Muizen!!!! en ik ben er zo bang van

05-09-2007 18:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen vrijdag zag ik in het keukenkastje muizenkeutels liggen, en ik heb zo'n hekel aan die beesten, zaterdag een stuk van de keuken weggehaald en het gaatje gevonden waar ze door binnenkomen, dus meteen dichtgemaakt. Overal onder de keuken lagen hondebrokken die ze dus uit zijn bak halen. Ik dacht dus dat ik ervanaf was, maar not, ik hoorde ze gisteren weer dus heb bewust 20 brokken in de bak gelaten, en ja hoor vanochtend zaten er nog maar 4 in. Dus vanmiddag onder de keukenplint gif gezet, trek ik net de diepvries open ook ondrin vol keutels, in de woonkamer ook op tafel en in de studeerkamer, er ligt helemaal geen eten daar alleen papier. Heeft iemand tips wat ik kan doen want ik ben als de dood voor die beesten, als ik een kast opentrek ben ik bang dat er eentje uitspringt. Alle tips zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
kun je een weekje een kat van iemand lenen? Alleen al door de aanwezigheid van een kat vluchten de muizen volgens mij.... Succes!
Alle reacties Link kopieren
Behalve gif ( veeel gif) heb ik ook geen tips. Ben alleen blij te lezen dat er nog iemand is die die krengen eng en vies vind...



Ik heb een vriendin met ratjes... die laat ze ook over haar bed lopen en zo... Zij moet het weten, tis haar bed, maar ik gruwel...
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Tja een kat heb ik ook aan zitten denken, alleen denk ik dat dat niet zo goed gaat met mijn hond, die heeft het niet op katten, en ook niet op muizen trouwens, hij durft nu ineens niet meer van de stoel te springen. Dus probeer inderdaad maar het gif, maar ja dat duurt een tijdje voordat ze dan weg zijn. Hoop maar dat ik er niet te veel zie want dan gruwel ik echt.
Bij de dierenwinkel verkopen ze muizenklemmen. Werkt goed, ik vang er twee, drie per keer.

Heb er ook last van, de pest is dat die beesten zich per dag lijken te vermenigvuldigen. Zag er pas nog zes tegelijk achter elkaar aan lopen. Zet drie klemmen neer, elke avond, want ze leven 's nachts. En dan 's ochtends heb je er een paar gevangen. Tip; muizen houden van chocopasta, of pindakaas. Dus doe wat brood met pasta of pindakaas erop. Geen kaas, dat is een fabeltje. En stop je etenswaren goed weg, ze vreten door alles heen. Ik kan geen brood meer neerleggen want dat pakken ze als eerste. Let dus goed op of ze hebben zitten knagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet precies hoe je je voelt.

Een paar maanden geleden ben ik hier in huis gestruikeld over een muis. Ik ben er als de dood voor, echt. Afgrijzelijk...



We hebben gedaan:

- de poes van de buren op visite gehad.

- gif gezet. Meteen weer weggehaald, want als hond of kind dat eet...

- Alles, alles, in afsluitbare bakken gedaan. (tip: deze week zijn hondenbrokkenbewaarbakken in de aanbieding bij de blokker, sluit vacuum af.

- val met kaas gezet.



Niets van dit alles hielp genoeg. We hebben een prof gebeld. Die zei: alle gaten dichtmaken (dus de gaten waar de waterleiding de grond in gaat enzo.

en zorgen dat er geen voer is waar ze bij kunnen. Bij gebrek aan voer gaan ze papier eten. papier verzamelen ze ook voor hun nesten.

Kaas eten ze niet, pindakaas of spek wel.



Dus, wij hebben gecheckt of ons huis gaten dicht was (ze hebben echt maar een cm nodig), dat was zo. We hebben alles opgeborgen, oud papier in de schuur bewaard en al het voedsel afgesloten in blikken of plastic.

Ook hebben we pindakaas op de val geplaatst.

Tsjakka. muis dood. En daarna? Nooit, nooit meer 1 keuteltje gevonden. Dus het was er echt maar een. Terwijl we ook boven keutels vonden...



Als ik jouw verhaal lees heb je er een paar meer. Ik zou als een gek muizenvallen gaan zetten. Lekker met pindakaas erop, goed afstellen. Psychologisch werkt het ook goed: je wordt ze langzamerhand meester. Haal dode muizen wel meteen weg en varieer in plek van neerzetten en in beleg. Muizen schijnen nogal intelligent te zijn en schijnen te weten waar hun muizenvriendjes aan dood zijn gegaan...



Sterkte, ik weet hoe je je voelt!
Alle reacties Link kopieren
oja, dat van die kat....



Vrienden van mijn ouders hebben twee katten. En muizen. Heel veel muizen. Zo goed werkt dat dus niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie tips, gaten dichtgemaakt ben ik dus ook volop mee bezig, maar ik woon in een nieuwbouwhuis, dus veel gaten zijn er niet, hebben vandaag ook alles in de meterkast dichtgemaakt, het is nu rustiger dan gisteravond, maar ik zit nog wel steeds op te letten. En als ik er over een paar dagen nog steeds last van heb dan bel ik een professional.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook speciale contactdozen te koop die je in het stopcontact stopt, en dat geeft een geluidssignaal waardoor je geen last van muizen hebt want dit is echt akelig voor muizen. Geluidssignaal hoor je overigens zelf niet, in bakkerijen wordt hier ook mee gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
shit nou zag ik er net eentje lopen en nu rustig slapen zometeen, not
Alle reacties Link kopieren
Is echt shit ja, zijn het grote muizen of van die kleine veldmuisjes.
Alle reacties Link kopieren
nou ik vond hem behoorlijk, maar ja ik zag iets bewegen en raakte meteen in paniek, dus echt goed heb ik hem niet gezien. Heb bewust weer de vaatwasser aangezet, dat maakt veel lawaai onder de keuken en daar zijn ze niet happig op maar hij ging toch regelrecht de plint over onder de vaatwasser. Ik heb mezelf nu maar een borrel ingeschonken zodat ik zometeen een beetje rozig ben en meteen kan slapen anders lig ik maar te luisteren. Ik woon in een bungalow, dus slaapkamer grenst aan de woonkamer waar ik ze ook al keutels gezien heb, gelukkig niet in de slaapkamer, hoop dat ze daar niet in kunnen, ligt hoogpolige vloerbedekking, dus is denk/hoop ik niet makkelijk om onder de deur heen te wurmen. Want als ik eenmaal daar keutels zie dan doe ik geen oog meer dicht.
Bij ons is het nog leuker: wij wonen in een studio, één grote ruimte dus. De keuken is in dezelfde ruimte als het slaapgedeelte... :S

Helaas is het ook een oud huis en het stikt waarschijnlijk van gaatjes en kiertjes waar ze doorheen kunnen. Ze lopen tussen de muren en tussen de plafonds/vloeren. Dus ze zijn zo van de buren (of de rest van het blok) bij ons. Ze "opereren" vanuit de keuken, daar ligt gif. Al het eten is opgeborgen (al járen!), maar toch zie je er (vooral in de winter) weleens eentje voorbij schieten. En soms hoor je vreselijk gepiep vanuit de keuken. Gisteren ontdekte ik dat ze het ladekastje in de gang hebben ontdekt, daar ligt sporadisch een beetje voorraad dat niet is afgedekt. (Notabene pal naast de doos muizengif, maar daar zijn ze dan weer vanaf gebleven)



Maar maak je geen illusies; ze kunnen overal doorheen/onderdoor. Onder onze vaatwasser zit een plint die net niet aansluit op de vloer (met het blote oog eigenlijk niet te zien) en daar schoot er ook eens eentje onderdoor. En ze kunnen ook over bijna elke ondergrond lopen, mijn zwager zag er laatst één bij hem thuis over het gordijn omhoogschieten.



Maar die stopcontactdingen werken volgens mij niet, althans, dat lees ik op allerlei forums. Ze schijnen te wennen aan het geluid. Is zelfs eens een "documentaire" over geweest bij Discovery.



Muizenvallen zijn wel effectief, als je ze tenminste echt op scherp zet. Doe je dat niet, dan vind je de volgende ochtend een muizenval zonder pindakaas én zonder muis. Maar het is niet handig met andere kinderen en huisdieren. Dat geldt ook voor gif trouwens. En ik heb ook ontdekt dat ze daar op den duur wel erg vreemd gaan doen. Ze worden ontzettend traag, zijn echt een beetje de weg kwijt dan. En ik heb ook weleens een bloedkotsende muis gevonden. :o Katten kunnen zeer effectief zijn, maar sommige katten zijn vreselijk lui en laten die muizen gewoon voorbijlopen.



Ohja, even over die professionals: volgens mij doen die ook niet meer dan gaten dichten en gif neerzetten.
Alle reacties Link kopieren
of je belt de gemeente of een verdelger.. en dan nog vandaag dan ben je er het snelste vanaf.

Realiseer je wel dat als je zelf gif gaat neerzetten ( denk aan de hond ) of klemmen dat jij dan ook degene bent die de dode muizen moet gaan opruimen...



succes ermee
Alle reacties Link kopieren
sosofie schreef op 05 september 2007 @ 21:04:

oja, dat van die kat....



Vrienden van mijn ouders hebben twee katten. En muizen. Heel veel muizen. Zo goed werkt dat dus niet altijd.




Dat is vreemd! de katten van mijn ouders en die van mijn zusje ( 2 verschillende huizen ) zijn echte jagers.. geen muis is veilig in hun buurt.



Wat ook wil helpen is om een slang tijdelijk in huis te hebben.. van die slangen die muizen eten dan he.. moet je wel vrienden of kennissen hebben met zo'n slang.
Alle reacties Link kopieren
En klimmen dat ze kunnen, zelfs de buren 7-hoog hebben ze in huis.
Alle reacties Link kopieren
mijn kat charly bied zich aan voor je jacht :)



xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven