Werk & Studie alle pijlers

Cursus tekenen en schilderen bij de NHA

02-07-2008 15:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



ten eerste .. waarom heeft viva toch geen "Hobby en vrije tijd"- topic? :-O

Ik zet dit dus maar even bij werk en studie neer.



Mijn vraag; heeft iemand ervaring met de cursus "Tekenen en schilderen" bij de NHA?



Ik wil deze cursus dus graag gaan doen. Wat vinden jullie van de cursus? Hoe is de inhoud van de cursus? Wat krijg je er allemaal bij? Gaat het huiswerk insturen en terug krijgen wat vlot? Hoe is de begeleiding?



Alvast erg bedankt! :)
Alle reacties Link kopieren
NHA =



Nationale Handwerk Academie

Nederlandse Hobby Academie

Neerlands Hogere Actieclub



??
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je niet de NTI..? Of de LOI?



Bij de LOI heb ik jaaaaaren geleden eens een cursusje gevolgd, en qua organistatie ( nakijken e.d. ) ging dat prima.



Alleen lijkt mij een cursus tekenen en schilderen niet geschikt om dat schriftelijk te doen. Daar heb je echt contacturen voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie serieus de NHA niet? Prima kwaliteit (ooit een cursus gevolgd) en qua prijs stukken goedkoper dan de LOI en de NTI.



Als je het specifiek voor je hobby doet en niet voor beroep zou ik sneller voor NHA kiezen dan voor NTI/LOI. Voornamelijk omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding dan beter vind.



En schriftelijk kun je zo'n cursus dus wel gewoon doen. Zolang je het voor de lol doet. Ik ken iemand die dat ook gedaan heeft en die heeft veel van zo'n zelfstudie tekencursus opgestoken. Je moet echter wel zelfdiscipline hebben.
Alle reacties Link kopieren
ik ken het idd echt niet
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even op internet intikken: http://www.nha.nl en je komt op hun site.



Ze bestaan echt al heel lang, ik heb echt al de nodige jaren geleden ooit eens een cursus bij ze gevolgd. Overigens ook eens bij de LOI en over de LOI verder geen slecht woord want ze zijn kwalitatief erg goed. Alleen ook best wel duur... NHA is wat dat betreft beter geprijsd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf kunstdocent, en raad het mensen af om zo'n cursus schriftelijk te doen.

Met kunstvakken (tekenen, muziek, etc) werkt het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Als je het echt puur voor de lol doet en je bent niet in de gelegenheid om ergens naar toe te gaan en/of je wilt zelf je tijd in kunnen delen... dan is het echt wel geschikt.



Het is voor zo'n beetje alle cursussen altijd wel beter om ergens heen te gaan om lessen te volgen ipv zelfstudie. Maar zelfstudie heeft weer andere voordelen. Het hangt dus vooral van het doel van TO af als ook de mogelijkheden van TO.
Alle reacties Link kopieren
[...]


Ik ben met de cursus bezig via de NHA, en ben er zeer tevreden over.
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 20-01-2019 13:27
Reden: OP verwijderd, quoten van de OP is niet toegestaan.
77.84% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven