Werk & Studie alle pijlers

Netto loon bij Pearle opticiens

17-06-2018 14:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Allemaal,

Vandaag heb ik een account aangemaakt en ben nieuw hier op het forum. Mocht het dan ook al een topic geweest zijn mijn excuses, ik heb het wel doorzocht maar kon deze niet vinden.

Deze middag zat ik achter mijn computer en ik kom een ontzettend leuke vacature tegen van Pearle opticiens als verkoopmedewerker. Wat ik alleen nergens kan terug vinden is wat het salaris is welke bij deze functie hoort. Het betreft een contract voor 38 uur per week maar een salaris indicatie wordt er nergens gegeven en ook na wat zoeken op internet wordt ik niet veel wijzer. Er is een erg oud CAO waar ik ook niet helemaal uit kom maar ik ben dus erg benieuwd welk salaris ik zou kunnen verwachten als ik ga solliciteren.

Ik ben 36 jaar woon alleen en heb een koophuis dus een vast inkomen is voor mij wel erg fijn en daarbij wil ik natuurlijk ook nog knap kunnen eten en leuke dingen doen etc.

Heeft iemand een indicatie van wat ik kan verwachten? (zelf nog nooit in de detailhandel gezeten vandaar mijn vraag)

Alvast heel erg bedankt!
Ik heb geen loonindicatie voor je.....maar ga altijd van het bruto loon uit. Dat zegt meer dan netto, omdat dat onderhevig is aan persoonlijke omstandigheden.
Ga je de opticien worden of alleen een kklantendienstmedewerker? Want die paatste betaalt minder. En de eerste alinea begrijp ik niiet.
Alle reacties Link kopieren
Pearle is aangesloten bij het nuvo, de branchevereniging voor de optiek. Deze geven richtlijnen aan voor beloning en verwijzen in deze richtlijnen weer naar het minimumloon.
Dus daar zal het wellicht iets boven zitten maar meer dan dat ook niet. Ze zijn dus vrij om zelf te onderhandelen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ver boven het minimumloon zal het niet uitkomen, ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Ben je opticien? Zo niet, dan ben je winkelmedewerker en dat betaald niet goed.
Ga uit van iets boven het minimum.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik was tot vorig jaar winkelmedewerker met 20 jaar ervaring, en ik verdiende ongeveer 11,50 bruto per uur.
Niet echt een salaris waarmee je als single ruim kunt leven dus.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
marcellav schreef:
17-06-2018 15:23
Ik was tot vorig jaar winkelmedewerker met 20 jaar ervaring, en ik verdiende ongeveer 11,50 bruto per uur.
Niet echt een salaris waarmee je als single ruim kunt leven dus.
20 jaar ervaring nog wel. :blob:

Waarom dong je niet af op hoger loon? Tjezus, wat een schande.

Waarom waren ze zo zuinig denk je?
Mijn_naam schreef:
17-06-2018 15:27
20 jaar ervaring nog wel. :blob:

Waarom dong je niet af op hoger loon? Tjezus, wat een schande.

Waarom waren ze zo zuinig denk je?
Ik ben Marcella niet maar ik kan je wel antwoord geven.
Je kan wel hoger loon willen maar dan nemen ze gewoon een ander aan, voor jou 10 anderen ongeacht je ervaring.
Ze zijn zo zuinig omdat dat kan en het niet nodig vinden om meer te betalen.
Het kan dus zomaar zo zijn dat die leuke, behulpzame dame in je favoriete winkel net zoveel verdiend per uur als die ongeïnteresseerde cassiere bij de plaatselijke supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn_naam schreef:
17-06-2018 15:27
20 jaar ervaring nog wel. :blob:

Waarom dong je niet af op hoger loon? Tjezus, wat een schande.

Waarom waren ze zo zuinig denk je?
Detailhandel, als ik je vraag zo lees zou ik jou niet meer bieden....
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte part time, 1 of 2 dagen per week. Rond de feestdagen en vakanties wat meer. Ik vond het leuk, en had fijne collega’s.
Als ik om financiele redenen full time had moeten werken had ik ander werk gezocht, want het is best vermoeiend om de hele dag te staan.
Winkel is vorig jaar failliet gegaan, dus nu even geen werk helaas.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! De vacature is voor verkoopmedewerker in eerste instantie later ook het afstellen en kleine reparaties aan de bril.

Als ik jullie goed begrijp zal het iets meer zijn dan het minimumloon wat dan rond 9,42 bruto per uur uitkomt denk ik. Dan zit je rond de 1550 bruto per maand denk ik. Uhm dan hou je netto inderdaad niet zo veel over.

Jammer want lijkt me erg leuk. Heb sinds kort een nieuwe baan die wel wat ruimer salaris biedt maar had me een hele andere voorstelling gemaakt van het werk. Het valt erg tegen en kan me moeilijk motiveren nog met plezier heen te gaan. Ben elke dag hartstikke moe maar ja heb het geld wel nodig want mijn vaste lasten moeten ook betaald worden.

Iemand een idee wat een leuke baan is? Ik heb helaas geen diploma's op mbo 3 of 4 niveau. Ooit gestopt met mijn opleiding en niveau 2 diploma behaald toen ben ik gaan werken bij een groot bedrijf, door gegroeid etc maar helaas verhuisde mijn werk naar Utrecht en moest ik wel wat anders zoeken ivm reistijd etc.
Totolootje schreef:
17-06-2018 19:09
Bedankt voor alle reacties! De vacature is voor verkoopmedewerker in eerste instantie later ook het afstellen en kleine reparaties aan de bril.

Als ik jullie goed begrijp zal het iets meer zijn dan het minimumloon wat dan rond 9,42 bruto per uur uitkomt denk ik. Dan zit je rond de 1550 bruto per maand denk ik. Uhm dan hou je netto inderdaad niet zo veel over.

Jammer want lijkt me erg leuk. Heb sinds kort een nieuwe baan die wel wat ruimer salaris biedt maar had me een hele andere voorstelling gemaakt van het werk. Het valt erg tegen en kan me moeilijk motiveren nog met plezier heen te gaan. Ben elke dag hartstikke moe maar ja heb het geld wel nodig want mijn vaste lasten moeten ook betaald worden.

Iemand een idee wat een leuke baan is? Ik heb helaas geen diploma's op mbo 3 of 4 niveau. Ooit gestopt met mijn opleiding en niveau 2 diploma behaald toen ben ik gaan werken bij een groot bedrijf, door gegroeid etc maar helaas verhuisde mijn werk naar Utrecht en moest ik wel wat anders zoeken ivm reistijd etc.
Wordt KPN monteur, via uitzendbureaus zijn ze continu op zoek naar mensen, je krijgt een (onbetaalde) opleiding en dan kan je zelfstandig de weg op.
GinnyJones schreef:
17-06-2018 19:23
Wordt KPN monteur, via uitzendbureaus zijn ze continu op zoek naar mensen, je krijgt een (onbetaalde) opleiding en dan kan je zelfstandig de weg op.
Bestaat KPN nog? lolz, de toekomst zit in mobiele telefonie dacht ik :rofl:
Mijn_naam schreef:
17-06-2018 19:31
Bestaat KPN nog? lolz, de toekomst zit in mobiele telefonie dacht ik :rofl:
Ja, want KPN heeft natuurlijk alleen maar vaste telefonie. :facepalm: Zijn al die twinkies naar je hoofd gestegen ofzo?
Een opleiding gaan volgen een idee? Bv in de zorg, combi leer/werk?
Alle reacties Link kopieren
Heb ik wel aan gedacht Gizzmo-returns, alleen het leerlingen salaris is 1000 euro netto als je mazzel hebt. Dan heb ik net mijn vaste lasten betaald hahaha. Het is gewoon heel jammer dat mijn nieuwe baan niet bevalt. Ze deden het overkomen als of ze wegens drukte iemand er bij moesten maar afgelopen vrijdag heb ik serieus van 13 tot 17 niks gedaan. Gelukkig had ik nog wat aantekeningen die ik kon uitwerken maar mijn andere collega was gewoon voetbal aan het kijken op de computer zo rustig was het! En das natuurlijk makkelijk geld verdienen maar jeetje ben kapot mijn nek en schouders zitten helemaal vast gewoon omdat ik het niet mijn ding is helaas.
Service operator voor koffieautomaten, lijkt dat je niet wat? Dan ga je bij bedrijven langs om te zorgen voor goed werkende koffievoorziening.
Alle reacties Link kopieren
Totolootje schreef:
17-06-2018 19:09


Iemand een idee wat een leuke baan is? Ik heb helaas geen diploma's op mbo 3 of 4 niveau. Ooit gestopt met mijn opleiding en niveau 2 diploma behaald toen ben ik gaan werken bij een groot bedrijf, door gegroeid etc maar helaas verhuisde mijn werk naar Utrecht en moest ik wel wat anders zoeken ivm reistijd etc.
Ik heb een hele leuke baan (meubelbranche). Hoewel ze geen wereldsalaris betalen, krijg ik wel meer dan het wettelijk minimum.

En nee, ik heb geen enkele opleiding. Dat hebben ze ook het liefst, want ze leiden de mensen liever zelf op.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven