Werk & Studie alle pijlers

Kan dit?

26-11-2007 12:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gesolliciteerd naar een functie waar ik heel enthousiast over ben. Ik heb de brief twee weken geleden verstuurd, een dag nadat ik de vacature in de krant had zien staan. Nu is het zo dat de sluitingstermijn pas half december is en dat ik bij het herlezen van mijn brief vind dat mijn enthousiasme er niet duidelijk genoeg uit blijkt. Kan ik om mijn enthousiasme te benadrukken en mijn sollicitatie opnieuw onder de aandacht te brengen een tweede e-mail sturen? Is dat tactisch slim of juist opdringerig/raar? Wat vinden jullie?
Ik zou dat vrij raar vinden. Denk niet dat het een goede indruk maakt.



Wat je wel kunt doen is een goede vraag bedenken over de functie en dan het bedrijf opbellen om die vraag te stellen. Kun je daarna in dat telefoongesprek je enthousiasme nog eens benadrukken.
Alle reacties Link kopieren
Ik word niet gehinderd door veel soll.ervaring, dus wat mijn mening waard is weet ik niet.



Ik zou, als ik de functie echt heel graag wilde en ervan overtuigd was dat mijn eerste brief niet goed overkwam, toch nog een brief sturen. In deze tweede zou ik aangeven dat ik mijn eerste wil aanvullen. Origineel is het wel. Daarnaast geef je ermee aan hoe gedreven je bent om die functie te bemachtigen. Als je eerste brief in de grote hoop verdwijnt, heb je sowieso niets te verliezen.



Als het tot een gesprek komt, moet je wel alvast over je antwoord nadenken op een vraag in de richting waarom je belangrijke zaken niet meteen goed doet. First time right is tegenwoordig zo'n gevleugelde uitspraak.
Alle reacties Link kopieren
Hallo TO,

Zelf ben ik zo iemand die aan de andere kant van de tafel zit, en ik heb het meegemaakt dat iemand mij verzocht om de sollicitatiebrief nogmaals te lezen omdat die persoon zichzelf wel heel geschikt vond.

Ik heb me hier heel erg aan geergerd! Zo sterk dat deze persoon bij mij op het nee-lijstje voor de volgende vacature is gekomen. Alsof ik niet kan bepalen welke mensen ik geschikt vind voor mijn afdeling!

Maar dit is slechts mijn mening... :duckie:
Alle reacties Link kopieren
Ja maar nogmaals dezelfde brief lezen is anders dan een nieuwe brief sturen...
Alle reacties Link kopieren
dank je wel voor jullie reacties!



kletsbets, ging het in jou geval om een sollicitant die dat vroeg nadat je hem/haar had bericht dat hij/zij niet werd uitgenodigd? het is misschien anders als het gaat om een aanvulling op een eerdere sollicitatie tijdens de termijn dat de vacature openstaat? Bovendien ben ik niet van plan om nog een keer te roepen hoe geschikt ik wel niet ben, maar wil ik graag laten weten dat ik me verder verdiept heb in de organisatie en daardoor nog enthousiaster ben geworden.



Kan het dan wel of zou jij zeggen sowieso niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Je tweede brief moet natuurlijk wel wat toevoegen, ik heb dit zelf ook een keer gedaan...en ben aangenomen -) Ze vonden het heel leuk dat ik zo enthousiast was. Maar het ligt ook wel een beetje aan het bedrijf natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
ja, dat denk ik ook boompje, dat het ook ligt aan het bedrijf en zelfs aan de persoon die je tweede brief/mail leest. En dat maakt het juist zo lastig. Ik lees alleen maar enthousiasme in mijn (2e) brief, maar iemand anders kan dat natuurlijk anders interpreteren...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het wel doen, als de persoon aan de overkant twijfelt aan je goede bedoelingen, zegt dat meer over die persoon dan over jou denk ik.

Succes iig!
Alle reacties Link kopieren
wees dan wel voorbereid op de vraag waarom je je in eerste instantie niet volledig hebt verdiept in de organisatie. ik zou eerder een goede vraag bedenken en daarmee bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook eerder bellen en enthousiast daarin over gaan komen. Een tweede brief vind ik persoonlijk ook wel erg raar. Maar hangt misschien inderdaad van het soort bedrijf en het soort functie af, ik weet het niet. Zelf zou ik het nooit doen, dan zou ik gewoon zorgen dat die eerste brief enthousiast was en anders gewoon mijn "verlies' incasseren dat ik het beter had moeten doen.



Maar misschien vinden ze je op basis van de eerste brief ook al goed genoeg om uit te nodigen?
Alle reacties Link kopieren
De tactiek van 'Krengiserweer' lijkt mij de beste optie; heeft bij mij in ieder geval wel eens geholpen.
Alle reacties Link kopieren
Hee Tina,



Hoe is het verder gelopen? Heb je er nog een brief achteraan gestuurd of toch maar even gebeld? Heb je al reactie gehad?



Ik was gewoon even benieuwd :smile:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je afraden een tweede brief te schrijven. Dat zou bij mij in elk geval irritatie oproepen. Bovendien zou ik me afvragen of je niet gewoon wat beter over je eerste brief had kunnen nadenken, temeer daar de sluitingstermijn pas over twee weken is. Ik zou telefonisch contact opnemen met degene aan wie je de brief hebt gericht om te vragen of hij/zij jou kan vertellen wanneer je bericht kunt verwachten. Dan kun je gelijk aangeven dat je zo benieuwd bent omdat je enthouaist bent over de baan. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven