Werk & Studie alle pijlers

Prille relatie en solliciteren

16-09-2017 23:11 26 berichten
:hello:
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 08:39
99.14% gewijzigd
Woon je nu ergens waar je geen binding mee hebt? Ik zou mijn sociale omgeving voorop stellen. Een baan biedt anno nu geen enkele zekerheid dat je er over 'n paar maanden nog werkt, dus verhuizen voor 'n baan is zonde van 't geld, zeker als je dan nog elke week terug moet voor je ouders, familie, vrienden. Vriendje tel ik niet mee want relaties zijn net zo onzeker als banen.
Voor jezelf natuurlijk.

Je kunt altijd nog blijven rond zoeken naar iets in zijn (jouw oude) omgeving vanuit een nieuwe baan elders, maar dan heb je tenminste iets en zet je jezelf niet on hold.

Plus je weet meteen of de liefde bestand is tegen pakweg een uur enkele reis (of over wat voor afstanden praten we?)

Ik herken je trouwens uit t Tinder topic van een hele tijd geleden, leuk dat je iemand hebt ontmoet maar ik herinner me ook dat het belangrijker is goed voor jezelf te zijn.
Je vriend zal dit heus snappen toch? Zo niet, dan is hij niet zo leuk. Eigenlijk. Denk ik.
Hoe ver wil je dan wel verhuizen voor die baan?
En wat als je 100 km verder na een half jaar ook terug thuis zit?

En hoe "pril" is die relatie?
Je kan het op zijn minst bespreekbaar maken dat je over een verhuis nadenkt en hoe hij er tegenover staat.
Of als je moest gaan samenwonen ergens "somewhere in the middle" gaan wonen.
Ik zou in deze tijd nooit verhuizen voor een baan, veel te onzeker dat dat langdurig hetzelfde is. Ik zou vanuit waar je wilt wonen gaan kijken wat nog te bereizen is qua werk.
Ga je dan ook meteen verhuizen? Lijkt me ook niet echt makkelijk, huren zonder vast contract etc.
:-)
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 08:39
99.67% gewijzigd
Hmm even geloept want nieuwsgierig naar jouw relatie :$ en ik kwam deze mooie zin van je tegen (ging over een verre reis die je ging maken)
" Ik vind het erg belangrijk om je eigen plan te blijven trekken en geen dingen te laten omdat er ineens iemand in je leven is gekomen"

Dat was op 24-6. Hoe denk je daar nu over? (Als je het vervelend vindt dat ik die zin hier neer heb gezet dan haal ik m weg hoor!)

En is nu (al) voor jezelf beginnen een optie of niet?
Ow is niet erg hoor, alleen maar goed dat je me aan mijn eigen wijze uitspraken herinnert haha .
Ik denk daar nog steeds zo over maar vind het tegelijkertijd niet eerlijk tegenover vriend.
En ik zou toch liever weer een vaste baan hebben.
Ok helder.
Goed blijven zoeken dan, en open staan voor ook zaken die wellicht niet direct in je professionele straatje passen maar die wel in de buurt zijn.
greenbean schreef:
16-09-2017 23:33

Vind het ook echt spannend om het hier met mijn vriend over te hebben. Ver weg solliciteren betekent toch min of meer dat ik niet kies voor de relatie met hem.
Dat maak je er toch echt zelf van. Genoeg mensen die een lange afstandsrelatie volhouden, al is het niet altijd makkelijk. Als de relatie het niet overleeft, dan was het m.i. ook nooit je 'ideale' partner.
Ik zou kiezen voor een baan. Tenzij je dichtbij waar je nu woont een baan kunt vinden met een even goed salaris en even goede loopbaanperspectieven.
Want als je blijft en een mindere baan neemt dan geef je dus (een deel van) jouw financiele situatie op voor een man die je amper kent en een relatie waarvan je nog helemaal niet kan zeggen of die over een paar maanden nog bestaat.
...
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 08:40
97.80% gewijzigd
Werk je om te leven of leef je om te werken?

Hoewel ik groot voorstander ben van financiële onafhankelijkheid, zou ik ook een prille relatie en kans willen geven. Een baan is in eerste instantie nodig om in je levensonderhoud te voorzien. Dat het daarnaast nog leuk en uitdagend moet zijn komt voor mij op de tweede plaats.

Voor mij persoonlijk staat mijn gezin altijd voorop.
greenbean schreef:
16-09-2017 23:11

Toen ik hem leerde kennen was mijn situatie overigens anders, anders was ik nooit aan deze relatie begonnen.
Dit zegt volgens mij al genoeg. Als je heel verliefd bent, dan ben je heel gelukkig met de relatie en kan je een toekomst zonder hem niet voorstellen. Zoals ik je nu lees vind je het vervelend naar hem toe, maar is je keuze eigenlijk al gemaakt.
greenbean schreef:
16-09-2017 23:33
Ik ben voor deze baan verhuisd en het vinden van een woning was toen geen probleem. Dat is eigenlijk wel het laatste waar ik me zorgen over maak. De plek waar ik naartoe zou verhuizen is ver weg van hier (>400 km) maar dichterbij Nederland, waardoor ik mijn familie en vrienden aldaar vaker zou kunnen zien.
Vind het ook echt spannend om het hier met mijn vriend over te hebben. Ver weg solliciteren betekent toch min of meer dat ik niet kies voor de relatie met hem. Daar voel ik me slecht over aangezien ik er zelf echt voor wilde gaan. Tot ik mijn baan dus kwijt raakte en de toekomst totaal onzeker werd.
Ah je woont nu dus ergens waar je geen binding mee hebt en een verhuis brengt je juist terug naar je echte sociale omgeving. Dan zou ik daar voor kiezen en vanuit je gewenste woonomgeving zoeken naar n baan ipv je woonomgeving af te laten hangen van n baan.
Huh? Je hebt toch al tijden gezeik op je werk en een dreigend ontslag/niet verlengen van je contract boven je hoofd hangen?! Hoe was de situatie toen je begon aan je relatie dan zo anders?
...
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 08:41
98.84% gewijzigd
greenbean schreef:
17-09-2017 09:24
LadyVintage, mij is een paar maanden geleden toegezegd dat ik mocht blijven. Ik had toen een ontzettend goed gesprek met de baas waarin hij aangaf mij heel graag in dienst te willen houden. Dat was een behoorlijke opluchting voor mij. Helaas kreeg ik 2 maanden daarna te horen dat mijn contract en dat van mijn collega's op dit moment niet zal worden verlengd. Het is weliswaar niet geheel uitgesloten dat ik toch een nieuw contract krijg aangeboden, maar ze kunnen en willen daar op dit moment niets over zeggen.
Persoonlijk had ik dat, gezien het voorgaande gezeik, pas geloofd als er een handtekening op papier stond. Maar goed, je hebt geld nodig om in je onderhoud te voorzien. Tenzij je vriend dat gaat doen heeft hij voorlopig weinig over je banenjacht te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
17-09-2017 08:32
Werk je om te leven of leef je om te werken?

Hoewel ik groot voorstander ben van financiële onafhankelijkheid, zou ik ook een prille relatie en kans willen geven. Een baan is in eerste instantie nodig om in je levensonderhoud te voorzien. Dat het daarnaast nog leuk en uitdagend moet zijn komt voor mij op de tweede plaats.

Voor mij persoonlijk staat mijn gezin altijd voorop.
Je gezin wel ja. Maar een prille relatie op een plek waar je zo te lezen zelf ook eigenlijk liever niet zit, is weer heel wat anders. De vraag is eigenlijk niet 'moet ik voor mijn werk verhuizen', maar 'moet ik voor mijn prille relatie hier blijven'. En dat is wel wat anders.
TO klinkt alsof ze eigenlijk zelf ook graag zou verhuizen, maar zich afvraagt of ze dat kan maken tov nieuwe partner.
Andersom schreef:
17-09-2017 08:32
Werk je om te leven of leef je om te werken?

Hoewel ik groot voorstander ben van financiële onafhankelijkheid, zou ik ook een prille relatie en kans willen geven. Een baan is in eerste instantie nodig om in je levensonderhoud te voorzien. Dat het daarnaast nog leuk en uitdagend moet zijn komt voor mij op de tweede plaats.

Voor mij persoonlijk staat mijn gezin altijd voorop.
Wat heeft dit te maken met de prille relatie van TO?
nausicaa schreef:
17-09-2017 13:26
Je gezin wel ja. Maar een prille relatie op een plek waar je zo te lezen zelf ook eigenlijk liever niet zit, is weer heel wat anders. De vraag is eigenlijk niet 'moet ik voor mijn werk verhuizen', maar 'moet ik voor mijn prille relatie hier blijven'. En dat is wel wat anders.
TO klinkt alsof ze eigenlijk zelf ook graag zou verhuizen, maar zich afvraagt of ze dat kan maken tov nieuwe partner.
Zowel relaties als banen zijn onzekere factoren. Ik zou kiezen voor waar ik graag wil wonen als prioriteit. En TO lijkt dichter bij haar familie te willen gaan wonen. Aangezien dat haar roots zijn, lijkt me dat 'n betrouwbaarder uitgangspunt voor het kiezen van woonomgeving dan die andere factoren.
...
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 08:41
95.12% gewijzigd
greenbean schreef:
18-09-2017 16:05
Ik heb mijn eerste sollicitatiegesprek inmiddels gepland. 400 km verderop... Heb er nog niets over tegen vriend gezegd..
Waarom ben je hier niet gewoon open over tegen je vriend? Als jullie een goede relatie hebben dan moet je dit soort dingen toch kunnen bespreken?
8-)
anoniem_159539 wijzigde dit bericht op 23-09-2017 08:37
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven