Werk & Studie alle pijlers

Salarisonderhandeling

07-06-2018 23:58 7 berichten
Is het gebruikelijk om te onderhandelen over de pensioenbijdrage van de werknemer als er een CAO van toepassing is? en flexibiliteit, bijvoorbeel 1 dag thuiswerken?
Kan ik nu vast afspraken maken mbt loonsverhogingen?

Ik wil niet te gretig overkomen maar ik wil natuurlijk ook een zo goed mogelijke deal sluiten.

Tips??
Thuis werken is toch geen arbeidsvoorwaarde?
Pensioen is meestal collectief geregeld dus dan moet je het doen met wat je krijgt. Premievrij is wel heel fijn, dat scheelt honderden euro’s per maand, dus ik zou dat wel mee laten wegen in het salaris dat je vraagt. Niet gek om te informeren hoe het geregeld is.
Thuiswerken is geen arbeidsvoorwaarde maar het geeft wel flexibiliteit waardoor het aanbod net iets aantrekkelijker word voor mij.
Ik wil niet meer pensioen vragen, ik wilde vragen om een verlaging van mijn werkenemersbijdrage of een premievrij pensioen omdat het werknemersgedeelte in de aanbieding dusdanig hoog is dat het salarisvoorstel heel ongustig uitvalt tov wat ik nu heb. Maar ik weet niet of dit gebruikelijk is, of dat bedrijven in het geval ze aangesloten zijn bij een CAO een zelfde werknemersbijdrage hanteren voor alle werkenemers?
Of is het slimmer om dit bedrag bij het brutobedrag erbij te vragen? Als ik dat doe dan moet ik flink hoger gaan inzetten dan wat ze mij in eerste instantie hebben aangeboden. Ongeveer 400-500 euro meer.
Mijn tegenvoorstel is geweigerd. Ze blijven bij hun eerste aanbod. Ik baal hier echt van. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Balen! Is hun aanbod wel reëel? Ga je het aannemen, nogmaals een finaal tegenbod doorgeven of afhaken?

Wat gaven ze als reden voor weigering?
zonnigschildpadje schreef:
15-06-2018 21:53
Balen! Is hun aanbod wel reëel? Ga je het aannemen, nogmaals een finaal tegenbod doorgeven of afhaken?

Wat gaven ze als reden voor weigering?
Nee, ik ga het niet aannemen. Ik heb het ook direct geweigerd. Ik zou er een paar honderd euro op achteruitgaan.
Het bruto salaris was oke, maar de secundaire arbeidsvoorwaarden waren slecht/basic in vergelijking met mijn huidige. Een hoge eigen pensionbijdrage, geen dertiende maand of andere bonusregeling etc. ik kreeg ook de indruk dat ik een beetje aan de max zat wat erop duidt dat een eventuele loonsverhoging in de toekomst lastig zou worden.
Als reden gaven ze aan dat als ik een hoger salaris zou krijgen dat de verhoudingen niet meer zouden kloppen. Daar wilden ze niet aan beginnen.
Mijn tegenbod lag ca 200 - 375 euro hoger en/of eventueel een lager eigen pensioenbijdrage.
Alle reacties Link kopieren
Jammer! Snap dat je dan geweigerd hebt. Niet getreurd, er zijn vast genoeg andere functies die wel mee kunnen in je salariswens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven