zodat - indien nodig - de keuken weer terug kan naar de oorspronkelijke staat.

Ik heb in mijn studentenstudio de lelijke, mosgroene tegels ook geverfd en dit bleef prima zitten! Bladderde niet af.
The eyes are useless when the mind is blind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven