Wie solliciteert momenteel ook?
woensdag 8 juli 2009 om 17:35
donderdag 15 oktober 2009 om 19:55
Ja ik heb eerst ook gekeken naar administratieve functies voor tijdelijk of als opstapje omdat er voor mij ook weinig interessante vacatures zijn. Maar het viel mij erg tegen en kreeg veel afwijzigingen in de trant van overgekwalificeerd of dat ze dan bang zijn dat je zo weer weg bent of niet de relevante werkervaring etc. etc.
Echt frustrerend Flashy als je dezelfde dag de afwijzing al krijgt. Geeft mij altijd zo'n gevoel van weer een dag weggegooid, en dat je dan beter je tijd aan iets anders had kunnen besteden. Mja, dat is solliciteren en het hoort er helaas allemaal bij.
Guria, heel veel succes met je gesprek! Het gaat vast goedkomen. Probeer je vooral goed uit te leggen en probeer vast antwoorden te verzinnen op waarom waarom waarom: waarom ben je geschikt? je zegt dat je goede communicatie vaardigheden hebt. Waarom? Waar blijkt dat uit? Etc. En probeer ook voorbeelden te verzinnen bij je eigenschappen, uit vorige baantjes of uit je persoonlijke leven. Succes!
Echt frustrerend Flashy als je dezelfde dag de afwijzing al krijgt. Geeft mij altijd zo'n gevoel van weer een dag weggegooid, en dat je dan beter je tijd aan iets anders had kunnen besteden. Mja, dat is solliciteren en het hoort er helaas allemaal bij.
Guria, heel veel succes met je gesprek! Het gaat vast goedkomen. Probeer je vooral goed uit te leggen en probeer vast antwoorden te verzinnen op waarom waarom waarom: waarom ben je geschikt? je zegt dat je goede communicatie vaardigheden hebt. Waarom? Waar blijkt dat uit? Etc. En probeer ook voorbeelden te verzinnen bij je eigenschappen, uit vorige baantjes of uit je persoonlijke leven. Succes!
vrijdag 16 oktober 2009 om 08:47
Kabouter, waarom bel je, als je niks meer hebt gehoord, straks aan het eind van de middag toch niet even zelf nog. Je hebt al contact gehad en je kunt makkelijk zeggen dat je benieuwd bent of er al een beslissing genomen is. Die mensen willen je graag hebben toch? Jij wilt daar graag werken. Het is alleen dat er van bovenaf nog goedkeuring gegeven moet worden. Dus die mensen bellen die jou graag willen hebben zou ik gewoon doen!
Guria heel veel succes! Sleep die baan binnen!
Guria heel veel succes! Sleep die baan binnen!
vrijdag 16 oktober 2009 om 08:54
Misschien mag ik me hier ook aansluiten en af en toe iets
posten?Ik ben namelijk ook werkzoekend en doe 6-8 sollicitaties per week.Hoe meer hoe beter.Ik solliciteer nogal
breed,bel ook na als ik na 14 dagen nog niets heb gehoord en
soms bel ik van tevoren om informatie in te winnen.Dan weet
werkgever ook dat hij me al heeft gesproken.Dit zijn ook tips
van mijn reintegratiecoach.Verder hou ik de sites van de
uitzendbureaus in de gaten.Zit verder niet stil en doe aardig
wat.Ben ook naar banenbeursen geweest.Verder heb ik
daarbaast natuurlijk ook een leven.Naast dat sollicteren
sport ik ook 10 uur per week (dan hebben werkgevers ook een
gezonder werknemer en verder ook voor mezelf),lees ik en
doe ik het huishouden zodat vriendlief uit kan rusten.Soms
vind ik het vervelend dat ik overal achternaar moet gaan bellen.
Maar ik doe het liever toch anders doet het niemand.Ik heb
uitzicht op een tweede gesprek.De directeur is nog op
zakenrejs en wil mij graag ook ontmoeten.Dus dat is ff
wachten totdat hij weer terug is.
Verder succes en sterkte iedereen hier!Het valt niet mee (ik kan erover meepraten)maar ik geef de moed niet op en blijf
positief.Wens me dat iedereen hier snel een leuke baan gaat
vinden.
Liefs,Geraldine
posten?Ik ben namelijk ook werkzoekend en doe 6-8 sollicitaties per week.Hoe meer hoe beter.Ik solliciteer nogal
breed,bel ook na als ik na 14 dagen nog niets heb gehoord en
soms bel ik van tevoren om informatie in te winnen.Dan weet
werkgever ook dat hij me al heeft gesproken.Dit zijn ook tips
van mijn reintegratiecoach.Verder hou ik de sites van de
uitzendbureaus in de gaten.Zit verder niet stil en doe aardig
wat.Ben ook naar banenbeursen geweest.Verder heb ik
daarbaast natuurlijk ook een leven.Naast dat sollicteren
sport ik ook 10 uur per week (dan hebben werkgevers ook een
gezonder werknemer en verder ook voor mezelf),lees ik en
doe ik het huishouden zodat vriendlief uit kan rusten.Soms
vind ik het vervelend dat ik overal achternaar moet gaan bellen.
Maar ik doe het liever toch anders doet het niemand.Ik heb
uitzicht op een tweede gesprek.De directeur is nog op
zakenrejs en wil mij graag ook ontmoeten.Dus dat is ff
wachten totdat hij weer terug is.
Verder succes en sterkte iedereen hier!Het valt niet mee (ik kan erover meepraten)maar ik geef de moed niet op en blijf
positief.Wens me dat iedereen hier snel een leuke baan gaat
vinden.
Liefs,Geraldine
vrijdag 16 oktober 2009 om 09:09
vrijdag 16 oktober 2009 om 10:18
Nou ik heb het bijbaantje te pakken. Ik draai een maandje proef en dan zien we weer hoe het verder gaat. Het lijkt me heel erg leuk al is het maar voor een paar uur per week en het geeft wat afleiding van mijn huidige onderbetaalde baan. En daarmee heb ik ook besloten om voorlopig te stoppen met solliciteren, ik ga er iets op vooruit qua loon bij huidige baan en er worden meer reiskosten vergoed dus dat is ook wel ok-ish. We moeten nu alleen even uit het rooster komen. Het werkt ontzettend demotiverend als je telkens wordt afgewezen dus als mijn contract hier teneinde loopt dan zie ik wel weer verder of als de bijbaan niets wordt natuurlijk..
Ik wens iedereen succes hier, zal jullie blijven volgen en hoop dat iedereen iets krijgt waar je je in kan vinden
Ik wens iedereen succes hier, zal jullie blijven volgen en hoop dat iedereen iets krijgt waar je je in kan vinden
vrijdag 16 oktober 2009 om 12:03
vrijdag 16 oktober 2009 om 17:56
Terug van gesprek, was een beetje typisch. Ze duwde me in een hoek waar ik niet zo goed uit wist te komen. Dat was wel een beetje jammer. Had denk ik ook achteraf op sommige vragen een heel ander antwoord willen geven, maar ja het gaat om wat er in je op komt.We zullen zien, volgende week krijg ik het te horen
vrijdag 16 oktober 2009 om 18:46
vrijdag 16 oktober 2009 om 22:44
NIna,van harte gefeliciteerd en bedankt voor je warme welkomst!IIk heb volgende week maanda intake-gesprek bij een werving & selectiebureau en dinsdag sollicitatiegesprek.
Woensdag sollicitatietraining en er zit een tweede gesprek
eraan te komen.De directeur moet eerst terugkomen van
zijn zakenrejs.Verder vind ik wel dat je veel dingen achternaar
moet gaan lopen,nabellen omdat je niets hoort en niet ieder
uitzendbureau schrijft je in omdat ze niets voor je hebben.Daar
heb ik niets aan.Maar we blijven gewoon positief.Het moet toch
een keer lukken.Ik spreek 6 talen,heb een goede opleiding en
werkervaring,doe mijn best met alles maar het is zo moeilijk.
Ik heb me ook wel eens geschaamd en schuldig gevoeld omdat
mijn vriend wel s'ochtends de deur uitmoet.Ik doe echt heel veel,zit niet stil,sport,lees,solliciteer heel breed.Ik doe echt mijn
uiterste best.Ik wil gewoon graag werken.
Woensdag sollicitatietraining en er zit een tweede gesprek
eraan te komen.De directeur moet eerst terugkomen van
zijn zakenrejs.Verder vind ik wel dat je veel dingen achternaar
moet gaan lopen,nabellen omdat je niets hoort en niet ieder
uitzendbureau schrijft je in omdat ze niets voor je hebben.Daar
heb ik niets aan.Maar we blijven gewoon positief.Het moet toch
een keer lukken.Ik spreek 6 talen,heb een goede opleiding en
werkervaring,doe mijn best met alles maar het is zo moeilijk.
Ik heb me ook wel eens geschaamd en schuldig gevoeld omdat
mijn vriend wel s'ochtends de deur uitmoet.Ik doe echt heel veel,zit niet stil,sport,lees,solliciteer heel breed.Ik doe echt mijn
uiterste best.Ik wil gewoon graag werken.
zaterdag 17 oktober 2009 om 12:58
Mariska thanks!In het weekend solliciteerd ik niet alleen doordeweeks.Wil niet de hele dag alleen maar aan solliciteren
zijn en eraan denken want soms doe ik dat te vaak.Dat zegt mijn vriend en mijn werkcoach ook ''loslaten en je hebt je handen vrij''!Dus wel doen wat je moet doen maar ook niet
vergeten dat er ook leuke dingen zijn om te doen!
zijn en eraan denken want soms doe ik dat te vaak.Dat zegt mijn vriend en mijn werkcoach ook ''loslaten en je hebt je handen vrij''!Dus wel doen wat je moet doen maar ook niet
vergeten dat er ook leuke dingen zijn om te doen!
zaterdag 17 oktober 2009 om 14:19
quote:Flashy schreef op 17 oktober 2009 @ 09:06:
Gefeliciteerd Nina!
welke baan is het?
Ik kan er niet teveel over zeggen ivm herkenbaarheid maar het is een leuke commerciele functie in het bedrijfsleven. Heb er echt zin in om te beginnen!
Moed houden allemaal, het komt allemaal goed
Fijn weekend allemaal
Gefeliciteerd Nina!
welke baan is het?
Ik kan er niet teveel over zeggen ivm herkenbaarheid maar het is een leuke commerciele functie in het bedrijfsleven. Heb er echt zin in om te beginnen!
Moed houden allemaal, het komt allemaal goed
Fijn weekend allemaal
zaterdag 17 oktober 2009 om 14:41
gefeliciteerd Nina! klinkt erg leuk! (zover je iets los kunt laten
)
en welkom Geraldine.
ik mag ook weer fulltime op zoek. k heb nog wel n baantje, maar meer dan dat is het ook echt niet. n paar uurtjes, en dat is simpelweg te weinig.
als ik maandag opvang geregeld kan krijgen ga k wat uitzendburo's verplichten me te helpen
en welkom Geraldine.
ik mag ook weer fulltime op zoek. k heb nog wel n baantje, maar meer dan dat is het ook echt niet. n paar uurtjes, en dat is simpelweg te weinig.
als ik maandag opvang geregeld kan krijgen ga k wat uitzendburo's verplichten me te helpen
zaterdag 17 oktober 2009 om 18:19
Nina,klinkt interessant.Wat voor taken heb je dan en heb jij ook
talenkennis nodig?
lotje,precies hetzelfde heb ik ook en ik heb helemaal geen werk
op dit moment,nog geen eens een baantje.Wel meer sollicitaties en gesprekken lopen en hoop dat er iets positiefs
uitkomt.Wil maar eens iets anders kunnen vertellen dan dat
ik nog steeds werkzoekend ben.
talenkennis nodig?
lotje,precies hetzelfde heb ik ook en ik heb helemaal geen werk
op dit moment,nog geen eens een baantje.Wel meer sollicitaties en gesprekken lopen en hoop dat er iets positiefs
uitkomt.Wil maar eens iets anders kunnen vertellen dan dat
ik nog steeds werkzoekend ben.
zondag 18 oktober 2009 om 14:04
Geraldine ik wil eigenlijk niet teveel loslaten over mijn nieuwe baan. Maar ik begrijp uit jouw berichtjes dat je vooral iets zoekt waar je je talenkennis kunt gebruiken? Als je ook een beetje commercieel inzicht hebt dan zul je zeker je voordeel kunnen doen met het feit dat je zes talen spreekt, bijvoorbeeld in een commerciele buitendienstfunctie? Of zoek je meer in een andere richting?