Thuis
alle pijlers
Post vorige bewoners
dinsdag 12 november 2019 15:53
Ik ben een paar maanden geleden verhuisd. Ik krijg nog steeds post van de vorige bewoners. En hardnekkige post.
T-mobile blijft de facturen naar dit adres sturen. Ik heb hun gebeld dat de vorige bewoners hier al maanden niet meer wonen, maar ze blijven post sturen. Ze zouden wel een sms sturen naar het telnr, maar de post blijft komen. Ik heb vandaag een envelop open gemaakt en het nummer gebeld dat erin staat, maar het gaat gelijk over op voicemail.
Wat kan ik doen tegen de post van de vorige bewoners die hier nog steeds blijft komen?
T-mobile blijft de facturen naar dit adres sturen. Ik heb hun gebeld dat de vorige bewoners hier al maanden niet meer wonen, maar ze blijven post sturen. Ze zouden wel een sms sturen naar het telnr, maar de post blijft komen. Ik heb vandaag een envelop open gemaakt en het nummer gebeld dat erin staat, maar het gaat gelijk over op voicemail.
Wat kan ik doen tegen de post van de vorige bewoners die hier nog steeds blijft komen?
dinsdag 12 november 2019 15:59
Post gericht aan iemand anders
1. Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
2. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
3. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-locatie.
4. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
https://www.postnl.nl/klantenservice/pr ... zorgd/post
1. Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
2. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
3. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-locatie.
4. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
https://www.postnl.nl/klantenservice/pr ... zorgd/post
dinsdag 12 november 2019 16:00
Ik heb een keer een deurwaarder aan de deur gehad voor de vorige bewoners. Toen moest ik bewijzen dat ik hun niet was (met paspoort). Was erg naar. Dus ik zou erg mijn best doen om de verzender ervan te overtuigen dat ze er niet meer wonen. Alles terugsturen met erop: geaddresseerde onbekend op dit adres.
dinsdag 12 november 2019 16:06
dinsdag 12 november 2019 16:07
Aanvulling: streep ook die oranje barcode rechts onderaan, of wat voor barcode dan ook, goed door, want anders ontvang je de post vaak gewoon weer opnieuw omdat het automatisch weer naar jou toe wordt gesorteerd.PoesinBoots schreef: ↑12-11-2019 15:59Post gericht aan iemand anders
1. Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
2. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
3. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-locatie.
4. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
https://www.postnl.nl/klantenservice/pr ... zorgd/post
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 12-11-2019 16:14
5.79% gewijzigd
dinsdag 12 november 2019 16:12
Over providers.
Een mailtje zou het makkelijkste zijn,
maar T-Mobile heeft geen mogelijkheid om naar hen te mailen.
Via Facebook kan je wel een bericht sturen:
https://www.facebook.com/tmobilenl
Ik was ooit fan van XS4ALL en maakte overal reclame voor hen, maar na gehannes (wat ze in mijn schoenen hebben geschoven) en toen ze ontkenden wat ze telefonisch hadden toegezegd, zal ik nooit meer klant bij hen worden.
Een mailtje zou het makkelijkste zijn,
maar T-Mobile heeft geen mogelijkheid om naar hen te mailen.
Via Facebook kan je wel een bericht sturen:
https://www.facebook.com/tmobilenl
Ik was ooit fan van XS4ALL en maakte overal reclame voor hen, maar na gehannes (wat ze in mijn schoenen hebben geschoven) en toen ze ontkenden wat ze telefonisch hadden toegezegd, zal ik nooit meer klant bij hen worden.
dinsdag 12 november 2019 16:13
Voor overige post.
De vorige bewoner had blijkbaar nogal wat donaties aan goede doelen lopen, dus ik kreeg steeds bedelbrieven.
Ik heb ervoor gekozen om de bedelbrieven niet in de papierbak te mikken.
Maar elke keer een mail te sturen.
Daar had ik trouwens een apart mailadres voor aangemaakt.
IMHO is dit de enige manier om er vanaf te komen.
De vorige bewoner had blijkbaar nogal wat donaties aan goede doelen lopen, dus ik kreeg steeds bedelbrieven.
Ik heb ervoor gekozen om de bedelbrieven niet in de papierbak te mikken.
Maar elke keer een mail te sturen.
Daar had ik trouwens een apart mailadres voor aangemaakt.
IMHO is dit de enige manier om er vanaf te komen.
dinsdag 12 november 2019 16:13
De vorige vorige bewoner deed vertaalwerk/tolkwerk voor de Rechtbank Haarlem. Daar heb ik steeds de post van teruggestuurd, ongeopend. Hielp niet. Eerste telefoontje hielp niet. Tweede telefoontje naar de Rechtbank. Telefoniste van de Rechtbank: "Nou mevrouw, weet u wel hoe druk we het hier hebben? Denkt u nu echt dat ik ga uitzoeken wie die post naar uw adres blijft sturen?"
Stomme muts. Ik neem de moeite om in mijn eigen tijd en op eigen kosten te bellen. En dan zo'n reactie.
Stomme muts. Ik neem de moeite om in mijn eigen tijd en op eigen kosten te bellen. En dan zo'n reactie.
dinsdag 12 november 2019 18:19
Wat een stupide beleid zeg.Nagellakmetglitter schreef: ↑12-11-2019 17:56Ik heb al een maand geleden met T-mobile gebeld. Ze zeggen dat alleen de vorige bewoners mogen aangeven dat er geen post meer naar mijn adres moet worden gestuurd. Ik mag dus niet zelf aangeven dat ik geen post meer van hun wil ontvangen.
Ik zou een dergelijke klacht indienen via de website Klachtenkompas:Nagellakmetglitter schreef: ↑12-11-2019 17:57Retour afzender doe ik al 4 maanden of zo. Het helpt niet, ze doen er niks mee. Dat helpt niet bij T-mobile
https://www.klachtenkompas.nl/klachten/ ... es-bedrijf
Als de Consumentenbond meekijkt en de klacht voor heel Nederland zichtbaar is, dan is een bedrijf geneigd om je klacht sneller op te lossen. (Je privégegevens zijn onzichtbaar op de website.)
dinsdag 12 november 2019 18:39
Oh, dat ga ik dan doen.
De dichtstbijzijnde postbus is moeilijk toegankelijk voor mij, want het zit bij een hoge stoeprand met een smal stoepje bij een kruispunt. Dat gaat niet goed samen met mijn scootmobiel. En het heeft toch geen zin om retour te sturen omdat alleen de vorige bewoners de post kunnen stop zetten.
De dichtstbijzijnde postbus is moeilijk toegankelijk voor mij, want het zit bij een hoge stoeprand met een smal stoepje bij een kruispunt. Dat gaat niet goed samen met mijn scootmobiel. En het heeft toch geen zin om retour te sturen omdat alleen de vorige bewoners de post kunnen stop zetten.
donderdag 14 november 2019 09:09
Goede doelen post en rekeningen van de vorige bewoners heb ik na heel vaak terug sturen met de opmerking 'geadresseerde verhuisd, adres onbekend' kunnen stoppen door op de enveloppe te schrijven wat ze niet begrepen aan 'verhuisd, adres onbekend' en dat ik de post, ook de rekeningen, voortaan weg zou gooien.
Het was niet erg vriendelijk, maar na een jaar terug sturen, was ik er helemaal klaar mee.
Het was niet erg vriendelijk, maar na een jaar terug sturen, was ik er helemaal klaar mee.
donderdag 14 november 2019 09:14
Odense2 schreef: ↑12-11-2019 18:19Wat een stupide beleid zeg.
Ik zou een dergelijke klacht indienen via de website Klachtenkompas:
https://www.klachtenkompas.nl/klachten/ ... es-bedrijf
Als de Consumentenbond meekijkt en de klacht voor heel Nederland zichtbaar is, dan is een bedrijf geneigd om je klacht sneller op te lossen. (Je privégegevens zijn onzichtbaar op de website.)
Klachtenkompas haalt niets uit wat een gewone klachtenprocedure bij een bedrijf ook niet uit kan halen. Is gewoon een vorm van social media om nog een keer je klacht neer te leggen.
Ik zou m'n schouders ophalen en het in de papierbak gooien. Bij grote bedrijven komt die retourpost toch vaak niet goed terecht of wordt niet verwerkt.