Werk & Studie alle pijlers

Stage

09-12-2017 23:53 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik loop stage bij een tandartspraktijk (als tandartsassistent) en vind het verschrikkelijk en ga er met zo een tegenzin naartoe! Het belemmert heel mijn studie.. ik zit eraan te denken een nieuwe stage plek te zoeken, maar ben bang dat het daar niet veel beter zal zijn. Stoppen met de opleiding is ook geen optie, want dit is mijn laatste jaar.

Iemand tips?
anoniem_352189 wijzigde dit bericht op 09-12-2017 23:58
3.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Praat met je stagebegeleider erover en ga met de praktijk in gesprek, misschien dat er dan iets verandert voor jou
groetjes, slagtandje
Welke opleiding doe je?
Alle reacties Link kopieren
slagtandje schreef:
09-12-2017 23:55
Praat met je stagebegeleider erover en ga met de praktijk in gesprek, misschien dat er dan iets verandert voor jou
Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
Doreia schreef:
09-12-2017 23:57
Welke opleiding doe je?
Tandartsassistent
Wat staat je dan niet aan?
Alle reacties Link kopieren
Waarom loop je stage bij een tandarts? En wat is er niet leuk aan?
Als je er stage loopt omdat je tandartsassistente wil worden en je vindt het werk niets dan toch maar een andere opleiding zoeken. je moet nog tot je 67 werken zo ongeveer en dat is heel lang als je geen lol hebt in het werk
Kun je niet overweg met de tandarts maar vind je het werk nog steeds leuk, dan is een andere stageplaats misschien een optie.
Van de andere kant is het een goede oefening in omgaan met teleurstellingen.
Dus ga eerst eens na waarom je het niet leuk vindt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nog even op je tanden bijten
Wat maakt dat je er met tegenzin naartoe gaat?
Alle reacties Link kopieren
Open zoveel mogelijk topics op het viva-forum, dat helpt echt.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
doorbijten! voor je het weet is je stage voorbij, echt.
Alle reacties Link kopieren
hoe lang moet je nog stage lopen?

Bespreek dit met je stagebegeleider.

Ondertussen "gewoon zin maken", zoals mijn moeder zou zeggen. Even doorbijten, straks heb jij je diploma en kan je een praktijk zoeken wat beter bij je past.

Waarom denk je dat het bij een ander stageplek niet veel beter zou zijn? Verwacht je dan wel dat wanneer jij je diploma hebt dat het opeens wel goed is in een praktijk?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik zou nog een topic openen in een andere pijler.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je leidinggevende eerst eens aan de tand voelen. Misschien beeld je je dingen in? Kunnen jullie een plan maken zodat het beter gaat? Het is niet de bedoeling dat je op je tandvlees gaat lopen natuurlijk.
Of misschien moet je je tanden er gewoon inzetten en ervoor gaan? Of wat meer haren op je tanden hebben?
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je niet leuk; de begeleider waar je nu bij staat of het werk zelf?
Alle reacties Link kopieren
Je denkt dat een andere praktijk je ook niet gaat bevallen. Maar eeeh, hoe ga je dat dan doen als je opleiding afgerond is? Ga je dan tig jaar werken bij zo'n verschrikkelijke praktijk? Of worden de praktijken ineens leuker als jij je papiertje hebt?
...
Alle reacties Link kopieren
Waar loop je tegenaan? Vind je het werk niet leuk of je collega's?
Ik heb de opleiding Tandartsassistent ook geprobeerd, maar is mislukt. De theorie heb ik allemaal behaald, maar de praktijk lukte niet. Ik kon de hoge werkdruk niet aan, niet multitasken, was zowel motorisch als sociaal onhandig, had concentratieproblemen. Mijn 1e stage ging nog goed (solopraktijk) maar de laatste 2 (groepspraktijken) waren verschrikkelijk. Ik werd vaak afgesnauwd door collega's om het minste geringste. Voelde me als een soort slaafje behandeld en kreeg regelmatig te horen dat ze moe van mij werden. Hierdoor durfde ik steeds minder en mijn laatste stage (herkansing) heb ik niet afgemaakt. Iedereen, inclusief ikzelf zag al halverwege dat ik het niet ging redden. Ik had gewoon het verkeerde beroep gekozen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven