Werk & Studie alle pijlers

Bijna 30 maar weet nog steeds niet wat ik wil

31-01-2018 09:14 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Ik hoop eind oktober 30 kaarsjes te mogen uitblazen maar op het gebied van werk/studie weet ik nog steeds niet wat ik precies wil. Schaam me dood voor mezelf en durf dit met niemand te bespreken. Voel me soms zo down in het bijzijn van leeftijdsgenoten die wel het werk doen dat ze altijd al hebben willen doen. Ik ben momenteel HR medewerker, heb een hbo opleiding afgerond en heb een aardig cv opgebouwd maar als ik het allemaal terug kon draaien had ik heel iets anders gedaan. Alleen ik weet dus niet precies wat. Wat ik wel weet inmiddels is dat ik kantoorwerk echt haat. Het ergste van alles is dat ik fases heb waarbij ik dan steeds verander van interesse. Dan wil ik het onderwijs in en ben ik erg enthousiast en gemotiveerd en op een gegeven moment denk ik ineens dat een opleiding verpleegkundige wel iets is voor mij. Wilde vroeger stewardess worden maar nadat ik een keer ben afgewezen heb ik die droom maar laten gaan. Voel me net een klein kind, word gek van mezelf. Weet ook dat ik niet meer zoveel tijd heb om mijn eigen te laten omscholen en dat ik z.s.m een besluit moet nemen voor de toekomst in verband met mijn leeftijd maar ben bang dat het nooit meer goedkomt en ik op mijn 50ste nog steeds elke dag naar kantoor ga met hetzelfde rotgevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je gevoel ook wel hoor. Ik word dit jaar 29. Ik heb een hbo studie afgerond (pabo), werkzaam in het onderwijs (geen basisonderwijs), ben getrouwd, en heb (bijna) 2 kindjes.

Lijkt allemaal perfect toch? En toch weet ik ook niet wat ik wil (op werkgebied). Ook hier fases waarin ik de meest uiteenlopende dingen zie zitten.

Uiteindelijk wel zo ver dat ik maar in het moment leef. Ik zie wel hoe de dingen lopen.
Alle reacties Link kopieren
Vergelijk jezelf nooit met een ander. Het gras is altijd groener bij de buren. Messchien is het een idee om intresse of beroepentest te maken.
Doe eens gek en solliciteer als stewardess.
Alle reacties Link kopieren
Joh ik ben bijna 10 jaar ouder en ik weet nog steeds niet wat ik later worden wil. Het feit dat je al weet dat je geen kantoorwerk wil vind ik al heel wat eigenlijk. Ik wissel ook daar nog in.

Maak je geen zorgen, schaam je er zeker niet voor en bekijk om te beginnen eens deze TED talk. Ik denk dat 'ie over jou gaat:

https://www.ted.com/talks/emilie_wapnic ... anguage=nl

:)
Alle reacties Link kopieren
Arme millennials :proud:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Sophiever schreef:
31-01-2018 09:33
Doe eens gek en solliciteer als stewardess.
Dit. Je mag het gewoon elk jaar opnieuw proberen hoor. Ik heb genoeg collega’s die pas de tweede, derde of zelfs vierde keer werden aangenomen.

Ik heb zelf ook mijn kantoorbaan aan de wilgen gehangen om stewardess te worden. Echt de beste keuze ooit. Ik geniet onwijs van mijn werk, de onregelmatigheid en de geweldige dingen die ik zie en meemaak.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
31-01-2018 09:33
Doe eens gek en solliciteer als stewardess.
Dit. Je bent heel wat levenservaring wijzer ondertussen, ga ervoor!!
Alle reacties Link kopieren
Hier 't zelfde. Dertig gepasseerd. Studie extra gedaan. Elke twee jaar switch ik van baan, elke keer weer die verrekte twijfel wat ik moet doen. Werk nu zelfs ver onder niveau, puur omdat ik niet weet wát ik moet. Alles kan!

Millennial indeed.
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Same here! 34 jaar, hbo en afgelopen 10 jaar elke twee/3 jaar van baan verwisseld. Nu definitief afscheid genomen van het vak waar ik initieel voor ben opgeleid omdat ik daar echt dood en dood ongelukkig (en ziek) van werd.

Nu eens langs bij een jobcoach. Ik vind het afwisselend een frustrerend en wonderlijk proces. Leer mezelf wel goed kennen en er komt vast een moment dat ik wel iets vind wat ik leuk vind :idee:

Schaamte lijkt me in elk geval echt niet nodig!
Alle reacties Link kopieren
Oh en laat los dat je niet zoveel tijd meer zou hebben om jezelf om te laten scholen! Ik ken genoeg vijftigers die nog een carrière switch hebben gemaakt met bijhorende omscholing!
:thumbsup:
yoginica wijzigde dit bericht op 31-01-2018 10:53
0.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ik ook, en soms heel rigoureus ook!

Ik vind de reclame van de LOI ook inspirerend:

https://www.youtube.com/watch?v=EVcHA4bZODw
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook hoor en ik ben al eind dertig. Wil al jaren wat anders, maar kom er maar niet uit wat. Mss moeten we eens naar de loopbaancoach! 😉
Alle reacties Link kopieren
Er zijn heel veel mensen die hier mee zitten, het is echt geen 'millennial' probleem. Het is deels karakter, deels de wereld waar we in leven. Er is té veel keuze, waardoor kiezen ontzettend moeilijk wordt. Luxeprobleem? Misschien. Ik ervaar het als heel vervelend en een ontzettende belemmering voor mezelf.

Nu zit ik in een werksituatie waar ik me als een vis in het water voel, maar ik wil wel doorgroeien en die mogelijkheden zijn er dan weer nauwelijks in de nichemarkt waar ik het liefst in blijf. Zit ik wéér met hetzelfde probleem...
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik ook aan jaren aan het nadenken, twijfelen en ik weet het nog steeds niet. Inmiddels werk ik nu niet maar heb wel twee kinderen. Heb mezelf juist voorgenomen om voor mijn 30ste iets te gaan doen. Heb nog een 3 jaar te gaan. Maar als ik terugkijk naar mijn opleiding dan had ik ook iets anders gekozen. Wat ik wel wil? Is lastig maar wat ik niet wil kan ik wel allemaal opnoemen. Maar ik weet wel dat ik ergens moet beginnen en als ik niks probeer kom ik er nooit achter. Maar heel veel succes, blijf meelezen! Trouwens dit heb ik wel vaker gelezen en ik dacht ook altijd dat ik dan apart was. Maar het schijnt dat heel veel mensen ermee zitten en het is helemaal niet erg dat je twijfelt tussen meerdere dingen.

Misschien een ideetje om een soort mindmap te maken voor jezelf?
elein schreef:
31-01-2018 09:35
Joh ik ben bijna 10 jaar ouder en ik weet nog steeds niet wat ik later worden wil. Het feit dat je al weet dat je geen kantoorwerk wil vind ik al heel wat eigenlijk. Ik wissel ook daar nog in.

Maak je geen zorgen, schaam je er zeker niet voor en bekijk om te beginnen eens deze TED talk. Ik denk dat 'ie over jou gaat:

https://www.ted.com/talks/emilie_wapnic ... anguage=nl

:)

Ik wil het net zeggen kijk de ted talk. En er nu ook het boek Hoe word je alles?
Trouwens je kunt ook meerdere banen naast elkaar hebben. 2 dagen de een 2 dagen de ander.
Alle reacties Link kopieren
En ja kan ook gewoon genieten van vandaag, en morgen morgen laten zijn. Dan wissel je regelmatig van baan, functie, rol. Who gives a fuck?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet gek. Ik heb me op mijn 30e laten omscholen tot docent. Eerst heb ik een dag meegelopen op een scholengemeenschap om te kijken of het alleen in mijn hoofd een leuk idee was.
Kun je niet een dagje meelopen met een docent en een verpleegkundige om te kijken of het gras daar niet groener is?
Alle reacties Link kopieren
fientje1982 schreef:
31-01-2018 13:09
Trouwens je kunt ook meerdere banen naast elkaar hebben. 2 dagen de een 2 dagen de ander.
Kan.
Maar is dat in de praktijk ook haalbaar?
Toevallig zag ik van de week een te gekke vacature voor 5 ochtenden. Super leuke functie, maar 20 uur vind ik te weinig. Zou er best iets naast willen doen, maar wat? Waar vindt je werk wat je alleen in de middag doet?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Ik wissel ook ongeveer elke 3 jaar van baan. Elke keer kom ik toch weer in een kantoorbaan terecht, vind ik helemaal niets maar je moet toch wat.
Blijf twijfelen om me om te scholen tot docent. Maar ja, nu nog weer een opleiding van 4 jaar gaan doen? En wat als dat het ook niet is?
*
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:49
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey Regine,
Ondanks dat ik gestudeerd heb is onze situatie behoorlijk vergelijkbaar. Zomaar even een andere hbo studie zit er voor mij echter niet in vanwege het instellingsgeld wat ik moet betalen met al een papiertje op zak.

En dan nog, wat zou ik willen? Het voelt enerzijds als een enorm luxeprobleem, maar toch is het echt n probleem.
Na een half jaar thuis te hebben gezeten en veel nagedacht en rondgekeken te hebben, daarom toch voor een jobcoach gekozen. Kom er in mijn eentje gewoon niet uit. Het is even een financiële investering, maar wat is nu een betere investering dan die in jezelf?
Misschien voor jou ook een idee?
Ja, jobcoach ik weet het niet. Ik denk dat ik beter kan investeren in iets van een opleiding, want met dit cv (en gebrek aan diploma's, heb alleen een HBO-propedeuse), kom ik sowieso al nergens aan het werk. Punt is dat ik gewoon echt niet weet weet wat voor opleiding. Ik moet er wel werk mee kunnen vinden, en ook in een richting die ik écht leuk vind. Van nature ben ik niet iemand die van werken houdt, als het niet zo 'frowned upon' was zou ik het liefst zoveel mogelijk thuiszitten. Dus het moet iets zijn wat ik echt met plezier wil doen.
En naar mijn idee heeft bijna niemand die luxe, behalve als je er jarenlang je best voor hebt gedaan in de vorm van hard studeren.
Ik weet ook nog steeds niet wat ik nou wel wil. Ik dacht het een paar jaar geleden wel te weten en hoewel me dat nog steeds aanspreekt, de concurrentie is erg hoog en ik weet niet of dat wereldje wel bij mij past als persoon. Ben nu dus zoekende naar iets maar weet niet wat. Denk er steeds vaker aan om een HBO opleiding te gaan doen maar wat dan?! (Heb nu alleen MBO). Heb al opleidingen gedaan waar ik nu niks mee doe omdat het beroep toch niks voor mij bleek of je komt er niet tussen.
Heb er wel eens aan gedacht om bij een jobcoach of loopbaan coach maar ik vraag me of hoe die mij kan helpen als ik zelf nog geen duidelijk beeld heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven