Werk & Studie alle pijlers

CAO loon kinderopvang HBO diploma

16-02-2008 15:54 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit erover te twijfelen om als leidster in de kinderopvang te werken. In principe ben ik overgekwalificeerd (heb een hbo diploma sociaal agogische richting) omdat leidster MBO niveau is. Toch wil ik het graag. Het lijkt me leuk en geld is niet alles. Toch wil ik weten wat het ongeveer verdiend.



Zijn er meer mensen die dit hebben en wat verdien je dan? Word je ingeschaald op hbo niveau wegens je diploma volgens de CAO kinderopvang? En wat is dan ongeveer een startsalaris? En anders wil ik graag weten wat het startsalaris is van een SPW-er bijv. dus MBO niveau? op basis van fulltime werkweek.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ben ook hbo'er in de kinderopvang en wordt net zo ingeschaald als een mbo'er. Dat vind ik op zich ook wel logisch, ik kies er zelf voor en doe hetzelfde als mijn mbo collega's. In de kinderopvang gaat je salaris bij mijn weten elk jaar een 'stapje' omhoog tot je aan het plafond zit zeg maar. Dus hoe meer werkjaren hoe meer salaris.



http://www.abvakabofnv.nl/cao/overzicht/



hier staat de cao kinderopvang ook tussen met salarisschalen. Ga er vanuit dat je dus vrij onderaan begint.. Succes !
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook met een HBO diploma in de kinderopvang en ben inderdaad gewoon als MBO'er ingeschaald.
Alle reacties Link kopieren
De functie wordt ingeschaald; dus als je overgekwalificeerd bent zul je echt niet meer verdienen.

Ik gebruik altijd maar het simpele 'hamburger bij McDonalds bakker' voorbeeld: of je nu 3 jaar lagere school hebt gedaan of meester in de rechten bent, voor de functie staat een bepaald salaris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven