Help, hele dikke enge spinnen in huis

17-09-2007 11:27 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



De titel zegt het al: Ik heb hele grote dikke spinnen in huis. Ik gruwel hier echt verschrikkelijk van. Gisteravond 4! In de afgelopen 2 weken hebben we er denk ik wel 15 gevangen en dat zijn dan echt alleen de hele grote! Weet iemand misschien wat ik hier tegen kan doen? Bedankt voor de eventuele antwoorden alvast.
oh God, 4 op 1 avond! Getsie.. heb je een idee waar ze vandaan komen? Onder de vloer.. of uit de schuur? ZIt er ergens een gat in een spouwmuur? Je zal wat gaten moeten dichten met purschuim ofzo..



Wij hebben er ook wel eens een rondrennen.. echt zo'n hele grote met harige dikke lange poten en een grijs lijf.. jakkes. Ik vind een kruisspin echt niet eng, maar als er zo een door mn badkamer rent ga ik echt gillen!!
Zijn het van die vette, met dik lijf en dikke poten, die vervolgens door je huis heen rennen? Die heb ik ook een tijd gehad, in mijn vorige huis. Het is paartijd en ze zoeken naar een partner. Bij voorkeur als je met blote voeten door de keuken loopt *gruwel*.

Ik heb nergens een middeltje gevonden dat ertegen hielp. Wat wel een beetje hielp was mijn kat erop afsturen. Hij ving ze en at ze op. Maar goed, das een lapmiddel natuurlijk. Verder zou je goed op kunnen letten of alle gaatjes in je huis dicht zijn, en de ramen zo veel mogelijk dicht laten. En ondertussen lees ik mee of iemand anders niet een gulden tip heeft;).
Alle reacties Link kopieren
ohh wat eng! Ik zou gek worden.. Gelukkig heb ik er niet zo heel vaak eentje in huis, maar voor het geval dat heb ik een killer spray.. Misschien niet zo milieuvriendelijk en/of diervriendelijk.. maar effectief is het wel..
Wij hebben er de eerste paar jaar ook last van gehad toen we in een nieuwbouwwoning gingen wonen. De kans is groot dat jij ook ergens woont waar in de buurt in de grond gewerkt wordt, want daar komen ze meestal vandaag. Ik heb geen flauw idee wat je er tegen kunt doen, het enige dat ik kan doen is je wat moed inspreken. Als het goed is, gaat het vanzelf weer over als de werkzaamheden in de buurt klaar zijn.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje wat eng! Hier zat er vanochtend ook een in de gootsteen, ik schrok me rot! Bah!

Ik heb ook geen idee wat je er tegen kunt doen, misschien dat iemand nog een goede tip heeft, dus ik blijf meelezen haha :)
Alle reacties Link kopieren
Ik mag de killerspray nie gebruiken van mijn vriend omdat hij zegt dat dat dan overal op zit (kasten en deuren) en zegt dat dat onmogelijk gezond kan zijn. Dus ofwel roep ik mijn vriend of gil ik de hele buurt bij elkaar, of ik bel mijn schoonpa (als ik alleen thuis ben), gooi ik er shampoo, kokend water of haarlak op, van alles en nog wat om die vieze beesten dood te krijgen. Ik ben er heel erg bang van. Vriendlief vindt dat ik me er maar moet over zetten, maar dat gaat niet zomaar. Ik doe alle ramen dicht, zelfs de 'putjes' van de gootstenen en badkuip gooi ik dicht. Hoef die vieze beesten echt niet in huis.
Alle reacties Link kopieren
Haha Fien weet je wat ook heel handig is.. Je hebt bij Blokker enzo van die tennisrackets waar dan op de "snaren" stroom op zit.. Dan hoef je ook niet zo dicht bij zo'n beest in de buurt te komen en hij is meteen dood..

Zijn allemaal van die sadistische oplossingen he.. :-$ Maar idd, brrrrr zo eng die beesten!! (helemáál eng is als ze ergens gewoon "hangen" en je loopt er bijna tegenaan!! :-O
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de reacties alvast! Ja ik vind ze ook echt eng en ze hebben inderdaad haren op hun poten! ieuw! Heb al 1 gat in de muur dicht geplakt kan verder geen gaten ondekken waar ze doorheen kunnen komen. Ga ook maar eens een spuitbus kopen om ze te lijf te gaan! Bedankt alvast en ik wacht nog even af of er misschien iemand met de gouden tip komt.
Alle reacties Link kopieren
klinkt als de bekende 'rioolspinnen' zoals we ze hier noemen.

wij hebben ze vroeger ook gehad ze kwamen van onder het huis.

mijn ouders hebben toen de achterkant van het huis wat isolatie material gespoten/geplaatst.

ze kwamen daar vandaan en wandelde bij ons gewoon naar binnen van onder het huis.

hoe is het met jullie kruipruimte/schuilkelder onder het huis is die wel goed afgesloten??



xxx
Alle reacties Link kopieren
die rioolspinnen zitten vooral in gebieden waar water is. rivieren, beekjes...vriendin van me heeft dat ook eens gehad, verdelger gebeld en de huurbaas even alle openingen en kieren laten dichten en ze heeft er geen last meer van gehad...

eng: ze komen door het doucheputje enzo omhoog. misschien een idee om daar een klein roostertje in te plaatsen met fijne mazen.
Alle reacties Link kopieren
My gawd.. ik krijg nu al de kriebels.. sta je lekker te douchen... :-|
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er gelukkig niet bang voor. We wonen tegenover een weiland en ons huis zit ook regelmatig vol met die dikkertjes. Maar ik laat ze lekker zitten omdat ze er wel voor zorgen dat die vervelende muggen en vliegen er aan gaan. Dus als ik dan de keuze heb tussen muggen die me lekprikken en een dikke spin die alleen 's avonds is te zien dan kies ik het laatste. Succes met je jacht!
Alle reacties Link kopieren
zal ik jullie eens iets vies vertellen het schijnt dat je 1 a 2 keer per jaar in je slaap een spin inslikt

iiiieeeeeeeeeeh



xxx
Alle reacties Link kopieren
Wie zit ook met haar voeten van de grond door dit topic te scrollen? :-$
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
ikke niet, mijn kat vangt ze en eet ze op!!

hoef zeker niet bang te zijn voor die spyders



xxx
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef op 17 september 2007 @ 12:59:

Wie zit ook met haar voeten van de grond door dit topic te scrollen? :-$
als ik heel eerlijk ben...ikke. :-$
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat het gekke is ze lijken steeds uit 1 hoek te komen, kan daar echter helemaal niets ondekken het enige gat wat er zat heb ik dichtgeplakt met plakband. Ben al blij om te lezen dat ik iig niet de enige ben die ze echt heel erg eng vind, bel steeds mijn vader op als ik er weer een zie en die komt hem dan heel lief doodmaken!
Alle reacties Link kopieren
IIEEKKSSSS!



Heel herkenbaar: ook ik heb wel eens last van die knoeperds! Vooral als het buiten wat herfstachtig weer wordt, komen ze binnen schuilen. Jakkie....



Ik heb wel een kat, maar ja... die ziet zo scheel dat ze er niets van ziet. En mocht ze eens een helder moment hebben, dan loopt ze er heen, kijkt er naar en... that's it!



Ik pak vaak een krant of een schoen en doe het nodige sla werk, maar als er iemand anders in de buurt is, dan is die persoon de "gelukkige"!
queenfan25 schreef op 17 september 2007 @ 12:54:

zal ik jullie eens iets vies vertellen het schijnt dat je 1 a 2 keer per jaar in je slaap een spin inslikt

iiiieeeeeeeeeeh



xxx
Dat heb ik ook weleens gehoord ja, maar sinds ik een paar maanden geleden wakker werd van een spin op mijn arm (en niet eens zo'n grote) geloof ik echt niet meer dat ik niet wakker zou worden van een spin in mijn mond!!
Alle reacties Link kopieren
Het eerste wat ik doe als ik thuis kom, is alle plaatsjes afgaan waar er spinnen kunnen zitten. Ik denk er toch aan om zo'n spuitbus in mijn auto te houden. Zo'n tennisrakket met stroom op zie ik ook niet zitten, moet je dat beest ook al aanraken he, als is het maar met die rakket... brr nee geef mij maar die spuitbus.

En vriendlief heeft de gewoonte om de kastdeuren te laten openstaan, zat er onlangs zo'n grote in de kast toen ik een kopje wou nemen... ik stond direct de andere kant van de kamer, brr... vriendlief vond mijn reactie maar overdreven en heeft het beest buiten gezet. Kan er ook niet aan doen, heb er een eeuwige schrik voor...

(ik voel het al kriebelen aan mijn benen zeg, de gedachte dat zo'n beest op mij zit ... wil er gewoon niet aan denken).
Alle reacties Link kopieren
Het wordt herfst, en dan zoeken ze graag een plekje beschut. Maar het zijn uitstekende muggenvangers, en ze doen jou helemaal niets!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die Rioolspinnen in mijn vorige huis ook gehad. Ze kwamen vooral binnen op regenachtige dagen. De eerste keer dat ik er een zag staat me heel helder voor de geest, vriend buiten te roken, de buitendeur stond op een kier zodat hij weer naar binnen kon, het regende enorm (hij stond onder afdak in de poort ;-) )en ik zat met baby op de bank. Plotseling zag ik vanuit de gang iets onze kant op en de kamer binnen rennen. Het leek nog het meeste op een krab, qua grootte, maar het bleek dus een rioolspin. Ik ben op de bank gaan staan en heb zo hard gegild dat vriend meteen naar binnen kwam rennen met hart op hol, omdat hij dacht dat er iets met ons kind was. Inmiddels had ik mijn ultieme ongedierte-dood-boek uit de kast getrokken, dat kon vanaf de bank ;-). Het boek, Art at the turn of the 20th century heeft al heel wat spinnenlijven ontmoet, ik kan een ieder zo'n boek aanraden. Deze rioolspin had het geluk dat vriend iets spinnenlievender is en is buiten, in de stromende regen dus wellicht juist wreder want langzame dood, neergeplempt.



Na een tijdje begon ik ze minder eng te vinden, misschien relativeert het: ze doen namelijk niets (helpt niet he? ;-) ). Ik werd vooral heldhaftiger omdat ze er zo vaak zaten, werd er een soort imuun voor. En wilde baby er tegen beschermen en er was niet altijd iemand in de buurt om de held uit te hangen dus dat moest ik zelf doen. Inmiddels ben ik verhuisd en ben ik nog (afkloppen) geen spin tegengekomen.



Resumerend zijn de suggesties en tips dus:

- kind krijgen ;-)

- verhuizen ;-)

- dik kunstboek aanschaffen ;-)

- net zo lang kijken tot angst verdwijnt ;-)



Sterkte! Hoop dat gaten dichten en spuiten helpt! Ik mag dan minder bang zijn, vies vind ik het nog steeds!



En inslikken, blegggghhh...ik hoop geloof ik ook wel dat ik op tijd wakker zou worden!
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Alle reacties Link kopieren
Ha! een vervolg op het spinnentopic van een jaar geleden (topic 'mijn blik viel op een spin' :-O )



Ik heb er nu een paar per week. Maar dan ook écht grote: met poten zijn ze gemiddeld zo'n 8 centimeter doorsnee. Gek genoeg is het lijf niet dik, eerder langwerpig en dun. Het zijn wel van die vieze zwarte spinnen. Ze zitten opeens op de muur, in de kelderkast of ze rennen over de vloer.



Geen idee waar ze vandaan kunnen komen. Ik weet wel dat ik niet lekker meer zit, 's avonds. Ze passen gelukkig wel in de stofzuiger, al steken hun poten daar een heel eind uit als je de slang erop zet. Die poten vouwen wel in. Prop keukenpapier in de slang voor de zekerheid!
Alle reacties Link kopieren
Hahaha Inad: goed boek zeg!



Hoe er rekening mee dat die grote spinnen ook meestal met z'n 2-en zijn. Dus als je er 1 hebt gezien, ga dan maar op zoek naar de ander.



Ik ben niet zo bang voor spinnen, maar leuk is anders. Ik vind muggen vervelender, dus kleine spinnen mogen even blijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven