Werk & Studie alle pijlers

Ben ik hier nou naïef in?

07-12-2017 20:30 25 berichten
Ik werk als filiaalmanager in een winkelketen. Mijn direct leidinggevende houdt weer overzicht over een aantal winkels. Ik zie hem alleen bij vergaderingen en hij rijd rond voor winkelbezoeken (om de week ongeveer).

Hij zegt vaak dat hij me hoog heeft zitten, dat ik mijn werk goed doe etc. Daar zie ik verder niks in, want dat is ook zo :)

Laatst was hij echter in de winkel en ik moest even de vloer op. Ik ben net gestart in deze winkel en dus was hij achter in gesprek met één van de medewerkers, wat ze van me vond en hoe het ging met mij op de vloer.
Dit merkte ik toen ik terugkwam. Hij maakte de opmerking: "ik ben vanaf dag 1 al verliefd op je', en daarna heel snel 'op professioneel vlak dan he!'.
Ik zag hier verder niks in en we moesten er beide om lachen.

Laatst was ik bij mijn ouders op de koffie en vroegen ze hoe het ging in de nieuwe winkel. Ik vertelde hier ook over (Ik vind het natuurlijk leuk dat mijn leidinggevende positief over me is), maar ze reageerden meteen een beetje raar, met vragen hoe oud hij is e.d.
Hij is getrouwd, ik ben getrouwd, hij heeft nooit een - in mijn ogen - ongepaste opmerking gemaakt. Hij hemelt me misschien soms een beetje op als het gaat om mijn professionele vaardigheden... maar moet ik daar meteen meer van denken? Af en toe legt hij wel zijn hand op mijn schouder, maar dat heb ik hem ook bij anderen zien doen.
Toen ik het tegen mijn man zei dat mijn ouders zo reageerden, deelde hij hun mening dat het een beetje raar was.

Dus ik dacht, ik ga wat meer meningen vragen. Ik zie hier echt niks in, denk dat hij me waardeert om mijn werk, en wie ik ben als persoon ook, maar verder niks. Of ben ik nu naïef?
Team naïef.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ie gewoon een grapje maakte maar zich daarna bedacht dat dit gezeur er van zou kunnen komen.
Ach, ligt ook aan de cultuur van het bedrijf. Kan helemaal niks betekenen.
Ligt eraan wat voor type het is denk ik. Maar als jij er niks aan merkt, lekker boeiend dan toch?
Star² schreef:
07-12-2017 20:32
Team naïef.
Maar alleen op basis van die opmerking dan? Want verder is het toch ook zijn taak om mij feedback te geven over mijn prestaties?
butterfly- schreef:
07-12-2017 20:33
Ik denk dat ie gewoon een grapje maakte maar zich daarna bedacht dat dit gezeur er van zou kunnen komen.
Ja die indruk kreeg ik dus ook.
LoVaKo schreef:
07-12-2017 20:36
Maar alleen op basis van die opmerking dan? Want verder is het toch ook zijn taak om mij feedback te geven over mijn prestaties?



Ja die indruk kreeg ik dus ook.

Die opmerking en hand op schouder, zeker als hij dat bij meer mensen doet, zou ik persoonlijk niks achter zoeken.
KeaAlpine schreef:
07-12-2017 20:35
Ligt eraan wat voor type het is denk ik. Maar als jij er niks aan merkt, lekker boeiend dan toch?
Is ook zeker zo! Maar stel dat er wel meer achter zit, wat me stug lijkt, dan wil ik daar niet onwetend over zijn. Ik wil geen voorkeursbehandeling of iets dergelijks. Plus dan zou ik veel duidelijker mijn grenzen gaan bewaken. Even een dubbelcheck dus ;)
Het is zeker geen type voor dit soort dingen, daarom zie ik er ook niks in. Maar wil ook niet verblind worden door het feit dat het er geen type voor is.
Nou ik ben blij dat de meesten er hetzelfde over denken als ik doe. Ik werd toch even aan het twijfelen gebracht door de reacties van mijn ouders en man.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vindt hij je aantrekkelijk. Dat mag, en tegelijkertijd hoef jij daar niks mee. Ik zou zelf gewoon vriendelijk en professioneel blijven en in ieder geval niet de indruk wekken dat ik open zou staan voor meer dan gewoon een positieve werkrelatie. Een redelijk ontspannen werksfeer is mooi meegenomen, als er niet over elkaars grenzen gegaan wordt. Zo lang je zijn gedrag niet vervelend vindt lijkt mij er niet veel aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
#metoo
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
@Foechoer: Bedankt voor je mening! Nee hoor ik voel me niet ongemakkelijk. Juist fijn dat we goed met elkaar door één deur kunnen. En inderdaad, dat is wat ik hiermee wilde bereiken. Een stukje bewustwording zodat ik niet onbewust de indruk wek dat ik 'meer dan werk' wil.
Niet dat ik nou zo'n ongelofelijke flirt ben hoor, maar ik ga me wel wat minder informeel opstellen denk ik.
viva-amber schreef:
07-12-2017 20:46
#metoo
Hahahahaha misschien speelde dat toen in hun hoofden. Bij mij niet hoor.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je ouders en man het een beetje raar vinden. De opmerking is op het randje en zonder de persoon en de intonatie erbij moeilijk te plaatsen. Het kan gewoon een erg vleiende opmerking zijn van een manager die erg blij is de juiste persoon op de juiste plek te hebben. Of het kan een opmerking zijn van een gladde glijer die 'onschuldig' aan het hengelen is.

In beide gevallen zelf gewoon vriendelijk en professioneel blijven, dan is er weinig aan de hand. Als je er zelf niets achter zocht, daar nu niet mee beginnen.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
Team lekker boeiend!

Nee niet naïef.

Alleen niet ontvankelijk. Dat is niet naïef, je staat er niet open voor dus kan je niet indenken dat zo'n opmerking wel eens gemeend zou kunnen zijn. En waarom zou je ook? Of het nou wel of niet gemeend was; lekker boeiend en hij zoekt het er maar mee uit lijkt me?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
07-12-2017 20:45
Ik lees jouw Nick denk ik helemaal verkeerd. :$
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Maakt niets uit want je bent getrouwd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
LoVaKo schreef:
07-12-2017 20:38
Is ook zeker zo! Maar stel dat er wel meer achter zit, wat me stug lijkt, dan wil ik daar niet onwetend over zijn. Ik wil geen voorkeursbehandeling of iets dergelijks. Plus dan zou ik veel duidelijker mijn grenzen gaan bewaken. Even een dubbelcheck dus ;)
Het is zeker geen type voor dit soort dingen, daarom zie ik er ook niks in. Maar wil ook niet verblind worden door het feit dat het er geen type voor is.
Niet te groot maken. Als er meer van dit soort situaties zijn, zou ik er wel wat van gaan denken. Voor nu gewoon niets achter zoeken.
retrostar schreef:
07-12-2017 22:27
Maakt niets uit want je bent getrouwd.
Niet eens relevant... ik zou sowieso nooit een persoonlijke relatie aangaan met mijn baas. Waar ik het om vraag is omdat ik geen rare situaties op het werk wil met mijn direct leidinggevende.
Eens met je ouders en man.
LoVaKo schreef:
07-12-2017 23:09
Waar ik het om vraag is omdat ik geen rare situaties op het werk wil met mijn direct leidinggevende.
Daar is het dus al te laat voor, vind ik. Je leidinggevende stelt zich onprofessioneel op en ik zou er zeker niet om lachen.
Gewoon een grapje. Dit soort dingen zou ik ook kunnen zeggen op mijn werk met een lach erbij. Hoef je volgens mij niks achter te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dit kennen we toch allemaal wel? Dat je een grapje maakt waarbij de punchline net niet lekker ligt en je achteraf spijt hebt dat je het zo hebt geformuleerd? Lijkt me een beetje in die categorie te vallen.
LoVaKo schreef:
07-12-2017 23:09
Niet eens relevant... ik zou sowieso nooit een persoonlijke relatie aangaan met mijn baas. Waar ik het om vraag is omdat ik geen rare situaties op het werk wil met mijn direct leidinggevende.
Rare situaties ontstaan meestal omdat beiden er toch ruimte aan geven.

Al zou hij andere bedoelingen ermee hebben, als jij er niks in ziet en dus niet op reageert, dan ontstaat er niks. Als het alleen van één kant komt en de ander blijft normaal doen worden de normale grenzen gehanteerd en meestal dooft het gedrag dan uit. Het heeft dan namelijk niet het gewenste resultaat. Al gaat dit onbewust. Dus ik zou zeggen blijf gewoon normaal doen en ga het juist niet overanalyseren.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
07-12-2017 20:46
#metoo
:worship:
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
07-12-2017 21:27
Ik lees jouw Nick denk ik helemaal verkeerd. :$
Off topic, maar ik had precies hetzelfde :proud:

On topic: ik zou er ook niet zoveel achter zoeken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven