Werk & Studie alle pijlers

Gangbaar mbo/hbo-salaris

20-06-2018 11:47 56 berichten
Veel van mijn collega’s vinden dat wij te weinig verdienen en willen daarom acties. Volgens mij is de betaling redelijk marktconform, maar in de topics met salarissen staan volgens mij vooral excessen. Daarom wil ik het hier eens redelijk anoniem toetsen met een poll. Hbo’ers verdienen bij ons per jaar maximaal 65.000 en mbo’ers 50.000, uitvoerende functie in het primaire proces. Hoe is dat bij jullie?

Welk salaris hbo/mbo.

Totaal aantal stemmen: 84

Hbo, minder dan 65k (48%)
Hbo, meer dan 65k (2%)
Hbo, ongeveer 65k (2%)
Mbo, meer dan 50k (4%)
Mbo, minder dan 50k (40%)
Mbo, ongeveer 50k (4%)
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er toch ook aan in welke sector je zit en je feitelijke werkzaamheden?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik, hbo-er welzijnssector verdien toch echt beduidend minder.
Dat zijn nogal forse salarissen hoor.
De uitvoerenden bij ons, volgens de vacature een hbo-functie, verdienen echt geen 65.000. Sterker nog, ze redden de 50K niet eens, uitzonderingen daargelaten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een universitaire opleiding, veel ervaring, werk in de uitgeefwereld en verdien echt minder dan 50k.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
VEEL minder.
Vivo per lei
Ik ook... vind dit flinke salarissen hoor! Heb ik blijkbaar toch ergens de verkeerde keuze gemaakt. En ik ben erg blij met mijn salaris, maar dit haal ik bij lange na niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een salarissen, dat is echt lang niet overal zo. Ligt oa toch helemaal aan de sector waar je werkt en wat voor werk je doet? Ook leeftijd en werkervaring spelen een rol.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een universitaire opleiding (ir.), vele jaren werkervaring, inmiddels teamleider, en werk ruim 50 uur per week (op papier 32). En ik zit 'maar' rond de 50k.

Tja, had wat dat betreft nooit het onderwijs in gemoeten. :D
Vivo per lei
logistieke sector, waarbij je ieder jaar zn 200 bruto stijgt qua cao, en zo na 6 - 8 jaar op de 65 k zit (en verder kan stijgen)
Alle reacties Link kopieren
Ik verdien zelfs als WO+'er met meer dan 15 jaar ervaring minder dan dat... o_o
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Dahlia74 schreef:
20-06-2018 11:57
Wat een salarissen, dat is echt lang niet overal zo. Ligt oa toch helemaal aan de sector waar je werkt en wat voor werk je doet? Ook leeftijd en werkervaring spelen een rol.
Het zijn maximum salarissen, maar het duurt wel een jaar of 16 voor je alle treden door bent.
Ik vind het zelf ook niet slecht, maar als je geen periodieken meer hebt en de CAO blijft achter lever je natuurlijk wel in.
MinkeDeWit schreef:
20-06-2018 12:07
Het zijn maximum salarissen, maar het duurt wel een jaar of 16 voor je alle treden door bent.
Ik vind het zelf ook niet slecht, maar als je geen periodieken meer hebt en de CAO blijft achter lever je natuurlijk wel in.
Zelfs als dit het maximum is, is het nog steeds heel erg fors.
Dat is inclusief vakantietoeslagen en eventuele eindejaarsuitkeringen neem ik aan?
Ik vind het veel geld. Ik kan me herinneren dat jij vond dat leraren ook een prima loon hadden, maar behalve WO-opgeleide LD'ers zijn er geen docenten die dit soort bedragen verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Hier werkzaam in de paramedische zorg (HBO) zit ik rond de 5OK. Ik kom dus ook niet aan die 65K. Ben wel benieuwd bij welke baan op HBO niveau dit wel het geval is 😉.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op MBO/HBO-niveau en ik zou willen dat ik 50.000k per jaar verdien. Mijn meneer verdient dit ook niet (WO-niveau).
Hebben je collega's al overlegd wat ze kunnen doen om meer te gaan verdienen, dus door bijv. het volgen van een opleiding.

En anders kunnen ze altijd nog verder zoeken :P
Valhalla! Where the brave may live Forever!
vrouwjagersma schreef:
20-06-2018 12:07
Dat is inclusief vakantietoeslagen en eventuele eindejaarsuitkeringen neem ik aan?
Ik vind het veel geld. Ik kan me herinneren dat jij vond dat leraren ook een prima loon hadden, maar behalve WO-opgeleide LD'ers zijn er geen docenten die dit soort bedragen verdienen.
Inclusief 8% vakantiegeld en 8% eindejaarsuitkering inderdaad.
Ghost79 schreef:
20-06-2018 12:10
Hier werkzaam in de paramedische zorg (HBO) zit ik rond de 5OK. Ik kom dus ook niet aan die 65K. Ben wel benieuwd bij welke baan op HBO niveau dit wel het geval is 😉.
voorbeeldje uit de cao handelsvaart 2017 (waarbij de cao voor mbo'ers en hbo'ers gelijk is)
en je bent 1e wtk (dat ben je na ongeveer 5 a 6 jaar) op een zeetanker (situatie van een goede kennis van mij, niet mij persoonlijk voor de duidelijkheid)

Dan verdien je:
12 x tankerverhoging = 282 * 12 = 3384
8 x overtijd = 8 * 1184 = 9472
12 x loon = 4092 * 12 = 49116
1x vakantiegeld = 61972 * 0.08 = 4957,76

Dus totaal: 66929 euro

En dan kan je dus doorgroeien naar hoofdwerktuigkundige (inclusief een paar periodieken).
Alle reacties Link kopieren
Dat is weer zo’n vraag als ‘wat gaat mijn vakantie kosten’ terwijl niet wordt vermeld of je op fietsvakantie naar Delfzijl gaat of een maand in een SUV door Amerika.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
https://www.gemiddeld-inkomen.nl/gemidd ... er-beroep/
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit behoorlijke hoge bedragen. Ik weet van twee mensen uit mijn omgeving die fulltime werken op hbo niveau en dat al 20 jaar doen en die halen nog geen 50k per jaar. Die zitten rond de 48k.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
En maar klagen in het onderwijs... dit bewijst voor mij dat leraren compleet wereldvreemd zijn als ze denken dat ze weinig verdienen...
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
20-06-2018 13:00
En maar klagen in het onderwijs... dit bewijst voor mij dat leraren compleet wereldvreemd zijn als ze denken dat ze weinig verdienen...
gaat het om onderwijs?
lilalinda schreef:
20-06-2018 13:17
gaat het om onderwijs?

Nee hoor, volgens mij zit Minke in de juridische hoek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven