Werk & Studie alle pijlers

Solliciteren terwijl je een baan hebt

23-05-2017 14:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik heb dringend jullie advies/tips nodig.

Ruim een jaar geleden ben ik afgestudeerd. Na een paar weken zoeken, had ik mijn droombaan gevonden. Echter, na zes maanden, werd mijn contract niet verlengd, omdat het bedrijf geen financiële middelen had om mij verder op te leiden. Het zit zo: ik heb een WO-master in een richting, waarin ik niet wil werken. Mijn droombaan is een HBO functie en, ondanks dat het totaal niets te maken heeft met wat ik heb gestudeerd, wil ik het proberen. Mijn vorige werkgever was ook zeer tevreden over mij en wilde mij niet laten gaan, maar financieel gezien hadden ze geen keus.

Nadat mijn contract niet werd verlengd, zat ik diep in de put. Ik dacht 'het is maar een droom, geef het op en zoek een baan in je eigen richting'. Zo gezegd, zo gedaan. Binnen drie weken had ik een nieuwe baan in mijn eigen studierichting. Goede arbeidsvoorwaarden, werk waar ik eigenlijk al veel over wist en met weinig moeite in kon stappen, doorgroeimogelijkheden. Echter, noem me gek, noem me een dromer: maar het blijft kriebelen. Ik voel me niet gelukkig. Denk dat ik toch nog een keer moet proberen om mijn passie te volgen.

Nu heb ik gesolliciteerd bij een bedrijf en kan ik op gesprek komen. Alleen wordt dit erg lastig. ik werk nu namelijk 40 uur en de sollicitatieprocedure loopt alleen overdag. ik wil de kans niet laten gaan, maar ik wil ook niet aan mijn huidige werkgever laten merken dat ik op gesprek ga. Niets is tenslotte nog zeker, want het is pas een eerste gesprek.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Op welke wijze verlof nemen? Ziek melden is geen optie, want ik kan niet omgaan met de zenuwen 'wat als ik word gepakt?'. Zit ik ook niet lekker op mijn plek tijdens het gesprek.

Tips? Want, stel dat ik hierna op een tweede gesprek mag komen, hoe los ik dit op?