Kattentrimmer?

09-08-2019 15:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft na drie jaar eindelijk zijn kat terug. Na een vakantie waarin zijn ex op de kat had gepast weigerde ze hem terug te geven. Nu is middels de rechter en voogd het beestje eindelijk terug maar wat ziet ie eruit! Hij is al oud (18) en kan zichzelf niet goed verzorgen maar dat moet je dan als baasje doen, dat wist ze maar toch deed ze dat niet.
Nu is ie zo verwaarloosd (helemaal vervilt, lange nagels) dat wij dat zelf vast niet meer goed krijgen. Wat te doen?
Dierenarts? Bestaan er kattentrimmers aan huis oid?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik zou inderdaad even bij de dierenarts langs, gelijk even voor een checkup.
En de nagels kunnen ze zeker doen.

Misschien kunnen zij een advies geve voor de vacht als zij dit niet doen.
Ik heb er nog nooit van een kattentrimmer gehoord in ieder geval.
.
Katten trimmers bestaan! En lijkt mij-na een bezoek aan de dierenarts - een hele goeie.
gizzmo-returns schreef:
09-08-2019 15:36

Ik heb er nog nooit van een kattentrimmer gehoord in ieder geval.
Die zijn er zat hoor.


Fijn dat kat bij jullie is suzyq.
Ik zou kattentrimsters in je omgeving bellen en vragen of zij aan huis kunnen komen
Wat is je bezwaar om naar de trimsalon te gaan?

Ik heb ooit een verwaarloosde kat van iemand overgenomen. Een Pers van toen al 2 die nog nooit gekamd was. Ook in de vilt. Is weer prima in orde gekomen na een bezoek aan de trimsalon.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de dierenarts gaan evt licht roesje en dan nagels en vacht in 1 keer doen
Nagels knippen moet denk ik in gedeeltes als ze zo lang zijn.

Alleen de witte stukjes knippen.
Als je dat vanaf nu iedere week doet gaat het roze stuk (waar het leven in zit en pijn doet) vanzelf weer naar achteren.

Afbeelding
derooiekater schreef:
09-08-2019 15:43
Ik zou naar de dierenarts gaan evt licht roesje en dan nagels en vacht in 1 keer doen

Ik zou een 18 jarige kat niet onder narscose/roesje brengen voor zoiets. Dat brengt weer andere risico's met zich mee.
Alle reacties Link kopieren
Nagels knippen deden we vroeger wel eens bij onze kat maar kan het hier niet goed zien.

Onze andere twee katten vinden een tocht in mand en auto totaal geen probleem maar deze kat vind het echt verschrikkelijk dus als ie even niet weg hoeft dan is dat alleen maar beter. De dierenarts is om de hoek maar een kattentrimmer vrees ik niet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Welke regio woon je Suzy?

Never mind.

Als je googelt op kattentrimsalon/kattentrimster/kattenkapper aan huis en dan je plaats vind je er zat (ik wel iig)
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 15:52
73.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook kattentrimmers die aan huis komen, ik zou eerst eens naar de dierenarts gaan die kunnen er misschien wel een aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Kan idd bij een kattentrimmer. Die van mij is onder een roesje geschoren bij de dierenarts(door trimster). Met een gasroesje, is wat minder sterk dan gewone narcose. Die van mij kwam slecht uit narcose dus ik weet niet of ik het bij een 18jarige kat aan zou durven. Een goede kattentrimmer kan zo goed met dieren overweg dat het zonder roesje kan. Maar dat hoorde ik later pas, toen was de mijne al geschoren. Zou het zeker doen, mijn kat was oh zo blij toen hij geschoren was, net een kleine kitten weer. Helaas heb ik hem zondag in laten slapen, tumor in zijn buikje) :cry:
Alle reacties Link kopieren
Eerst naar de dierenarts voor een check-up en daar even bespreken wat je het beste kunt doen.
Hier pakt de dierenarts zulke verwaarloosde katten aan. Een van de assistentes is gedragstherapeut voor katten en heeft heel veel geduld om vervilte persjes weer in orde te maken. Knippen van nageltjes doen wij tegenwoordig zelf. Dat gaat wel in etappes en bij voorkeur als ze slapen, want ze vinden het heel erg vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Waar woon je? Onze kattenoppas trimt nu ook en zij komt met liefde bij je thuis dat weet ik zeker.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de kat weer terug is! En wat zal hij blij zijn als de vervilte vacht er straks af is. Doet vaak pijn aan de huis namelijk. Zou met dierenarts overleggen wat kan. En eventueel erna een trimmer bellen. Die knippen ook de nagels vaak wel. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook aan hoeveel de kat toe laat. De mijne ging echt door het lint bij de trimster, 3 man gekrabt en gebeten en ging de tondeuse te lijf. (ook als ik hem hier thuis borstel gaat hij door het lint, dus daarom probeerde ik de trimster).
Hij moest dus onder narcose door de trimster geschoren worden, bij de dierenarts. De trimster mocht geen spuiten geven.

Ik zou even overleggen bij de dietenarts. Waarschijnlijk loopt daar wel iemand rond die dat ook kan.
Alle reacties Link kopieren
De betere kattentrimmers komen thuis, het gros van de katten houdt niet van dat geleur met ze.

Er zijn in ieder geval wel ambulant kattentrimmers te vinden.
Alle reacties Link kopieren
hen70 schreef:
09-08-2019 15:55
Kan idd bij een kattentrimmer. Die van mij is onder een roesje geschoren bij de dierenarts(door trimster). Met een gasroesje, is wat minder sterk dan gewone narcose. Die van mij kwam slecht uit narcose dus ik weet niet of ik het bij een 18jarige kat aan zou durven. Een goede kattentrimmer kan zo goed met dieren overweg dat het zonder roesje kan. Maar dat hoorde ik later pas, toen was de mijne al geschoren. Zou het zeker doen, mijn kat was oh zo blij toen hij geschoren was, net een kleine kitten weer. Helaas heb ik hem zondag in laten slapen, tumor in zijn buikje) :cry:
Ahhh, heel veel sterkte :hug:
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag konden we terecht bij een trimster die hier ook dierenartsassistente is. Ze wilde ons er wel even tussendoor doen, heel erg fijn want ze had eigenlijk drie weken wachtlijst.
Ze dacht eerst: de meeste mensen die bellen vinden hun kat/hond erg eruit zien met een stukje vilt maar ze schrok toch wel van het beestje.
Hij is nu helemaal kaal op kop, poten en staart na. Het zat er zo dik op dat zijn huid ook niet meer goed kon ademen. Gatver. Hij is ook ondervoed en uitgedroogd en zijn nagels waren ook veel te lang. Gelukkig ziet zijn gebit voor een achttienjarige kat er nog goed uit. Echt zwaar verwaarloosd dus en dat verklaart ook zijn voerbaknijd naar de andere twee katten terwijl ie dat eerst helemaal niet had. Hij had ook vlooien dus dat was ook al even niet gedaan.

Komende dagen moet ie veel ‘natvoer’ eten om voldoende vocht binnen te krijgen en dan over een week naar de dierenarts even voor een bloedtest voor zijn nieren. Pff arm beest.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Fijn dat het beestje weer bij jullie woont en dat hij gelijk al behandeld is. Komt vast goed :cat:
Alle reacties Link kopieren
Dank je. En wat fijn dat het beestje meteen al geschoren kon worden. Wat zal de kat blij zijn zonder zijn vervilte vacht. Schandalig dat iemand zijn dier zo kan verwaarlozen, arm beestje ja. Ik hoop dat hij nog een goede oude dag bij jullie heeft. :cat:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven