Werk & Studie alle pijlers

Cursus, opleiding plus voor helpende vergoedt? Omgeving Utre

25-05-2018 15:03 17 berichten
Heb een opleiding helpende gedaan echter geen plus ' extra', laatste zet ik erbij omdat met plus ook wel eens enkel een rol medicatie aanreiken wordt bedoeld o.i.d.

Wil er graag achter komen of iemand weet waar ik de opleiding plus voor helpende kan doen, wel de uitbreidde US waarin oa insuline toedienen, wondverzorging, zuurstof toedienen bij in zit, dus niet alleen medicatie toedienen.

Dan nu het punt dat deze opleiding kosteloos wordt aangeboden met als tegenprestatie te werken voor een desbetreffende instelling, organisatie of uitzendbureau.

Kan het tot nu niet vinden, wel voor de vig opleiding, of zelf te betalen.

Woon tussen Utrecht en Amersfoort dus dat is waar ik een beetje zoek.

Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf vroeger in de zorg gewerkt. Bij die instelling kregen 'nieuwe' mensen niet gelijk een opleiding die betaald werd door de instelling. Eerst bewijzen dat je een goede werknemer bent.
Those who don’t believe in magic will never find it
Het is voor mij ook even geleden in deze tak van de zorg.

Een hoop vacatures beslist.
Alle reacties Link kopieren
Helpende 2 plus mogen bij mijn organisatie al bijna 4 jaar geen extra handelingen meer doen. Zijn gewoon niveau 2 geworden.
Als je denkt dat je extra's aan kunt solliciteer dan gewoon voor een vig opleidingsplek.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Ineedyourlove schreef:
25-05-2018 16:50
Helpende 2 plus mogen bij mijn organisatie al bijna 4 jaar geen extra handelingen meer doen. Zijn gewoon niveau 2 geworden.
Als je denkt dat je extra's aan kunt solliciteer dan gewoon voor een vig opleidingsplek.
Dit, volgens mij mag je als helpende geen medische handelingen meer doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je kan echter wel een medicijnmodule doen. Vroegere collega's bij mij op de werkvloer heb ik nog begeleidt.
viva-amber schreef:
25-05-2018 17:20
Dit, volgens mij mag je als helpende geen medische handelingen meer doen.
Wat raar, hoor en lees anders, tenminste zie aardig wat vacatures juist voor helpende plus?
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
25-05-2018 18:48
Wat raar, hoor en lees anders, tenminste zie aardig wat vacatures juist voor helpende plus?
Misschien regio gebonden? Bij ons gebeurd het al jaren niet meer.
Was trouwens ook van de 1 op de andere dag verboden om door 2 plus medicatie te laten delen en insuline te laten spuiten.
Als het lukt heb je aan niveau 3 meer denk ik.
Oké schat
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
25-05-2018 18:48
Wat raar, hoor en lees anders, tenminste zie aardig wat vacatures juist voor helpende plus?
insuline toedienen, wondverzorging, zuurstof toedienen
Hoort allemaal bij minimaal IG.

Plus is echt alleen medicatie aanreiken en dan (vaak) alleen via Baxter of als het al uitgezet is.
Medicatie uitzetten is een voorbehouden handeling en insuline toedienen zelfs risicovol.
Ik lees wel eens dat er bij instellingen andere taken worden gegeven aan helpende, ook insuline toedienen, maar als het fout gaat ben je de sjaak.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Sorry ben al even uit de functie helpende maar heeft de plus scholing een slechte naam en aldus de helpende plussers niet bekwaam, geschoold genoeg?

Het is niet voor niks lijkt me dan idd dat veel organisaties er niet voor kiezen om vig en/of verpleegkundige handelingen uit laten voeren door helpende plussers?

Hmm vond diverse plus cursussen/opleidingen welke ook uit maar 4 dagen scholing bestond en je, je eerste cliënten de allereerste keer mbt de handelingen iig 1 x onder zicht van een ervaren collega moet doen en thats it...

Wil het graag goed leten en zo snel en easy met mensen omgaan vind ik wel vreemd idd

Schrok hier zelf van.

Hoe kan ik na 4 dagen zuurstof toedienen, gele, rode en zwarte wondverzorging, injecteren, insuline toedienen, zwachtelen, en nog meerdere verpleegkundige handelingen goed uitvoeren...

Een baxter aan reiken lig je niet van wakker maar het is nogal wat.

Kijk ben 47, ben jong moeder en heel jong oma geworden en dat gaat fantastisch echter pad ik ook op de kleinkinderen, heb een druk leventje en een hele vig opleiding is vrees ik niet haalbaar, dus 2 jaar naar school, 32 uur per week werken/stage.

Wil eigenlijk gelijk aan t werk voor circa 24 uur per week.

Dit is niet mogelijk bij een vig opleiding toch?

Je kunt niet bepalen welke diensten je kunt draaien bv en hoeveel max?
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
26-05-2018 00:23
Sorry ben al even uit de functie helpende maar heeft de plus scholing een slechte naam en aldus de helpende plussers niet bekwaam, geschoold genoeg?

Het is niet voor niks lijkt me dan idd dat veel organisaties er niet voor kiezen om vig en/of verpleegkundige handelingen uit laten voeren door helpende plussers?

Hmm vond diverse plus cursussen/opleidingen welke ook uit maar 4 dagen scholing bestond en je, je eerste cliënten de allereerste keer mbt de handelingen iig 1 x onder zicht van een ervaren collega moet doen en thats it...

Wil het graag goed leten en zo snel en easy met mensen omgaan vind ik wel vreemd idd

Schrok hier zelf van.

Hoe kan ik na 4 dagen zuurstof toedienen, gele, rode en zwarte wondverzorging, injecteren, insuline toedienen, zwachtelen, en nog meerdere verpleegkundige handelingen goed uitvoeren...

Een baxter aan reiken lig je niet van wakker maar het is nogal wat.

Kijk ben 47, ben jong moeder en heel jong oma geworden en dat gaat fantastisch echter pad ik ook op de kleinkinderen, heb een druk leventje en een hele vig opleiding is vrees ik niet haalbaar, dus 2 jaar naar school, 32 uur per week werken/stage.

Wil eigenlijk gelijk aan t werk voor circa 24 uur per week.

Dit is niet mogelijk bij een vig opleiding toch?

Je kunt niet bepalen welke diensten je kunt draaien bv en hoeveel max?
Bij een BBL opleiding ga je wel gelijk aan het werk. De eerste weken loop je mee met collega's en na een aantal weken ga je zelfstandig.
Veel organisaties bieden dan 21-24 uur werken en 1 dag in de week naar school.

Helpende heeft geen slechte naam, maar de zorgverzekeringen, hier althans, willen hoger geschoold personeel. In de wijk mogen deze, bij mijn organisatie, niet meer werken.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Even iets anders, een kennis van mij gaat de bbl niveau 3 doen ( ouderenzorg ) ze stroomt in het 2e jaar in. Ze komt uit de kraamzorg.

Zij heeft mogelijk dyscalculie en toen ik aangaf dan wordt het vast lastig want je zal verpleegkundig rekenen gaan krijgen.
Oh dat was geen probleem want de mensen die ernstige reken problemen ( bewezen ) of dyscalculie hebben ( ook bewezen ) mogen zowel bij de lessen als bij het examen een rekenkaart en een rekenmachine gebruiken.

Ze bleef dit bij hoog en bij laag volhouden de organisatie en de opleider bevestigden dit.
Nu weet ik weinig van ig opleidingen, maar vind het best bijzonder dat bij een imo toch wel belangrijk onderdeel een aantal een rekenmachine mogen gebruiken en dan wellicht antwoorden goed hebben en het deel wat moeite maar niet het label dyscalculie hebben bijv zouden zakken, of een lager cijfer krijgen.

Ze gaf aan dat alle medicatie al klaarstaat en ze dus in de praktijk niet hoeft te rekenen, waar slaat dat examen dan op, als er zo laks mee omgegaan lijkt te worden.

Ik vond het best schokkend eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
,
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-05-2018 00:30
Reden: spam verwijderd
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
26-05-2018 00:23
Sorry ben al even uit de functie helpende maar heeft de plus scholing een slechte naam en aldus de helpende plussers niet bekwaam, geschoold genoeg?

Het is niet voor niks lijkt me dan idd dat veel organisaties er niet voor kiezen om vig en/of verpleegkundige handelingen uit laten voeren door helpende plussers?

Hmm vond diverse plus cursussen/opleidingen welke ook uit maar 4 dagen scholing bestond en je, je eerste cliënten de allereerste keer mbt de handelingen iig 1 x onder zicht van een ervaren collega moet doen en thats it...

Wil het graag goed leten en zo snel en easy met mensen omgaan vind ik wel vreemd idd

Schrok hier zelf van.

Hoe kan ik na 4 dagen zuurstof toedienen, gele, rode en zwarte wondverzorging, injecteren, insuline toedienen, zwachtelen, en nog meerdere verpleegkundige handelingen goed uitvoeren...

Een baxter aan reiken lig je niet van wakker maar het is nogal wat.

Kijk ben 47, ben jong moeder en heel jong oma geworden en dat gaat fantastisch echter pad ik ook op de kleinkinderen, heb een druk leventje en een hele vig opleiding is vrees ik niet haalbaar, dus 2 jaar naar school, 32 uur per week werken/stage.

Wil eigenlijk gelijk aan t werk voor circa 24 uur per week.

Dit is niet mogelijk bij een vig opleiding toch?

Je kunt niet bepalen welke diensten je kunt draaien bv en hoeveel max?
Ik ben net begonnen met een 12 maanden zij instroom traject voor verzorgende IG. Als je uit de zorg komt kan het dus in 12 maanden, als je niet uit de zorg komt in 18 maanden. Leren en werken 1x per twee weken een dag led, verder 24 u werken. Geen leerling salaris, meteen schaal 40, ja de nood is hier hoog!
Alle reacties Link kopieren
Irma3110 schreef:
26-05-2018 22:30
,
Ik had een link opgezocht voor je van mijn voormalige werkgever, een uitzendbureau dat de opleiding VIG (en zelfs niv.4!) als BBL opleiding aanbiedt. Daar was in ieder geval toen goed te praten over je werktijden en -dagen, dus misschien is het een idee om in ieder geval daar eens te gaan praten. Ik mag blijkbaar niet de link geven, dat zou te makkelijk zijn waarschijnlijk, maar het gaat om de Engelstalige gelukkige zuster. Ik denk dat je niet alleen bij het uitzendbureau maar ook bij een wijkteam je opleiding kunt doen.
Helaas ben ik definitief uitgevallen voor werk in de zorg voordat mijn opleiding zou beginnen, dus daar kan ik je geen ervaringen over geven, maar ik heb het uzb als een heel prettige werkgever ervaren.
Bedankt voor jullie reacties wederom.

De vig opleiding wordt denk ik te pittig.
Moet eerlijk zeggen dat leren mij nu niet meer makkelijk afgaat..
De laatste jaren onthoud ik dingen slecht, zelfs een film volgen kost soms meer concentratie vergeleken met even geleden.
Ws overgangsverschijnselen.

Heb een ontzettend leuke werkgever gevonden die de plus scholing wel wil vergoeden mits hij tevreden is over mijn werkzaamheden na x periode.
Precies wat ik zocht, intramuraal op een PG afdeling en/of bij somatische cliënten.

Zou de ig heus graag doen echter vertrouw ik mijn leervermogen momenteel niet, dus het onthouden.
Heb ook altijd een reken probleem gehad, nooit onderzocht maar cijfers zijn een wazige Abracadabra altijd al geweest op eenvoudige sommen na.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn! Gefeliciteerd met je nieuwe baan, en veel werkplezier en succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven