Werk & Studie alle pijlers

Kiezen tussen twee nieuwe banen

23-09-2017 14:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al een aantal jaren in een bedrijf waar ik het erg naar mijn zin heb. Een aantal weken geleden heb ik een baan aangeboden gekregen bij een andere afdeling. Ik ben zeer vereerd dat ze mij zomaar vragen en de werkzaamheden liggen in het verlengde van wat ik nu doe. Ik ken de mensen daar ook dus eigenlijk geen problemen zou je denken. Toch denk ik dat een overstap niet echt gewaardeerd wordt door mijn collega's van de afdeling waar ik nu werk. Het zou gaan om een duobaan en ik denk dat ik er een soort tussenin ga zitten waarin beide afdelingen mijn aandacht eisen en ik dus tot mijn oren in het werk zit.

Nu is mij ook een andere baan ter ore gekomen in hetzelfde bedrijf; deze baan lijkt mij echt geweldig, maar de baan is nog niet concreet. Het duurt nog wel een tijdje voordat het wel concreet wordt. Ik zou zeker kans maken om deze baan te krijgen.

Wat moet ik nu doen? IK heb volgende week een gesprek over de baan die mij is aangeboden. Ik wil eigenlijk even afwachten tot de vacature van die andere baan op de markt kom, maar zoals gezegd duurt dat nog even. Als ik dat kenbaar maak, lijkt het net of ik geen zin heb in die aangeboden baan. Dat is niet het geval, maar ik zie wel valkuilen die ik ook kenbaar ga maken in het gesprek.

Ik weet dus niet wat wijsheid is? De aangeboden baan accepteren en niet op die andere baan solliciteren? Het eerlijk vertellen dat ik die andere baan beter zie zitten, met het gevolg dat ze die baan toch niet zie zitten. Ik ben bang dat ik uiteindelijk met lege handen achterblijf en die twee banen mij door mijn neus geboord worden.

Wat moet ik doen?
Maar je kunt hoe dan ook in je huidige functie blijven werken?
Dan kun je toch gewoon informeren naar je kansen bij baan 2, omdat die beter bij je past dan baan 1.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik blijf gewoon bij mijn huidige baan werken, mits ik die andere baan krijg die over een tijdje op de markt komt.

Ik kan zeker informeren naar de baan; mijn twijfel zit meer in de baan die ik aangeboden heb gekregen. zij willen graag een antwoord horen of ik het accepteer of niet, terwijl ik liever afwacht of het met die andere baan wat wordt.
Waarom zeg je dan niet gelijk dat je hebt gehoord dat baan 2 ook beschikbaar komt en dat je daar veel interesse in hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel idd of ik het niet gewoon moet zeggen. Ik ben bang dat ze dan vinden dat ik niet gemotiveerd genoeg ben en dat ze verder gaan kijken. Het is echt een hele leuke baan, maar ligt in het verlengde van wat ik nu al doe. Bij die andere baan worden er ook dingen van mij gevraagd die ik nu niet doe (maar waarvan ik zeker weet dat ik het wel kan).

En die aangeboden baan kan ik zonder meer beginnen; het is de vraag of ik bij die andere baan aangenomen word. Zo wed ik op twee paarden en sta ik uiteindelijk met lege handen. Dat is mijn angst.
Je staat toch niet met lege handen want je hebt je huidige baan toch nog gewoon?
Lijkt me juist gemotiveerd staan dat je op de hoogte bent van welke baan er nog meer vrij komt en dat je kan motiveren dat die nóg beter bij jou aansluit dan baan 1.
Alle reacties Link kopieren
Het klink niet alsof je nou zin hebt in de baan die je is aangeboden. Dat mag natuurlijk ook gewoon he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven