Werk & Studie alle pijlers

CV - brief template...doen of niet

08-10-2015 18:21 21 berichten
Ik ben me aan het richten op de nederlandse banenmarkt daar we hopelijk snel weer terug kunnen naar Nederland.

Mijn zusje is ook druk aan het solliciteren, en zij liet me templates zien, die tip had ze gekregen van de hulp die ze krijgt (ze wordt ontslagen door besparingen, en krijgt daardoor hulp met solliciteren)

Zie: tempates Is dit een do of een don't in de sollicitatie wereld?

Er zitten mooie tussen, maar kan dit echt gebruikt worden? Ik ben bang dat de werkgever ineens 10 brieven met cv's in dezelfde templates krijgt, dan ben je ook niet echt origineel meer;-). Ik ben zelf helaas niet zo super handig dat ik dat zelf even in elkaar flans.

Ik zoek werk bv als klantenservice medewerker, in de reisbranche, winkels, of de kinderopvang (hopeloos, I know...) Dit is een beetje heel kort wat ik heb gedaan in mijn leven;-).

Mijn man vind het grote onzin, maar ja, hij heeft makkelijk praten, hij is zo gewild door zijn werkervaring, hij heeft nog nooit een afwijzing gehad. Volgens mij kan hij zijn cv nog op wcpapier afdrukken en krijgt hij de baan nog.

Dus.... is dit aan te bevelen, of kan ik die 20 euro beter in mijn zak houden?

Zijn er hier recruiters, HR personeel of anderen met veel verstand van zaken:-)?
Alle reacties Link kopieren
Maar ze moeten toch altijd nog gepersonaliseerd worden? Ervaring, kwaliteiten, motivatie.. Dan blijft er weinig van zin template over. En gelukkig ook, want inderdaad, een standaardbrief is uiteraard een nono
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet dat werkgevers precies hetzelfde template binnen krijgen. Er zijn er zoveel! Heb die van mij gratis trouwens, maar dat vereist wat gegoogle.
Alle reacties Link kopieren
Mm ik vind het wel mooi! Maar ook duur, zoiets kan word ook hoor!
Als je de voorbeelden kunt zien kun je het toch zo namaken als je het mooi vindt? Ik zou daar geen 20 euro voor betalen.
Alle reacties Link kopieren
Zo moeilijk hoeft het echt niet te zijn, het meeste hiervan kun je gewoon in word doen.
Ik gebruik ook gewoon templates als ik mijn cv ververs. Ik betaal er niet voor...als je een beetje googled dan kun je genoeg gratis templates vinden. Het is gewoon de opmaak, natuurlijk personaliseer je het nog met je eigen gegevens, ervaring etc.



Ik vind het handig om door templates te browsen ter inspiratie, zo kun je iets kiezen wat bij jou past. Zo heb ik bijvoorbeeld gekozen voor een template die erg focust op mijn competenties en werkervaring, ipv op diploma's bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de templates er wel mooi uitzien, maar wat als je gekochte template je na twee weken verveelt; koop je dan weer een nieuwe? (zonde) Ik gebruik een standaardbrief met beetje opmaak en pakkende tekst (hoop ik
Follow your dreams
Op Word heb je ook sjablonen en die zijn gratis. Misschien staat daar ook iets bij.



Ik ben het design voor mijne zelf aan het maken aan de hand van een template. Maar wel simpel
Alle reacties Link kopieren
quote:Monatala schreef op 08 oktober 2015 @ 18:24:

Maar ze moeten toch altijd nog gepersonaliseerd worden? Ervaring, kwaliteiten, motivatie.. Dan blijft er weinig van zin template over. En gelukkig ook, want inderdaad, een standaardbrief is uiteraard een nonoMotivatie hoort toch helemaal niet in een CV thuis ?
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 08 oktober 2015 @ 20:27:

[...]





Motivatie hoort toch helemaal niet in een CV thuis ?Nee, daar is idd een aparte motivatie brief voor. Ik heb wel bovenaan in mijn cv een korte omschrijving van mijn skills en een objective.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, 20,- euro voor een CV template. Voor iets wat je zelf ook kan, of wat ook gewoon te googlen Is. Nee ik zou het er niet voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 08 oktober 2015 @ 21:45:

Jeetje, 20,- euro voor een CV template. Voor iets wat je zelf ook kan,Dat is uiteraard weer volkomen afhankelijk van iemands kwaliteiten :D
Niet geschoten is altijd mis
Bedankt voor jullie reacties!



Ik denk dat ik eens goed ga googelen op gratis, dan valt t nog uit te proberen. Die mijn zusje heeft is wel mooi, maar qua kleur en vormgeving niet helemaal zoals ik ben.

Ik heb het geprobeerd, om zelf te maken, maar ik ben zo onhandig en ook zo ongeduldig, tegen die tijd ligt de laptop allang in de prullenbak;-). Computers en ik.... op de een of andere manier gaat er altijd iets mis. (heb ik trouwens met alle electrische apparaten, volgens mij ben ik statisch geladen ofzo;-))
Alle reacties Link kopieren
sorry voor de kritische noot maar als je niet handig bent met simpele dingen zoals een template, hoe denk je dan klantenservice medewerker te worden? Tegenwoordig heb je voor de meeste functies wat van deze kennis nodig, soms is het een groot deel van je werk.



De arbeidsmarkt is er nog steeds een voor werkgevers jammer genoeg dus met jou solliciteren vele computersavvy, vers van de opleiding, jongedames.



Nederland is veranderd, misschien een online cursus om je positie iets te versterken? Succes met sollciteren!
Mijn mening, mijn keuze.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-07-2017 00:15
Reden: spam
92.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een template (zo'n gratis ding van Google) als basis voor mijn CV en pas het dan aan tot het er origineler en overzichtelijker uit ziet. Soms voeg ik nog wel eens iets creatiefs toe aan het eind, afhankelijk van de functie.

Ik zou iig niet met een dood saai standaard CV aankomen waarbij je duidelijk geen moeite hebt gedaan om iets met de lay-out te doen.
Alle reacties Link kopieren
tantetilly schreef:
09-10-2015 16:38
Bedankt voor jullie reacties!



Ik denk dat ik eens goed ga googelen op gratis, dan valt t nog uit te proberen. Die mijn zusje heeft is wel mooi, maar qua kleur en vormgeving niet helemaal zoals ik ben.

Ik heb het geprobeerd, om zelf te maken, maar ik ben zo onhandig en ook zo ongeduldig, tegen die tijd ligt de laptop allang in de prullenbak;-). Computers en ik.... op de een of andere manier gaat er altijd iets mis. (heb ik trouwens met alle electrische apparaten, volgens mij ben ik statisch geladen ofzo;-))
Ik wil je wel helpen. Special price for you my friend :hyper:
Als je een template gebruikt, zou ik hem wel voldoende personaliseren, dan kan het.
Possa schreef:
18-07-2017 05:34
Ik wil je wel helpen. Special price for you my friend :hyper:
Dat zal ze vast waarderen na bijna 2 jaar... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Barbaa-de-tweede schreef:
18-07-2017 23:04
Dat zal ze vast waarderen na bijna 2 jaar... :facepalm:
Aanbod staat ook voor anderen :rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven