Werk & Studie alle pijlers

Engelse taalvaardigheidstest

01-05-2018 11:55 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgend wil ik graag een master gaan volgen. Hierbij is één van de inschrijfeisen dat ik ofwel een VWO diploma met Engels overleg, ofwel een een taalvaardigheidstest doe. Nu heb ik alleen Engels op HAVO niveau en zal dus zo'n test gaan doen.
Nu ben ik altijd vrij goed geweest in Engels, spreek het regelmatig op mijn werk. Ik had een 8 voor mijn eindexamen, maar dat is al wel weer 20 jaar geleden :O
Nu vraag ik me af of iemand van jullie ervaring heeft met zo'n test? Hoe ingewikkeld zijn deze? Moet ik me voorbereiden (liever niet, moet ook nog een premasterthesis schrijven...)?
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Natuurlijk hoef je je niet voor te bereiden. Dat is jouw eigen keuze. Het lijkt me wel handig dat je dat wel doet, maar goed je moet het zelf weten.
De uni kan je vast meer vertellen over hoe die test er bij hen uitziet, welke onderdelen en welk ERK niveau.
Ik heb geen ervaring met zo'n test maar ik weet wel dat er online testen zijn waarbij je kunt kijken op welk niveau je Engels ongeveer is.
Als je het ERK niveau weet, kun je op internet makkelijk opzoeken wat je dan zoal moet kennen en kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf nu gewoon alleen maar Engelse boeken lezen, Engelse luisterboeken aan in de auto, BBC en andere Engelse zenders kijken met Engelse ondertiteling, Netflix met Engelse ondertiteling. Kan je gewoon inpassen in je normale routine maar dan raakt je brein meer ingesteld op Engels.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Head schreef:
01-05-2018 12:02
Natuurlijk hoef je je niet voor te bereiden. Dat is jouw eigen keuze. Het lijkt me wel handig dat je dat wel doet, maar goed je moet het zelf weten.
De uni kan je vast meer vertellen over hoe die test er bij hen uitziet, welke onderdelen en welk ERK niveau.
Uiteraard is het mijn eigen keuze en waarschijnlijk is het handig als ik dat doe. Alleen weet ik niet waar ik de tijd vandaan moet halen met gezin, werk en studie, dus vraag ik me af of het ook zou kunnen lukken zonder...
Alleen maar Engels luisteren en lezen is een goede!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ik heb een IELTS moeten doen voor mijn master en die bestond uit een lees- en schrijftoets, een luistervaardigheid en een spreekvaardigheid. Spreekvaardigheid ging over hobbies.

Ik vond het in ieder geval best makkelijk, maar ik luister en lees sowieso veel Engels. De tip van Bladora vind ik een goede.

Als voorbereiding kon je van die boekjes kopen om woordenschat en grammatica enzo te oefenen.

Weet je welke toets jouw universiteit prefereert?
Alle reacties Link kopieren
VickyP schreef:
01-05-2018 12:36
Alleen maar Engels luisteren en lezen is een goede!
Werkt echt goed hoor! Nu ik, na 5 jaar UK, weer in NL woon ben ik bang mijn goede Engelse taalvaardigheden kwijt te raken (gebeurde ook een beetje met Frans en Duits). Ik lees dus nog steeds alleen in het Engels, en zoals ik zei, ook Engelse TV en luisterboeken. Ik merk nu dat ik nog steeds in het Engels droom en meestal denk ik ook in het Engels. (Dat is dan soms weer niet goed voor je Nederlands haha)
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel toefl als IELTS gedaan - toefl vond ik makkelijk. IELTS zou ik zeker het schrijfgedeelte oefenen en ik vond de luistertoets erg snel gaan.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens academic gedaan bij IELTS, schrijven is bij de normale toets makkelijker.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
check of het taalcentrum van de uni waar je de premaster doet een taaltoets aanbied. Zijn vaak een stuk goedkoper dan de IELTS of TOEFL en worden vaak ook geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
Je kan op de website van Cambridge English je niveau testen aan de hand van een (wel heel erg makkelijke) test. Kun je even kijken op wat voor niveau je zit. Ik zou dan als ik jou was 23-25 willen scoren.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
Die eis zal er niet voor niets zijn. Denk zomaar dat als je de test niet goed doet dat er dingen zijn die je niet goed kunt volgen. Erg irritant als de rest van de klas het wel kan volgen en jij moet steeds watte? vragen.
Doe gewoon de test, is voor jezelf toch ook prettig om te weten dat jouw Engels goed genoeg is om alles te kunnen volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ingeschreven voor de toefl. Ielts en cambridge worden ook geaccepteerd, maar die zijn pas in juli, dat vind ik te laat. De uni zelf biedt niets aan.
Ik ga zeker nog wel een oefentoets doen, wat ik daarvan heb gezien was makkelijk, ik vraag me af of dat representatief is voor de test zelf.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
01-05-2018 12:55
Werkt echt goed hoor! Nu ik, na 5 jaar UK, weer in NL woon ben ik bang mijn goede Engelse taalvaardigheden kwijt te raken (gebeurde ook een beetje met Frans en Duits). Ik lees dus nog steeds alleen in het Engels, en zoals ik zei, ook Engelse TV en luisterboeken. Ik merk nu dat ik nog steeds in het Engels droom en meestal denk ik ook in het Engels. (Dat is dan soms weer niet goed voor je Nederlands haha)
Wat grappig ik heb dezelfde ervaring. Woon al jaren in een Engelstalig land. Maar toen ik mijzelf er op “betrapte” Engels te denken, voelde dat toch een soort als inbreuk op mijn identiteit. In het Nederlands denken en dromen ervaar ik toch meer als “eigen” of deel van mijn identiteit, en toch sluipt het engels er in. Ik droom en denk nu vaak in het Engels én Nederlands. Mijn persoonlijkheid en manier vab denken lijkt daardoor ook wel veel meer flexibel en minder rigide te zijn geworden. Ervaar jij dat ook zo?

Veel Engelse boeken lezen en films zonder ondertiteling!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een jaar of 10 geleden de TOEFL gedaan. Vond ik heel erg meevallen ondanks dat mijn Engels op dat moment niet heel geweldig was.

Mijn voorbereiding was alleen een oefentoets. Aan de hand daarvan wist ik wat ik kon verwachten. Die oefentoets was trouwens ook goed te doen. Die van mij was ongeveer gelijk aan de echte test, qua moeilijkheid.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Alle reacties Link kopieren
Top! Dank voor de tips :-)
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Doe zoveel mogelijk oefentoetsen, kijk naar de opbouw van de vragen en naar de grammatica die terugkomt en oefen hier op. Als je moeilijkheden hebt met luistervaardigheid, doe dan aan immersion (radio, muziek, films zonder subtitles, language exchange met natives, youtube uitzendingen van gamers bv)
Alle reacties Link kopieren
Yes! Ruim gehaald! Idd met wat oefentoetsen en series zonder ondertiteling. Dank voor de tips!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Alle reacties Link kopieren
Super, gefeliciteerd!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven