Werk & Studie alle pijlers

even klagen over collega

19-04-2018 15:26 13 berichten
En dan anoniem.

Werk in een klein bedrijf, onder de 20 man.

Ik ben verantwoordelijk voor een bepaald onderdeel van onze diensten. Hierin moeten producten gepromoot worden. Het bedrijf doet dit al tijden met dezelfde teksten en dit werkt niet (gemeten resultaat erg laag).

Ik wil dit graag aanpassen en weet ook hoe. Collega's die verantwoordelijk zijn voor producten (ieder heeft zijn eigen expertise) gevraagd een nieuwe tekst op te stellen, compleet met voorbeeld, eisen, erg letterlijk allemaal.

Inmiddels ben ik 4 maanden (!) verder en mis ik nog 1 tekst. Deze was aangepast maar nog niet tot mijn tevredenheid, juist het stukje wat nou zo belangrijk is mist.

Collega die hier verantwoordelijk voor is weigert (letterlijk ja) dit aan te passen. Geeft alleen als reden dat hij "het wel goed vindt zo". Als ik aangeef dat ik het niet goed vind en ik verantwoordelijk ben en daarom wil dat hij het aanpast, weigert hij nog steeds.

Dit heb ik meegenomen naar leidinggevende (tevens directie, is allemaal weinig hiërarchisch hier), Deze was het met me eens en heeft werknemer nogmaals verzocht het aan te passen.

Inmiddels ben ik ruim een week verder, krijg ik geen reactie van collega op mijn mail meer en heb ik hem zojuist fysiek gevraagd hoe het met deze tekst staat. zijn antwoord: Dat gaat niet gebeuren. Waarop ik verbaasd aangaf dat ik van leidinggevende heb begrepen dat het wel aangepast zou worden. Waarop hij aangaf dit ook aan leidinggevende te hebben aangegeven. Ik geloof hier niets van, heb ik ook teruggegeven en ook aangegeven dit verder te gaan uitzoeken.

Deze collega spat al niet van energie of collegialiteit uit elkaar, maar hier breekt mijn klomp echt. Hij is al wat ouder en heeft het liefst dat jonge vrouwen zoals ik gewoon de vaatwasser uitruimen enzo. Het wordt inmiddels een principe kwestie lijkt het wel, ik vind het vervelend.

Heb nu leidinggevende en collega een mail gestuurd, zodat we niet met zijn 3 langs elkaar heen praten en een vergaderverzoek ingeschoten om dit te bespreken. Verwacht daar pas maandag reactie op, want LG is in buitenland.

maar ik zit te koken nu!
Alle reacties Link kopieren
Snap ik heel goed! Wat frusterend! Laat je niet opnaaien, goed dat je overleg hebt aangevraagd, meer kan je op dit moment even niet doen denk ik, succes ermee en laat je niet gek maken, veel te warm voor 8-)
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend die collega en wat vervelend dat je nu tot maandag moet wachten. Probeer het nu los te laten, je kan er toch niks aan doen.
Wel coulant dat hij je nog een vaatwasser gunt en dat je niet met de hand hoeft te wassen :proud:

Zakelijk houden en antwoord op die mail afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dan maar zelf de tekst aangepast en dit naar leidinggevende gecommuniceerd en goedkeuring voor de wijziging gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Het stukje wat mist kan je dat zelf schrijven? Aangezien je precies weet wat je mist. Is het dan een idee om het alvast zelf te schrijven zodat je het maandag kan voorleggen aan de lg? Als het akkoord is kan je gelijk verder. En wat de rest ook al zegt...voor nu, laat het los!
Alle reacties Link kopieren
is dat een optie, de tekst zelf aanpassen?
meaki schreef:
19-04-2018 15:34
Ik had dan maar zelf de tekst aangepast en dit naar leidinggevende gecommuniceerd en goedkeuring voor de wijziging gevraagd.
Dit.
Jij bent eindverantwoordelijk en weet hoe je het wil hebben, waarom doe je het dan niet zelf?
Ik doe het zelf bewust niet.

Afgelopen jaar heb ik op deze manier ontiegelijk veel op mijn bordje gekregen. Kreeg ook terug van leidinggevenden dat, omdat een ander zijn werk niet goed doet, dit niet betekent dat ik dan maar alles moet oplossen. Het is me toen heel duidelijk aangegeven dat ik moet gaan delegeren,.

Daarnaast ligt de inhoudelijke expertise voor dit onderdeel toch echt bij collega. Ik ben verantwoordelijk voor de vermarkting daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je zit te koken.
Hoop dat je maandag duidelijkheid hebt.
Alle reacties Link kopieren
In principe als je collega het niet wil doen, en directie accepteerd dat. Dan is het de keus van de directie en niet van die collega.

Dus eigenlijk hoor je gefrustreerd te zijn op de leidinggevende van deze persoon. Die bepaald wat de consequenties zijn van het weigeren van een opdracht.

Laat het los en zorg dat je normaal reageert tegenover hem. Je collega krijgt gewoon de kans dit te doen en het werkt voor hem.

Het is zonde van je energie om je hier over op te winden. Schouders ophalen en denken, het is de keus van de directie dat dit nog niet is geregeld.
Sterkte
Wat een klein dingetje om een machtsstrijd voor te hebben.
spaatje25 schreef:
19-04-2018 15:41
Afgelopen jaar heb ik op deze manier ontiegelijk veel op mijn bordje gekregen. Kreeg ook terug van leidinggevenden dat, omdat een ander zijn werk niet goed doet, dit niet betekent dat ik dan maar alles moet oplossen. Het is me toen heel duidelijk aangegeven dat ik moet gaan delegeren,.
Ik denk dat het je nu nog veel meer energie kost.

Maar als je het echt niet zelf wil doen, zou ik doen wat gelderka voorstelt. Laat die tekst zitten en wacht de resultaten af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven