Werk & Studie alle pijlers

Naar je gevoel of naar je verstand luisteren?

20-09-2017 21:17 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 jaar geleden een omscholing gedaan naar apothekersassistente. Tot voor kort kreeg ik te horen dat ze waarschijnlijk mijn contract omzet naar onbepaalde tijd maar dit is nog niet helemaal zeker door bepaalde zaken die ik even voor mezelf houd. Ik heb toen aangegeven dat ik in de tussentijd dan wel verder ga kijken omdat ik niet (weer) zonder baan wil zitten.
In de tussentijd contact gehad met een klasgenootje van de BBL opleiding die in het ziekenhuis bij de apotheek werkt en vertelde dat er binnenkort een vacature komt. Ik heb gereageerd en ben vrij snel uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek verliep zo leuk dat ik er een erg goed gevoel bij heb. Mijn huidige werk is heel zwaar omdat we met te weinig mensen teveel werk moeten doen. Dit vergt een hoop energie waardoor ik heel vaak doodmoe thuis kom.

Daarentegen krijg ik waarschijnlijk hier wel een vast contract en dat moet ik in het ziekenhuis natuurlijk nog maar afwachten. Ook zijn de werktijden hier nu perfect voor mij en mijn gezinnetje en moet ik het eerste jaar in het ziekenhuis waarschijnlijk een dag meer werken en ook eerder beginnen waardoor mijn kids naar de voorschoolse moeten 3 dagen en 2 naar de BSO. Dus in feite is het verstandiger om te blijven waar ik zit maar mijn gevoel zegt DOEN!!!!

Ik vind het best een moeilijke keus. ........
Alle reacties Link kopieren
Gevoel!!

Doodmoe uit je werk komen hou je niet lang vol. Werkplezier is het beste. Dat het energie oplevert. Je moet het nog lang volhouden tot je pensioen.
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 20-09-2017 21:20
0.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dus het enige voordeel van het ziekenhuis is dat je denkt dat de werkdruk daar lager is?

En waarom zou je daar in het eerste jaar een dag meer moeten gaan werken? De vacature is toch voor X-uur?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik het goed dan ben je in het ziekenhuis nog niet aangenomen? Wacht dat eerst even af. Daarbij, die omstandigheden waardoor je bij je huidige werkgever misschien geen vast contract krijgt, zou dat er voor kunnen zorgen dat je in het ziekenhuis niet aangenomen wordt?
Verstand.

Weeg alle voors en tegens tegen elkaar af en neem een onderbouwde en weloverwogen beslissing.
Eerst zorgen dat er een contract komt te liggen bij 't ziekenhuis?
En dit voorleggen bij je huidige baas.
Heeft ze de keuze. Of je contract verlengen (of vast contract) of je laten gaan en weer iemand nieuw moeten zoeken en inwerken.
Alle reacties Link kopieren
Isdithetnu schreef:
20-09-2017 21:21
Begrijp ik het goed dan ben je in het ziekenhuis nog niet aangenomen? Wacht dat eerst even af. Daarbij, die omstandigheden waardoor je bij je huidige werkgever misschien geen vast contract krijgt, zou dat er voor kunnen zorgen dat je in het ziekenhuis niet aangenomen wordt?
nee ...heeft niks met mij te maken maar met een andere werknemer...
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
20-09-2017 21:20
Dus het enige voordeel van het ziekenhuis is dat je denkt dat de werkdruk daar lager is?

En waarom zou je daar in het eerste jaar een dag meer moeten gaan werken? De vacature is toch voor X-uur?
het liefst hebben ze het eerste jaar voor 32 uur ivm inwerken. Maar ze wilde kijken of ik misschien 3 dagen om 4 dagen kon werken
Hmm als je baan je tegenstaat kun je beter vertrekken. En die BSO is ook geen ramp toch?
Met verstand beslissen vind ik beter, maar je moet niet tegen je zin blijven zitten.
Gele_Suikerspin schreef:
20-09-2017 21:20
Gevoel!!

Doodmoe uit je werk komen hou je niet lang vol. Werkplezier is het beste. Dat het energie oplevert. Je moet het nog lang volhouden tot je pensioen.
Ze weet helemaal nog niet of ze werkplezier zal hebben op haar nieuwe werkplek.
Gevoel is een slechte raadgever.
Ik zou in ieder geval stoppen met schreeuwen.
Alle reacties Link kopieren
Hommeltjes schreef:
20-09-2017 21:33
Ik zou in ieder geval stoppen met schreeuwen.
?????
machie schreef:
20-09-2017 21:37
?????
Hoofdletters gebruiken staat gelijk aan schreeuwen.
Je topictitel is dan ook erg irritant.
machie schreef:
20-09-2017 21:37
?????
Die hoofdletters in je topictitel.

Ik dacht dat er brand was joh.
Hoofdletters worden online gebruikt om schreeuwen aan te geven.

DUS DIT HIER is schreeuwen en dit stukje is gewoon je verhaal doen.
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
20-09-2017 21:38
Hoofdletters gebruiken staat gelijk aan schreeuwen.
Je topictitel is dan ook erg irritant.
Weet je wat ook irritant is, gaan reageren op iets wat je zo ontzettend irritant vind. Ga iemand anders lekker vervelen...
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2017 21:39
Die hoofdletters in je topictitel.

Ik dacht dat er brand was joh.
Zei je gevoel zeker.
Ik zou trouwens gewoon blijven zitten waar ik zat, als ik jou was. Een vast contract is een groot goed tegenwoordig en er is niemand die je garandeert dat het in die ziekenhuisapotheek alleen maar hosanna zal zijn.
machie schreef:
20-09-2017 21:41
Weet je wat ook irritant is, gaan reageren op iets wat je zo ontzettend irritant vind. Ga iemand anders lekker vervelen...
Huh, jij stelt een vraag en die heb ik beantwoord en nu ben ik de gebeten hond?
Alle reacties Link kopieren
MoirenPhae schreef:
20-09-2017 21:42
Huh, jij stelt een vraag en die heb ik beantwoord en nu ben ik de gebeten hond?
Nee ik bijt niet...ik blaf (schreeuw) alleen :biggrin:
Maar hoe kan ik mijn topic nog veranderen.....lukt mij namelijk niet
machie schreef:
20-09-2017 21:51
Nee ik bijt niet...ik blaf (schreeuw) alleen :biggrin:
Maar hoe kan ik mijn topic nog veranderen.....lukt mij namelijk niet
Even vragen in het modtopic of ze je topictitel willen onthoofdletteren.
machie schreef:
20-09-2017 21:51
Nee ik bijt niet...ik blaf (schreeuw) alleen :biggrin:
Maar hoe kan ik mijn topic nog veranderen.....lukt mij namelijk niet
Tsja, ik ben nu iemand anders aan het vervelen. Goed zoeken dus.
Alle reacties Link kopieren
machie schreef:
20-09-2017 21:41
Weet je wat ook irritant is, gaan reageren op iets wat je zo ontzettend irritant vind. Ga iemand anders lekker vervelen...
Vriendelijk typje :sarcastic:
Verandert er op korte termijn iets aan de werkdruk? Zo nee, zou ik voor het ziekenhuis gegaan. Je hebt goede insite informatie vanuit je oud klasgenoot neem ik aan? Ontevreden op je werk is echt slopend en stapelt zich op. Je weer niet wat je krijgt nee maar je weet wel dat wat je nu hebt, niet gelukkig maakt. Overigens vind ik gevoel een hele goede raadgever mits je er verstandig mee omgaat ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat levert een vast contract je op? Wil je een huis kopen? Anders doet dat er niet zo heel veel toe toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven