Werk & Studie alle pijlers

Speeddaten UWV

21-01-2018 23:59 12 berichten
Ik heb een uitnodiging liggen voor een UWV Speeddate event met bedrijven en uitzendbureaus. Er staat bij dat ik het moet zien als een normale speeddate maar dan voor een mogelijke baan. Met gewoon speeddaten heb ik echter ook geen ervaring ;)

Wat moet ik mij er precies bij voorstellen? Is het de bedoeling dat je een bepaalde route afloopt en met iedereen een kort gesprek hebt of kun je zelf kiezen met wie je wel en niet in gesprek gaat?

Heb wel ervaring met zo'n banenmarkt van UWV maar dat was wat mij betreft veel te druk en niet zo'n succes. De werkgevers/uitzendbureaus die een vacature hadden die me aansprak waren constant in gesprek.

Wil me zo goed mogelijk voorbereiden en hoop dat het dit keer meer een succes is ook al ben ik niet goed in mezelf verkopen door onzekerheid en houd ik niet zo van drukte.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens zoiets meegemaakt, waar ze er meteen een hele dag van hadden gemaakt, met sprekers die ons moesten oppeppen en solliciteren vergeleken met topsport en er allerlei voetbalvoorbeelden bij haalden. (ik heb niets met voetbal, dus was al een minpunt) Toen ik vroeg met wie ik in gesprek zou gaan, zou ik dat nog wel horen. dat was dus 5 minuten voor het gesprek.
De gesprekspartners bleken voor het overgrote deel uitzendbureaus te zijn, die de stagiaire maar gestuurd hadden. Het kind wist niet eens waar het dorp lag, waar ze mij naar toe wilde sturen, en was heel verbaasd dat ik toevallig naar dat bedrijf zelf al een sollicitatie had gestuurd en al afgewezen was.
Misschien is jullie UWV beter georganiseerd, maar stel je er niet te veel van voor
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit positieve dingen gehoord over deze speeddates wanneer mensen in het bezit waren van een hbo- of wo-diploma. Al was je bereid om een functie te beoefenen waarvoor geen diploma vereist was, werd je niet aangenomen/geselecteerd omdat je te hoog gekwalificeerd was.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Je hebt niet zo veel te verliezen toch? Neem je CV een aantal keren uitgeprint mee, Vraag wat het bedrijf doet en vertel wat jij te bieden hebt en vraag om contactgegevens als je een interessant iemand spreekt.. Of beter nog, probeer meteen een vervolgafspraak in te plannen. Dan toon je meteen dat je proactief bent. Succes.
Heb ook ooit zoiets moeten bijwonen maar het sloeg nergens op. Waren uitzendbureaus die vn ongeschoold wegwerppersoneel zochten voor fabrieksarbeid in ploegendienst. Je moet er gewoon ff laten aftekenen dat je geweest bent voor de uwv, verder moet je er niets van verwachten.
Alle reacties Link kopieren
Kan heel succesvol zijn. Je krijgt met een aantal kandidaten meestal een korte introductie en daarna 1op 1 gesprekken met de werkgever, in dit geval uitzendbureaus. Dit zijn gesprekken van een minuut of 10 meestal en daarna wordt er gekeken of er mogelijkheden zijn.

Mijn ervaring is, is dat mensen die bv op basis van leeftijd niet door een wg zouden worden uitgenodigd, nu wel succesvol zijn. Die sollicitatiebrieftussenstap is er niet.

Gewoon gaan.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Bedankt iedereen.
Wel jammer dat het voornamelijk uitzendbureau's zijn over het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
22-01-2018 12:16
Bedankt iedereen.
Wel jammer dat het voornamelijk uitzendbureau's zijn over het algemeen.
Bedrijven die maar 1 bepaalde vacature hebben, gaan echt niet daar de hele dag zitten om met mensen te praten waarvan de meesten waarschijnlijk niet voldoen aan de vraag. Te duur.
Alle kans dat er nog wel iemand zit voor abonnementenverkoop voor krant of electra.
Maar ga gewoon, als je coach er is, zorg dat je gezien wordt en vul je voorraad balpennen aan (liggen er vaak wel voor het meenemen)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben één keer naar zo'n speeddate geweest. Er stonden voornamelijk bedrijven die op zoek waren naar grindwerkers, tankwagenchauffeurs, lassers e.d. Daar bleef het op een enkele kandidaat na, erg stil. Bij de uitzendbureaus Randstad en Tempo Team stonden grote rijen. Die deden dan ook niet veel méér dan je CV aannemen en op een stapel leggen. Van een persoonlijk gesprek was geen sprake. Ik heb er ook nooit meer wat van gehoord. Maar dat was midden in de crisis, dus wellicht zijn er nu wel meer mogelijkheden?
Ik heb me al ingeschreven bij randstad en dergelijke. Maar ik moet dus rekening houden met rijen en dan op je beurt wachten. Ook goed om te weten.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
22-01-2018 23:34
Ik heb me al ingeschreven bij randstad en dergelijke. Maar ik moet dus rekening houden met rijen en dan op je beurt wachten. Ook goed om te weten.
Als het zo druk is dan kijk je of er een foldertje van het bedrijf/UZB ligt, dat neem je mee en je zegt dat je je CV wel opstuurt.
Zorg dat de personen die jou zouden moeten zien, je zien. Coach, cursusleider, wat hun taak ook is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
closednote schreef:
22-01-2018 23:34
Ik heb me al ingeschreven bij randstad en dergelijke. Maar ik moet dus rekening houden met rijen en dan op je beurt wachten. Ook goed om te weten.
Ik stond ook al ingeschreven (dat kon toen alleen online) maar ik had graag iemand persoonlijk gesproken. Maar dat lukte dus niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven