Welke graanvrije kattenbrokken?

17-08-2019 17:27 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke graanvrije brokken geven jullie je katten en welke zou je aanraden?
Ik zoek naar brokken voor een gezonde poes van 10 jaar. Liefst enigszins betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier krijgen ze (naast het natvoer) Applaws brokjes.
Alle reacties Link kopieren
Applaws
Hier eet kat Renske Eend/graanvrij kattenvoer.
Alle reacties Link kopieren
Of kijk op www.catmoneo.nl, daar worden alle merken vergeleken.
Mag ik vragen waarom het graanvrij moet zijn? Heb daar nog nooit van gehoord, dat het in brokken zit (blijkbaar wel dus) en wat daar dan slecht aan is?
Ik hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Wat niet te duur is en goede beoordelingen heeft op Zooplus. Onze katten vinden niet elk merk lekker, dus wellicht moet je even zoeken naar een merk dat bij jouw kat in de smaak valt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
17-08-2019 17:41
Of kijk op www.catmoneo.nl, daar worden alle merken vergeleken.

Yep, heb ik gelezen, heel nuttig!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-08-2019 17:44
Mag ik vragen waarom het graanvrij moet zijn? Heb daar nog nooit van gehoord, dat het in brokken zit (blijkbaar wel dus) en wat daar dan slecht aan is?
Ik hoor het graag!
Granen zijn voor de kat moeilijk te verteren, er zitten onvoldoende voedingsstoffen in en de hoeveelheid vezels kan voor darmproblemen zorgen.
redhothead wijzigde dit bericht op 17-08-2019 17:56
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-08-2019 17:44
Mag ik vragen waarom het graanvrij moet zijn? Heb daar nog nooit van gehoord, dat het in brokken zit (blijkbaar wel dus) en wat daar dan slecht aan is?
Ik hoor het graag!

Dat is toch het eerste wat in elk voertopic geroepen wordt, graan is slecht.
.
gizzmo-returns schreef:
17-08-2019 17:44
Mag ik vragen waarom het graanvrij moet zijn? Heb daar nog nooit van gehoord, dat het in brokken zit (blijkbaar wel dus) en wat daar dan slecht aan is?
Ik hoor het graag!

Katten zijn carnivoren. Ze hebben meer eiwitten en vetten nodig en bijna geen koolhydraten.

Graan is niet perse slecht. Maar veel goedkope brokken hebben als hoofdbestanddeel graan. En dat is niet goed.
Anoniem262821034 schreef:
17-08-2019 17:51
Dat is toch het eerste wat in elk voertopic geroepen wordt, graan is slecht.
ik heb al 25 jaar katten, ik lees niet echt voertopics meer.
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 17:53
Katten zijn carnivoren. Ze hebben meer eiwitten en vetten nodig en bijna geen koolhydraten.

Graan is niet perse slecht. Maar veel goedkope brokken hebben als hoofdbestanddeel graan. En dat is niet goed.
Duidelijk, ook dan aan redhothead

Ik ga me er wat meer in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 17:53
Katten zijn carnivoren. Ze hebben meer eiwitten en vetten nodig en bijna geen koolhydraten.

Graan is niet perse slecht. Maar veel goedkope brokken hebben als hoofdbestanddeel graan. En dat is niet goed.
Gewoon, zorgen dat ze elke dag vers vlees en/of verse vis krijgen. Wat is het probleem?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Graanvrije brokken waar het graan vervangen wordt door aardappel, rijst of andere koolhydraten is trouwens niet veel beter.


Ik geef zelf niet graanvrij maar wel brokken waar het hoofdbestanddeel vlees of vis is en granen ergens achteraan komen.
Ik koop tegenwoordig Royal Canin en Smilla (kunnen ze kiezen) maar voorheen ook erg tevreden over Sanabelle.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-08-2019 17:55
ik heb al 25 jaar katten, ik lees niet echt voertopics meer.

Blijkbaar doen die het prima op brokken met graan dan toch?
Ik verbaas me meer over al dat gepromoot van (nat)voer met groenten enzo erin. En Lidl heeft iets met ei. :confused:
.
pejeka schreef:
17-08-2019 17:57
Gewoon, zorgen dat ze elke dag vers vlees en/of verse vis krijgen. Wat is het probleem?

Doe jij dat! Ik koop gewoon goede brokken. Maar ik ben dan ook een slechte, luie troel.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
17-08-2019 17:57
Gewoon, zorgen dat ze elke dag vers vlees en/of verse vis krijgen. Wat is het probleem?
Krijgt ze ook, maar ze blieft ook brokken.
Anoniem262821034 schreef:
17-08-2019 18:00
Blijkbaar doen die het prima op brokken met graan dan toch?
Ik verbaas me meer over al dat gepromoot van (nat)voer met groenten enzo erin. En Lidl heeft iets met ei. :confused:
Ze doen het zeker goed gelukkig, maar ik kan me wel voorstellen dat de samenstelling van het voer nu anders is dan 20 jaar geleden.
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 18:01
Doe jij dat! Ik koop gewoon goede brokken. Maar ik ben dan ook een slechte, luie troel.
foei !
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-08-2019 18:03
Ze doen het zeker goed gelukkig, maar ik kan me wel voorstellen dat de samenstelling van het voer nu anders is dan 20 jaar geleden.

Oh ja dat zal, maar dat wil niet zeggen dat het vroeger beter was. Ik zou gewoon lekker naar je katten en hun gezondheid blijven kijken in plaats van rommelen met ander voer. :)
.
gizzmo-returns schreef:
17-08-2019 18:04
foei !

:biggrin:

Ik kook nog wel eens een kipfiletje en die snij ik dan ik kleine blokjes als snoepjes. Of een geklutst rauw ei. En heel af en toe krijgen ze een zakje natvoer.
Daar moeten ze het mee doen. Sneu hé.
anoniem_387962 wijzigde dit bericht op 17-08-2019 18:12
0.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
17-08-2019 18:06
:biggrin:

Ik kook nog wel eens een kipfiletje en die snij ik dan ik kleine blokjes als snoepjes. Of een geklutst rauw ei. En heel af en toe krijgen ze een zakje voer.
Daar moeten ze het mee doen. Sneu hé.

Hier moeten ze gekookte kip niet. Dikke prima, ik vind het goor om te maken. :biggrin:
Ik geef ze dan wel soms een plakje kipfilet (broodbeleg, oeeehh véél te zout!).
.
Alle reacties Link kopieren
Vind het wel opmerkelijk dat 90% van de reclames voor diervoeders gaan over kattenvoer. In bouillon geweekte kipfilets, gourmetschoteltjes met garnalen en zalm, zacht gegaard rundvlees, niks is tegenwoordig blijkbaar gek genoeg. En dan altijd zo'n plaatje erbij van een witte Perzische poes, of een energieke Europese korthaar, enz. Blijkbaar zijn we een beetje doorgeslagen in wat katten horen te eten. 40 jaar geleden hadden mensen ook katten en die kregen gewoon brokjes en af en toe een blikje onbestemd kattenvoer van het huismerk van de super, en die katten gingen echt niet dood daardoor.

Gaan we nou binnenkort de reclames krijgen van cavia's en konijnen die speciale gerechtjes moeten krijgen met een Michelin-ster, of honden die wilde patrijs en vers everzwijn voorgeschoteld moeten krijgen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
17-08-2019 18:12
40 jaar geleden hadden mensen ook katten en die kregen gewoon brokjes en af en toe een blikje onbestemd kattenvoer van het huismerk van de super, en die katten gingen echt niet dood daardoor.

Jajaja, daar ga je weer. 40 jaar geleden aten mensen ook eenzijdiger en werden ze ook minder oud als nu. Net als huisdieren.
Maar hé, leef vooral of het 40 jaar geleden is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven