Werk & Studie alle pijlers

Kiezen tussen twee nieuwe banen

23-09-2017 14:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk al een aantal jaren in een bedrijf waar ik het erg naar mijn zin heb. Een aantal weken geleden heb ik een baan aangeboden gekregen bij een andere afdeling. Ik ben zeer vereerd dat ze mij zomaar vragen en de werkzaamheden liggen in het verlengde van wat ik nu doe. Ik ken de mensen daar ook dus eigenlijk geen problemen zou je denken. Toch denk ik dat een overstap niet echt gewaardeerd wordt door mijn collega's van de afdeling waar ik nu werk. Het zou gaan om een duobaan en ik denk dat ik er een soort tussenin ga zitten waarin beide afdelingen mijn aandacht eisen en ik dus tot mijn oren in het werk zit.

Nu is mij ook een andere baan ter ore gekomen in hetzelfde bedrijf; deze baan lijkt mij echt geweldig, maar de baan is nog niet concreet. Het duurt nog wel een tijdje voordat het wel concreet wordt. Ik zou zeker kans maken om deze baan te krijgen.

Wat moet ik nu doen? IK heb volgende week een gesprek over de baan die mij is aangeboden. Ik wil eigenlijk even afwachten tot de vacature van die andere baan op de markt kom, maar zoals gezegd duurt dat nog even. Als ik dat kenbaar maak, lijkt het net of ik geen zin heb in die aangeboden baan. Dat is niet het geval, maar ik zie wel valkuilen die ik ook kenbaar ga maken in het gesprek.

Ik weet dus niet wat wijsheid is? De aangeboden baan accepteren en niet op die andere baan solliciteren? Het eerlijk vertellen dat ik die andere baan beter zie zitten, met het gevolg dat ze die baan toch niet zie zitten. Ik ben bang dat ik uiteindelijk met lege handen achterblijf en die twee banen mij door mijn neus geboord worden.

Wat moet ik doen?
Maar je kunt hoe dan ook in je huidige functie blijven werken?
Dan kun je toch gewoon informeren naar je kansen bij baan 2, omdat die beter bij je past dan baan 1.
Alle reacties Link kopieren