Werk & Studie alle pijlers

Ben ik hier nou naïef in?

07-12-2017 20:30 25 berichten
Ik werk als filiaalmanager in een winkelketen. Mijn direct leidinggevende houdt weer overzicht over een aantal winkels. Ik zie hem alleen bij vergaderingen en hij rijd rond voor winkelbezoeken (om de week ongeveer).

Hij zegt vaak dat hij me hoog heeft zitten, dat ik mijn werk goed doe etc. Daar zie ik verder niks in, want dat is ook zo :)

Laatst was hij echter in de winkel en ik moest even de vloer op. Ik ben net gestart in deze winkel en dus was hij achter in gesprek met één van de medewerkers, wat ze van me vond en hoe het ging met mij op de vloer.
Dit merkte ik toen ik terugkwam. Hij maakte de opmerking: "ik ben vanaf dag 1 al verliefd op je', en daarna heel snel 'op professioneel vlak dan he!'.
Ik zag hier verder niks in en we moesten er beide om lachen.

Laatst was ik bij mijn ouders op de koffie en vroegen ze hoe het ging in de nieuwe winkel. Ik vertelde hier ook over (Ik vind het natuurlijk leuk dat mijn leidinggevende positief over me is), maar ze reageerden meteen een beetje raar, met vragen hoe oud hij is e.d.
Hij is getrouwd, ik ben getrouwd, hij heeft nooit een - in mijn ogen - ongepaste opmerking gemaakt. Hij hemelt me misschien soms een beetje op als het gaat om mijn professionele vaardigheden... maar moet ik daar meteen meer van denken? Af en toe legt hij wel zijn hand op mijn schouder, maar dat heb ik hem ook bij anderen zien doen.
Toen ik het tegen mijn man zei dat mijn ouders zo reageerden, deelde hij hun mening dat het een beetje raar was.

Dus ik dacht, ik ga wat meer meningen vragen. Ik zie hier echt niks in, denk dat hij me waardeert om mijn werk, en wie ik ben als persoon ook, maar verder niks. Of ben ik nu naïef?
Team naïef.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ie gewoon een grapje maakte maar zich daarna bedacht dat dit gezeur er van zou kunnen komen.
Ach, ligt ook aan de cultuur van het bedrijf. Kan helemaal niks betekenen.